Nu äntligen kan man snart börja tilläggsisolera och det kommer att ske innifrån.

Tänkte använda 95 träbalk och undrar om man kan limma den mot golv/bjälklag istället för att spika den?
Även om all golvvärme är utmärkt så är man ju lite skraj för att spika igenom rören ;D ;D

hej!detta låter konstigt. va för värme e de du pratar om ,e de el slinger eller wirsbo vatten?om jag tolkar detta på mitt sätt, skulle värmen komma långt ner,o de blir trögt för värmen uppåt.

wirsbo vatten
spånplatta
gips

ovanpå detta tänkte jag lägg reglar läns väggen för att tilläggsisolera innifrån. Risken finns ju att när man spikar fast reglarna så kan dem träffa pexrören --> det är ju inte bra ;D

Du kan limma med t ex PL400, spika sedan utåt/nedåt samt in i väggreglarna, så kommer det nog att sitta...
Om det är ett gammalt hus kan det vara bra att lägga ngn massa under regeln för att minska risk för golvdrag-> PL400 alltså.
greenbay

Du kan inte sätta en plåtvinkel
i väggen och skruva regeln i?

Mvh Putte

tjocklek regel 45 mm?
golvgips 12 mm?
spån 22 mm?

=79mm

Jag skulle kunna tänka mig en å annan skruv, längd 70 el. 75, (om det nu finns :)) i kombination med lim.

Men jag tycker verkligen lim borde hålla gott o väl, du kommer ju (väl?) sätta stående reglar oxå o de kommer väl va stabila nog...?

Mvh Christer

Jag körde lim (pl400), lite spik snett in i väggen samt stående reglar ovanpå och det funkade perfa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.