RilleRock
gunric skrev:
Ja men det skulle jag nog inte vilja använda utan att det gick att byta ut "beeeeeeeeeeep" mot något annat ljud.
Programmera upp en utgång med ding dong och styr det du vill.
Så har jag det hemma.
 
  • Gilla
gunric
  • Laddar…
Hej, jag har en oanvänd 4320 som har legat ett par år och nu ser jag att det finns nya kontrollpaneler (K521 tänkte jag mest på). Enligt dokumentationen är K521 "Backward compatible with existing SPC systems (V3.4.5 and later)". Hur vet jag om den är kompatibel med min centralapparat som är märkt enligt nedan? Kan jag uppgradera min?

SPC4320.320-L1
S/W Ver.:3.2.5
H/W Ver.: A6

Länk till K521 dokumentation.
https://is.spiap.com/uploads/master/product/documents/s54543f116a100_spck521.100n_023_01_en.pdf

Jag har även en kontrollpanel K623 liggande men de nya ser absolut mycket snyggare ut. Finns det någon anledning att inte köpa en ny K521?

/CM.gbg
 
RilleRock
CM.gbg skrev:
Hej, jag har en oanvänd 4320 som har legat ett par år och nu ser jag att det finns nya kontrollpaneler (K521 tänkte jag mest på). Enligt dokumentationen är K521 "Backward compatible with existing SPC systems (V3.4.5 and later)". Hur vet jag om den är kompatibel med min centralapparat som är märkt enligt nedan? Kan jag uppgradera min?

SPC4320.320-L1
S/W Ver.:3.2.5
H/W Ver.: A6

Länk till K521 dokumentation.
[länk]

Jag har även en kontrollpanel K623 liggande men de nya ser absolut mycket snyggare ut. Finns det någon anledning att inte köpa en ny K521?

/CM.gbg
I dagsläget är den inte kompatibel utan centralens fw måste uppdateras i föreskrivna steg.
Dock kan moderkortet vara för gammalt så centralen kan bli okontaktbar med K52X.

Ja skulle uppgraderat centralen till senaste .fw inkl busenheter.
Därefter behållt K623 för de panelerna med riktiga knappar är generellt sätt alltid stabilare än de med touch.
 
Tack för ditt snabba svar RilleRock!
 
Någon som kan dela med sig av användarmanualen till SPC K521?
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
RilleRock skrev:
[länk]
Stort tack!
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Hej.

Har efter snart ett år tagit tjuren vid hornen och försökt få liv i detta larm och det går väl sådär.
Hårdvaruinstallationen tror jag ska vara rätt men programmeringen. Hujedamej...

Bland de hinder jag inte kan komma förbi är det detta med ID. I SPC pro står det inte att finna och försöker jag ta mig in med webläsaren så hävdar den att "Servern på 192.168.0.161 svarar inte". Jag antar att det finns någon inställning jag missat?
(En liten lustig detalj är att när jag försökte logga in på Siemens så skickade den mig till Netgearnätverkshårddiskens molntjänst.)

Finns det för övrigt någon beskrivning för dummies som man kan läsa?
 
Inser att jag behöver uppgradera firmware från 3.4.5 men hur jag än letar så kan jag inte hitta någon nyare på nätet. Vad gör jag för fel?...
 
Jena skrev:
Inser att jag behöver uppgradera firmware från 3.4.5 men hur jag än letar så kan jag inte hitta någon nyare på nätet. Vad gör jag för fel?...
Finns 3.6.6 i denna tråden vill jag minnas....
 
Tack!

Då återstår att klura ut hur det ska göras med men det såg jag ett inlägg om igår.
 
Tyvärr fungerade inte länken då det inte låg kvar på Dropbox. Hittade dock firmwaren på en dansk sida och efter sju sorger och åtta bedrövelser så funkar det nu.

Tack för hjälpen!
 
Enterprise
Den som du hittade, skulle du kunna länka den eller rent av lägga upp den på Dropbox?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.