RilleRock
S xCxJx skrev:
Jaha.
Extern spänning verkar vara död. dvs 0 Volt
Tog en bild på centralkortet och skrev vilka dioder som lyser/blinkar.

I min värld verkar centralkortet fått sig en smäll och ger ingen spänning ut,
Är det bara att beställa ett nytt kort och börja felsöka efter igen efter det?
[bild]
Att Led 5 lyser innebär systemfel, alltså fel på centralkortet.

Troligtvis åska/strömpik.
Hade monterat ett 1-fas överspänningsskydd på den matningen innan CA så den tar smällen.
Blir billigare med i framtiden då det åskar runt varje sommar så förr eller senare har du nytta av det.
 
RilleRock
I Italiese skrev:
Hej, jag har ett par frågor angående min SPC system. När jag loggar in på panelen via webben och öppnar larm log ser jag bara texten "Alarm log : 20 alarms since system startup (999 alarms max)" men sidan är tomt. Någon som vet varför de senaste 20 larm händelse syns inte? Måste jag konfigurera något för att visa loggen?

Andra fråga: jag har en wireless PIR detektor Siemens IR160W6-10 som de senaste 2 dagarna har tryggat larmet några ggr utan någon som helst anledning (verkar som). Aldrig gjort det tidigare. Sensorn är inte riktat mot ett fönster. Trodde det var någon fluga den första dagen det hände (skulle flugorna kunna trygga en IR-dektor förresten?) men andra dagen hittade jag inga flugor inne. Finns det något sätt att felsöka det för att förstår varför den gör så?
Med tanke årstiden med åska etc så skulle jag inte lagt ner något större arbete på ovanstående för tillfället.
Vill du ha detektorn igång hade jag inaktiverat siren alt programmerat sektionen med attribut "tyst".
Eller satt den i registrering så loggar den alla händelser men ger inga larm.
Se sen vad som händer under några veckor.
 
RilleRock
S xCxJx skrev:
Och när jag ändå frågar. finns det något sätt att få ur programmeringen ur Larmet. Jag har slarvat med backupfilen och kommer inte längre åt den via nätet.
Inte med tanke på systemfel.
Det går nog snabbare att programmera upp allt igen än att laborera med det.
 
Hej!

Är det någon som har nån guide på hur man ska göra för att logga in via spc connect appen till hemmalarmet ?
 
RilleRock
L larsw1 skrev:
Hej!

Är det någon som har nån guide på hur man ska göra för att logga in via spc connect appen till hemmalarmet ?
http://van.fyi/?Link=conmanual
 
RilleRock RilleRock skrev:
[länk]
Finns det fortfarande möjlighet att skicka e-post via connect? Jag hittar inga sådana inställningar via hemsidan. Är registrerad som installatörsföretag och betalat månadsavgiften också.
 
RilleRock
J Joelbit skrev:
Finns det fortfarande möjlighet att skicka e-post via connect? Jag hittar inga sådana inställningar via hemsidan. Är registrerad som installatörsföretag och betalat månadsavgiften också.
Har du tittat under "Ändra" på din central i spcconnect.com?
Annars får du skapa en systemanvändare för där går det.
Skärmdump av inställningar på spcconnect.com för centralenhetsadministration och användarkonton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad betalar du per månad?
Säkert fler i tråden som är intresserad av det.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Har du tittat under "Ändra" på din central i spcconnect.com?
Annars får du skapa en systemanvändare för där går det.
[bild]
Vad betalar du per månad?
Säkert fler i tråden som är intresserad av det.
Tack, hittade det så klart under systemanvändaren jag skapat. Tänkte inte på att logga in på den och titta.
Jag registrerade mig via mitt företag som är verksamt inom el/data/signalteknik. Kan ju ha funkat med något annat företag också eller ett hittepå?
Vad man betalar beror på hur många larmpaneler man har registrerat, jag har 1 och det betalar jag 1,25€ ink moms/månad för. Med tanke på det strul jag hade med krypteringsnycklar i början kände jag att de utökade möjligheter man fick med installatörskonto var värt pengarna.
 
RilleRock
J Joelbit skrev:
Tack, hittade det så klart under systemanvändaren jag skapat. Tänkte inte på att logga in på den och titta.
Jag registrerade mig via mitt företag som är verksamt inom el/data/signalteknik. Kan ju ha funkat med något annat företag också eller ett hittepå?
Vad man betalar beror på hur många larmpaneler man har registrerat, jag har 1 och det betalar jag 1,25€ ink moms/månad för. Med tanke på det strul jag hade med krypteringsnycklar i början kände jag att de utökade möjligheter man fick med installatörskonto var värt pengarna.
De största fördelarna med installatörskonto i mitt tycke är att kunna lagra bilder, automatisk backup med den intervall som ställs in samt kunna se tagna bilder, höra/prata direkt från appen om man kameror anslutna till systemet.
Med tanke på priset idag helt klart värt det.

Även integrerat deras Nvr Eventys så har möjlighet att få verifiering från många kameror.

 
RilleRock RilleRock skrev:
[länk]
Hej!

Jag måste vara dum men hittar inget om hur man ska lägga till en user i appen

?
 
B
L larsw1 skrev:
Hej!

Jag måste vara dum men hittar inget om hur man ska lägga till en user i appen

?
Användaren loggar ju in med sitt spcconnect konto
 
MEn hur kopplar man ihopa detta ?
 
B
L larsw1 skrev:
MEn hur kopplar man ihopa detta ?
Har för mig den andra personen också lägger till panelen på sitt konto i SPC
 
L larsw1 skrev:
MEn hur kopplar man ihopa detta ?
Via spcconnect's hemsida lägger du till ditt larm och anger en användare som du lagt upp i larmet. På så sätt kopplas appen ihop med larmet.
 
  • Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
Tack :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.