har införskaffat mig ett begangnat lay z spa.. som funkar utmärkt.. men efter läst denna tråd är jag lite orolig och nästan bara väntar på att pumpen ska ge sig.. någon som vet vart man kan skaffa en till pump till bra pris?
 
Vi satte fart på vårt den 20 april och det var premiärbad dagen efter. Så säsong 2, funkade det iaf fortfarande alldeles utmärkt! Det är nog läge att ta problemet med ev ny pump när den gamla gått sönder - om den nu gör det!
Jag såg att ICA Maxi i Karlskrona åter har Lay-Z-Spa i sitt sortiment! Pris: 4495.-!
//Lars
 
Jag har inte skrivit tillräckligt många inlägg här för att posta en länk...Men vill någon kolla vårt arrangemang, sök på Youtube "lay-z-spa Trummenäs" så kommer tre filmer upp!
//Lars
 
Så där nu startar vi upp badet för 4 året:::::


spa.jpg
 
Hmm. Den har alltså hållt i 4 år. Det tyder ju på att kvaliteten är rätt OK i alla fall.
 
Vi har ett litet problem med vårt Lay-z-spa. När vi skulle ta bort pumpen så strömmade vatten ur c-röret på utsidan av poolen där pumpen har suttit trots att vi satt dit de tre plopparna på insidan. Har någon här varit med om det liknande. Enda sättet att få stopp på vattnet var att sätta dit pumpen igen.
 
Tror inte kan ta bort pumpen med vatten i poolen. Plupparna är för att kunna byta filter i pumpen, de pluggar igen intag till rening och värmen samt returen.
 
Men hur gör man då för att kunna tappa poolen på dess vatten.Vi måste byta vatten för första gången. Vad jag förstod skulle man ta bort pumpen och koppla en vattenspang till ett utav rören som sticker ut där pumpen har suttit?
 
Vi använder en dränkbar pump. Det går att plugga hålen, det vatten som läcker ut går förmodligen ut genom luftinblåset, tror inte att det sitter en backventil där. Sätter du på slangen på den lägsta anslutningen så kommer du ändå inte att få ut allt vatten (enligt min erfarenhet).
 
silfwerpihl skrev:
Hur är den... Bortsett från att värmen verkar strula lite... Är den go att bada i?
Ger bubblet ngn massage att tala om eller är det bara bildskönt?
Låter den mycket när bubblet är igång?
Vad är det som strular eller går sönder på värmaren ?

Gäller det att av kalka någon gång under säsongen för att undvika haveri ?
 
  • Gilla
Yvonne Bergmark Bröske
  • Laddar…
Vi har haft vår en säsong dock råkade vi av misstag köra på värmen på max det klarade inte värmaren så den pajade men vi har fått en ny på garantin. Vi gillar verkligen vårt spa.Det bubblar på ordentligt så vi väntar på att snart kunna sätta uppden för säsongen det när all risk för bakslag med våren är borta. Helt underbat med ett sådant litet spa i trädgården:)
 
jocalu skrev:
Vi har haft vår en säsong dock råkade vi av misstag köra på värmen på max det klarade inte värmaren så den pajade men vi har fått en ny på garantin. Vi gillar verkligen vårt spa.Det bubblar på ordentligt så vi väntar på att snart kunna sätta uppden för säsongen det när all risk för bakslag med våren är borta. Helt underbat med ett sådant litet spa i trädgården:)
haft vårt sedan 2008
satte just upp det
dok verkar det som värmaren inte går på.. har en elmätare på eluttaget och den visar bara att den drar 55-60 w

se om det hjälper att kalka ur pump/värmaren just lagt i ljummet vatten och citronsyra
 
Håller denna tråd levande ännu ett tag, vad lagar man ringarna i "badtunnan" med?
Nej vi har inte kvar orginal lagningssatsen :)
 
vidamic skrev:
Håller denna tråd levande ännu ett tag, vad lagar man ringarna i "badtunnan" med?
Nej vi har inte kvar orginal lagningssatsen :)
Jag har använt ett 2 komp lim när jag fick ett hål.
Används inom dyktillverkning av torrdräkter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.