19 873 läst · 61 svar
20k läst
61 svar
"Ljusaste" H7 och H9 lampor?
Bilar med Xenon i halvljus måste ha automatiskt nivåreglering av ljuset. Det har normalt inte bilar som standardutrustats med halogen från fabrik. Eftermontering av nivåreglering har tidigare varit väldigt besvärligt, men nu finns det faktiskt produkter för det på marknaden. Tex har humanhabit.se något som kan gå att använda, har inte provat själv.timmelstad skrev:
För egen del känns det oviktigt hur halvljuset lyser. Behöver jag mer ljus tänder jag extraljusen, det enda sättet att få BRA ljus. Det finns inga genvägar runt stora xenonkonverterade extraljus, tyvärr (det ser ju inte snyggt ut på alla bilar).
Uttryckte mig klantigt kanske men många benz antagligen den du kör? e klass? har och har haft sedan W123 haft delade hel / halv ljuse. Bara för att se sitter i ett strålkastarhus är det fortfarande delade.v-g skrev:
Tittar man på många nya bilar sitter de ofta i ett och samma lyckthus, men de är ofta i sin tur monterade i en eget hus inuti. tex bakom en glaslins (inte bara xenon som har det)
Själv tycker jag halvljuset är viktigare än helljuset, speciellt när man kör avbländat på landsväg.MathiasS skrev:
Dessutom måste det till högtrycksspolning av lyktglasen om du har xeon på halvljusen. Och sen kommer något som heter helbilsgodkännande som sätter käppar i hjulen. Säkrast är nog isåfall att göra det på en bilmodell som finns med xeon som standard från fabrik. Då kan man ju sätta dit samma delar som original.MathiasS skrev:Bilar med Xenon i halvljus måste ha automatiskt nivåreglering av ljuset. Det har normalt inte bilar som standardutrustats med halogen från fabrik. Eftermontering av nivåreglering har tidigare varit väldigt besvärligt, men nu finns det faktiskt produkter för det på marknaden. Tex har humanhabit.se något som kan gå att använda, har inte provat själv.
Säkrast är att sätta ljusförstärkningen i extraljusen för där är det ingen som bryr sig om att man har 3x75W xenon.... Och nu finns det ju 100W xenon att köpa också.cem77 skrev:Dessutom måste det till högtrycksspolning av lyktglasen om du har xeon på halvljusen. Och sen kommer något som heter helbilsgodkännande som sätter käppar i hjulen. Säkrast är nog isåfall att göra det på en bilmodell som finns med xeon som standard från fabrik. Då kan man ju sätta dit samma delar som original.
"Och Gud sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och Gud såg att ljuset var gott; och Gud skilde ljuset från mörkret. Och Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt."
eller som vi NBB-anhängare säger:
Och NBB sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och NBB såg att ljuset var gott; och NBB skilde ljuset från mörkret. Och NBB kallade ljuset xenon, och mörkret kallade han halogen."
Och NBB sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och NBB såg att ljuset var gott; och NBB skilde ljuset från mörkret. Och NBB kallade ljuset xenon, och mörkret kallade han halogen."
Jag fick avi igår, brevbäraren hade tydligen kommit fram till att det var bekvämare att bära med sig en avi två dagar senare än att bara ta med sig paketet och lämna i brevlådan. Slöa jävlar...kamilenski skrev:
Anyway, ska fundera på när jag är beredd att första frysa fingrarna av mig för att sen skrapa sönder dom genom att försöka pilla i lamphelvetet. Dasslock till händer är inte alltid bra...:|