S
Kräver inte bygglov, en bygganmälan räcker.
 
S
Elektriskt säkringsskåp monterat på en oputsad källarvägg under starkt ljus från taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare, öppna hyllor och exponerade kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Takmonterad rund ljuskälla med omgivande kopparledningar och ojämn takyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stiligt! Kul att följa.
 
S
Tvättstugan är inte helt klar men det är stopp i maskin där för en ska-bara-rivning i rummet bredvid urartade och det är nu jordgolv där.

Orören jordgolv i ett delvis rivet rum med synliga betongväggar och trätrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
S
Imorse tog jag beslut på att dra avlopp med golvbrunn till fjärrvärmeväxlaren. Det saknas helt idag.
Pratade med rörmokaren och han kommer imorgon så ikväll har jag bilat och grävt.

Uppbruten betonggolv i ett arbetsutrymme, verktyg och byggmaterial syns, förberedelse för avloppsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Grävd grop inomhus nära avloppsrör och betonggolv med borr i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Grävd jordgrop inuti en byggnad med verktyg och byggmaterial synliga runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvååriga dotter ville också gräva och hon grävde ihärdigt en bra stund i högarna. Inte helt fel med inomhussandlåda.


Barn i hörselskydd gräver med spade i jordgolv nära betongväggar och en trätrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
S
Mycket jobb för en golvbrunn :)

Nyinstallation av golvbrunn med grävd ränna och liggande avloppsrör i ett rådjupt hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Nyinstallerade avloppsrör i ett utgrävt hål i betonggolvet, förberedda för en golvbrunn i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Behåller du källaren som källare elle har du planer på att gräva ur mer och isolera golv?
 
  • Gilla
STA
  • Laddar…
Vilket hästjobb, jag är inte avundsjuk..
Med risk för att verka onödigt kritisk så ser böjen efter orangea snutten onödigt snäv ut i sista bilden
Du är inte orolig att det blir en liten flaskhals?
Vore det inte smidigare att gå ner direkt i mark redan borta vid pem-slangen?
Krilleman-215 får rätta mig om jag har fel
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
S
andersgd skrev:
Behåller du källaren som källare elle har du planer på att gräva ur mer och isolera golv?
Grävt ut lite extra till det hårda, orörda jordlagret. Planen är ställa ner den nya frysen och ha lite hyllor.
Jag tänker lägga 10 cm Isodränskivor, armera och gjuta 8 cm betong.
 
S
Jag tror inte Krilleman läser min projekttråd. Han hade nog redan kommenterat något då. :)
Golvbrunnen kommer inte användas mer än vid läckage så jag tror inte det blir stopp.
 
S
sinuslinus skrev:
Grävt ut lite extra till det hårda, orörda jordlagret. Planen är ställa ner den nya frysen och ha lite hyllor.
Jag tänker lägga 10 cm Isodränskivor, armera och gjuta 8 cm betong.
Eller gjuta med Eps cement?
 
sinuslinus skrev:
Eller gjuta med Eps cement?
Alla lovordar epsbetongen så det är säkert bra.
Skulle jag grävt upp min källare skulle jag garanterat köra med dränskiva, s2n frigolit över om utrymme finnes
 
S
nte jordgolv i källaren längre men det har jag inte orkat skriva om.

Börjat bygga en isolerad dörr till matkällaren som blir i samma stil som dörrarna jag köpt begagnade via Blocket. Dörrhålet i källarväggen är 179x65 cm, vilket inte är standardmått...


Träkomponenter med tappar och lim redo för sammanfogning, verktyg synliga, snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Konstruktion av träram till en dörr med verktyg och arbetsbänk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
scim och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
sinuslinus skrev:
[bild]
Det där grenröret är inte riktigt korrekt. Ska vara minst 45º :confused: och helst liggandes.

Det ser ju inte ut att ha varit några problem att gräva rännan direkt under vart avloppet kommer oavnifrån...
 
  • Gilla
n0zen
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Det där grenröret är inte riktigt korrekt. Ska vara minst 45º :confused: och helst liggandes.

Det ser ju inte ut att ha varit några problem att gräva rännan direkt under vart avloppet kommer oavnifrån...
Du verkar vara för sen krilleman.. Och jag som kallade på dig för flera sidor sen.. :( :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.