Har ett garage 8x8m utan tvätt eller liknande.
I taket kommer jag ha 8st armaturer
samt 2st i ca 30graders vinkel på ena väggen samt 2st på andra. Totalt 12st som ska köpas.

Inget garage som belysningen står på hela dagarna utan någon timme på kvällen på sin höjd.

Är dessa mest prisvärda med sina 269kr?
Har elektriker rabatt hos de stora kedjorna men antar priserna inte är i närheten ändå.
http://www.jula.se/d-markt-lysrorsarmatur-2x36-w-ip65-424001

424001-jpg.jpg
 
Jag har 3 st sådana i garaget, en i förrådet och en i tvättstugan.
Det var extrapris när jag köpte för 99kr/st.
Det är smäckig kvalitet helt klart, märks särskilt på lysrörshållarna, men när allt är på plats lyser de fint.
Byta lysrör räknar jag inte med de närmsta åren, och då gör det inte så mycket om det krånglar lite.
Jag är nöjd.
 
Just sådana här lysrörsarmaturer är redan rejält prisdumpade och det är knappast någon som tjänar några pengar på att sälja dem.
 
Har en sådan armatur i tvättstugan i källaren.
I garaget sitter 12st från Swedol (också nå lågpris, men något dyrare än JULAs).
Och kvalitetskänslan var högre i Swedols, i JULAs så dog nånting, så jag fick byta ut den.
De i garaget 'tuffar på' :)
 
Jag har också sådana.
Mina brummar och det har ingen annan skrivit....undrar om det är fel på mina?
 
Mina från Swedol brummar också, mycket retligt. Någon som vet varför?
 
FredrikR skrev:
Har en sådan armatur i tvättstugan i källaren.
I garaget sitter 12st från Swedol (också nå lågpris, men något dyrare än JULAs).
Och kvalitetskänslan var högre i Swedols, i JULAs så dog nånting, så jag fick byta ut den.
De i garaget 'tuffar på' :)
Denna?

LYSRÖRSARMATUR
Helplastarmatur med klar akrylplastkåpa. 2 x 36W. Korrosionssäker. För användning i utsatta miljöer t. ex. sprutrum, tvätthall samt inom industri med aggressiv atmosfär. IP65. Längd 1282 mm. Färg grå.
 
Låter bekant, runt 300.- /st?

Ska kolla imorgon om mina brummar också. :)
 
Mikael_L
Jag har Julas i garaget.
Dom brummar lite från reaktorn. Aningens irriterande, i garaget går det att stå ut, inne i huset så hade dom åkt ut.

Mina tänder otroligt långsamt nu, jag vet inte om det beror på att det blivit kallare, jag ska nog prova köpa bättre glimtändare, kanske elektroniska.

Jag förbannar mig själv en del, jag köpte 6 st till garaget, och har bara satt upp 2 lite tillfälligt.
Men när Bauhaus byggde om reade som ut helt OK Nordlux T5-armaturer för samma pris som Julas billiga. Då ångrade jag väldigt att jag lagt Jula-armaturer på hög redan. :@
 
Jag köpte mina på rusta när jag tänker efter, fast de ser likadana ut.
 
Magnus_Andersson skrev:
Jag har 3 st sådana i garaget, en i förrådet och en i tvättstugan.
Det var extrapris när jag köpte för 99kr/st.
Det är smäckig kvalitet helt klart, märks särskilt på lysrörshållarna, men när allt är på plats lyser de fint.
Byta lysrör räknar jag inte med de närmsta åren, och då gör det inte så mycket om det krånglar lite.
Jag är nöjd.
Vi hade ett gäng i stallet och fungerade utan problem, där storstädade vi även med högtryckstvätt :) (köpte också på kampanj).
 
W
Har det på jula i garaget. Totalt 10st. Köpte de på rea för 99 kr styck. Klart prisvärda men de brummar en del. Hade aldrig haft dem i huset men i garaget är de ok, bara att höjja radion,
 
Jag ratade de billiga armaturerna när jag alldeles nyligen köpte till källaren (garage/verkstad). Jag letade istället upp fina begagnade "proffs"-armaturer på Blocket med HF-don för samma pris som nya billiga.
 
Mina sitter också i garaget, men inne i "snickaboa" så sitter något ännu billigare, som inte brummar.
Jag skulle aldrig köpa dessa igen. Jag tror det går att få tag i samma prisklass som inte brummar och då förstår jag inte varför jag skulle välja dessa.
Personligen skulle jag ge dubbla priset om jag visste de var helt tysta även om det inte är ett problem där de sitter......man är som man är;)
 
Har också 4 likadana i garaget. Dom brummar inte.
Har hög IP och är tätade med en gummilist runt "glaset" och har många snäppfästen så det håller tätt. Alla hål och genomföringar har också gummitätningar.
Har suttit där några år nu och aldrig klöddat
Mina är köpta på Jem&Fix till ungefär samma pris.. kanske ett par tjugor billigare per styck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.