Var uppmärksam att pris han anger är ex moms...
 
22.500 då... fasen... det tillkommer ju mer hela tiden... känns inte kul... undra hur det blir... just nu känns det som vi skiter i det hela. Man tappar sugen.
Man ber om att få siffror och besked men inte f*n får man det :(. Tänk om folk kunde vara raka i sina besked så man visste!
 
Ja, inte är det lätt kan jag lova.

Det jag vet hittils..(inkl.moms)

VA 65000kr
El: ca20-22000
Bygglov mm 40.000
Markarbete: 75-150000 (75 om man inte stöter på berg..vilket det finns en hel del av)
pantbrev, byggkreditiv samt lite annat som säkert kommer så är man uppe i 300.000 utan att ens satt grunden. Men så är det överallt oavsett var man bygger nytt. Skillnaden som kan vara är tomtpris & markarbete som stora poster. Ibland kan det löna sig att betala mer för tomt om det blir mindre schaktning.
 
Man behöver inte åka till Liseberg för att åka bergochdalbana... bygg hus! Känslorna åker upp å ner inte dagsvis utan timmesvis :surprised:.
 
Hepp..då har tomten vi kolla på sålts..liksom den andra...jisses man hann inte komma hem.

Nu får vi se om jag hinner få någon imorgon.
 
Dom verkar gå som smör i solsken... :-/
Här gäller det å hålla fast... köra racet och se glad ut. :-/ :D
 
Japp!
Nåja, imorgon är det möten med en del folk.
Nu har jag ett pris på 2.3 1.5plans nyckelfärdigt med allt inkl.markarbete o schakt
tot. entreprenad, avtal med enbart husleverantören.....närmar mig målet.
Troligen kommer jag dock måla utvändigt & invändigt själv & hamna på 2.22 istället (inkl.färg). Arbete är dyrt men det kan man klara av i alla fall.

Kanske kan bygga ett litet garage istället :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.