148 läst · 2 svar
148 läst
2 svar
Måla halkskydd i trappa
Det finns halkskyddsfärg att köpa, men jag har mycket överbliven färg som jag vill utnyttja.
Frågan är om det är lämpligt att blanda i fin sand typ sandlådesand i färgen och måla trappstegen med.
Kan det funka bra som halkskydd? Eller är det bättre att kosta på "riktig" halkskyddfärg direkt?
Frågan är om det är lämpligt att blanda i fin sand typ sandlådesand i färgen och måla trappstegen med.
Kan det funka bra som halkskydd? Eller är det bättre att kosta på "riktig" halkskyddfärg direkt?
Varför inte försöka med en egen lösning?
Kanske en bra ide att maskeringstejpa och måla först och sanda sedan så sanden
Varför köpa nytt om man har en egen lösning, innovationsförmåga och grejorna som behövs?
Berätta gärna hur det går så vi får veta.
- inte ligger kvar i botten på färgburken och
- hamnar på ytan så den gör bäst nytta
Varför köpa nytt om man har en egen lösning, innovationsförmåga och grejorna som behövs?
Produkter som diskuteras: "maskeringstejpa"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
har för mig att jag köpte halkskyddsand i färgbutiken som jag blandade med transparant vattenburen golvlackO skrev:Varför inte försöka med en egen lösning?
Eller som du tänkte.
- inte ligger kvar i botten på färgburken och
- hamnar på ytan så den gör bäst nytta