Noseone skrev:
Då har man nivåreglering vilket krävs enligt lagboken.
Var det här ett svar på min fråga eller? Har du lust att utveckla det där för en totalt okunnig tror du?
 
timmelstad skrev:
Var det här ett svar på min fråga eller? Har du lust att utveckla det där för en totalt okunnig tror du?
Bilar med Xenon i halvljus måste ha automatiskt nivåreglering av ljuset. Det har normalt inte bilar som standardutrustats med halogen från fabrik. Eftermontering av nivåreglering har tidigare varit väldigt besvärligt, men nu finns det faktiskt produkter för det på marknaden. Tex har humanhabit.se något som kan gå att använda, har inte provat själv.

För egen del känns det oviktigt hur halvljuset lyser. Behöver jag mer ljus tänder jag extraljusen, det enda sättet att få BRA ljus. Det finns inga genvägar runt stora xenonkonverterade extraljus, tyvärr (det ser ju inte snyggt ut på alla bilar).
 
v-g skrev:
Kan det vara att H4 har större sockel och därmed kyler bättre? Man ser ju för klåen mer nya bilar enögda än gamla 2/740is.
Uttryckte mig klantigt kanske men många benz antagligen den du kör? e klass? har och har haft sedan W123 haft delade hel / halv ljuse. Bara för att se sitter i ett strålkastarhus är det fortfarande delade.

Tittar man på många nya bilar sitter de ofta i ett och samma lyckthus, men de är ofta i sin tur monterade i en eget hus inuti. tex bakom en glaslins (inte bara xenon som har det)
 
MathiasS skrev:
För egen del känns det oviktigt hur halvljuset lyser. Behöver jag mer ljus tänder jag extraljusen, det enda sättet att få BRA ljus. Det finns inga genvägar runt stora xenonkonverterade extraljus, tyvärr (det ser ju inte snyggt ut på alla bilar).
Själv tycker jag halvljuset är viktigare än helljuset, speciellt när man kör avbländat på landsväg.
 
Man ska kanske dimmra dessa H7?
Eller koppla om till serie? Det bör inte vara så jobbigt att montera ett relä och välja mellan para/serie?
 
Nimajneb skrev:
Själv tycker jag halvljuset är viktigare än helljuset, speciellt när man kör avbländat på landsväg.
Det tycker jag med. I min Pugga är lyserna hur bra som (Xenon). Medan V70 ... buu
 
Nimajneb skrev:
Själv tycker jag halvljuset är viktigare än helljuset, speciellt när man kör avbländat på landsväg.
Sedan jag fick dit extraljusen på bilen kör jag sällan avbländat :).
 
MathiasS skrev:
Sedan jag fick dit extraljusen på bilen kör jag sällan avbländat :).
:p F...n va du blivit kaxig dom senaste dagarna... har du vunnit på Keno??? ;)

Måndag gör jag ingenting...ingenting...ingenting....:cool:
 
MathiasS skrev:
Bilar med Xenon i halvljus måste ha automatiskt nivåreglering av ljuset. Det har normalt inte bilar som standardutrustats med halogen från fabrik. Eftermontering av nivåreglering har tidigare varit väldigt besvärligt, men nu finns det faktiskt produkter för det på marknaden. Tex har humanhabit.se något som kan gå att använda, har inte provat själv.
Dessutom måste det till högtrycksspolning av lyktglasen om du har xeon på halvljusen. Och sen kommer något som heter helbilsgodkännande som sätter käppar i hjulen. Säkrast är nog isåfall att göra det på en bilmodell som finns med xeon som standard från fabrik. Då kan man ju sätta dit samma delar som original.
 
Nimajneb skrev:
:p F...n va du blivit kaxig dom senaste dagarna... har du vunnit på Keno??? ;)

Måndag gör jag ingenting...ingenting...ingenting....:cool:
Keno? Nädu, här jobbas det hårt för pengarna.:)
 
timmelstad skrev:
Jag har inte ens fått mina...
Har du fått dom?
Kollade mina igår natt. Bytte tillbaka den ena till den gamla. Man ser att nya Philips lyser lite, lite starkare men med vitare sken. Har köpt många. 6 styck. Ska räcka länge.... Kanske barnen ska behöva?
Till det priset? :D
 
cem77 skrev:
Dessutom måste det till högtrycksspolning av lyktglasen om du har xeon på halvljusen. Och sen kommer något som heter helbilsgodkännande som sätter käppar i hjulen. Säkrast är nog isåfall att göra det på en bilmodell som finns med xeon som standard från fabrik. Då kan man ju sätta dit samma delar som original.
Säkrast är att sätta ljusförstärkningen i extraljusen för där är det ingen som bryr sig om att man har 3x75W xenon.... Och nu finns det ju 100W xenon att köpa också.

"Och Gud sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och Gud såg att ljuset var gott; och Gud skilde ljuset från mörkret. Och Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt."
 
eller som vi NBB-anhängare säger:

Och NBB sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och NBB såg att ljuset var gott; och NBB skilde ljuset från mörkret. Och NBB kallade ljuset xenon, och mörkret kallade han halogen."
 
Hehehehe
 
kamilenski skrev:
Har du fått dom?
Kollade mina igår natt. Bytte tillbaka den ena till den gamla. Man ser att nya Philips lyser lite, lite starkare men med vitare sken. Har köpt många. 6 styck. Ska räcka länge.... Kanske barnen ska behöva?
Till det priset? :D
Jag fick avi igår, brevbäraren hade tydligen kommit fram till att det var bekvämare att bära med sig en avi två dagar senare än att bara ta med sig paketet och lämna i brevlådan. Slöa jävlar...:rolleyes:

Anyway, ska fundera på när jag är beredd att första frysa fingrarna av mig för att sen skrapa sönder dom genom att försöka pilla i lamphelvetet. Dasslock till händer är inte alltid bra...:|
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.