Vad kostar ett Classic 135 med ryggåstak?
 
Vi gav 1721´ i grundutförande, men det är ju förra årets pris och Kalmar län.
 
Elmattes skrev:
Vi gav 1721´ i grundutförande, men det är ju förra årets pris och Kalmar län.
Ligger på över 1,9 nu skulle jag tro.....
 
Vi har rejält kallras under vår köksfläkt. Känner ni andra som också byggt Classic 135 igen detta, eller är det något som missats vid installationen?
mvh Martin
 
swebichon skrev:
Vi har rejält kallras under vår köksfläkt. Känner ni andra som också byggt Classic 135 igen detta, eller är det något som missats vid installationen?
mvh Martin
Det beror nog helt på vilken fläkt man monterar dit. Vi var noga med att beställa fläkt från fjäråskupan som har kallrasskydd, många fläktar har inte det.
 
jhenrikj skrev:
Det beror nog helt på vilken fläkt man monterar dit. Vi var noga med att beställa fläkt från fjäråskupan som har kallrasskydd, många fläktar har inte det.
Okej, det missade jag helt utan gick på "standardfläkten". Jag var beredd på att en skulle låta en del men att kallraset vart så stort trodde jag inte. Det har kylt ner hela köket när man går dit på morgonen :-/

Någon som vet om man kan montera kallras-skydd i efterhand eller blir det till att byta fläkt?
 
eran skrev:
[länk]

Den kåpan är i standard köksutrustning, ska enligt länken ovan ha kallrasskydd. Jag har "samma modell" fast svart och den är tät och fin...
Då kan de ju mycket väl vara så att de glömt montera kallrasskyddet då...
 
eran skrev:
[länk]

Den kåpan är i standard köksutrustning, ska enligt länken ovan ha kallrasskydd. Jag har "samma modell" fast svart och den är tät och fin...
Perfekt, misstänkte nästan det för annars hade vår lysande sälja påtalat om det inte fanns kallras-skydd med. Då tror jag också att kallras-skyddet inte installerats eller satts i fel så det inte stänger sig när luftflödet minskar.
 
Om man kikar i monteringsanvisningen så verkar inte kallrasskyddet vara monterat som standard.
 
I våran fläkt har en liten plastbit som håller i spjället gått sönder så när man drar igång fläkten åker hela kallrasskyddet iväg och fastnar i öppet läge..
 
Elmattes skrev:
I våran fläkt har en liten plastbit som håller i spjället gått sönder så när man drar igång fläkten åker hela kallrasskyddet iväg och fastnar i öppet läge..
Jäklar vad dåligt. Har LB fixat det, eller är det något du själv lagat?

Eran: blev kallras-skyddet över när bygglaget installerade fläkten och har du i så fall själv installerat det?
 
Swebichon: Nej inget kallrasskydd över, allt monterades av dem som hängde köket.
 
Vi har också haft jättedragigt vid fläkten. När min man var uppe och tittade på vinden så såg han att de missat att lägga tillbaka sioleringen vid fläkten (de flyttade på fläkten något - då vi upptäckte att köket byggts lite fel...). Nu har LB varit där och fixat och vi har även isolerat lite extra själva, så nu är det bättre.

Vi har haft en del saker sen inflyttningen i juni som vi har haft anmärkningar på, men LB har varit och åtgärdat det mesta faktiskt. Det är vi nöjda med!
 
Jag har missat att uppdatera i tråden. Jag ringde LB och dagen efter kom en kille och kollade på fläkten. Visade sig att de missat plocka bort lite plast vid kallras-skyddet vid monteringen. Men nu är det varmt och gott runt fläkten igen.

Tack för snabb respons LB ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.