Ritade och printade denna i förmiddags.
3D-utskriven grön mall med perforeringar på vit yta, bredvid en svart bilnyckel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

13mm tjock, cc96.
30mm hål för kopierhylsa.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ritade och printade denna i förmiddags.
[bild]
13mm tjock, cc96.
30mm hål för kopierhylsa.
Det vore intressant att se vad den totala precisionen blir över en hel skiva med en sådan mall. Den uppenbara risken är väl att små fel ackumuleras?
 
  • Gilla
maglin och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det vore intressant att se vad den totala precisionen blir över en hel skiva med en sådan mall. Den uppenbara risken är väl att små fel ackumuleras?
Visst är det så, mallen är tight så förhoppningen är att det inte ska vara ett problem.
Ska mäta lite och se hur det är de faktiska måtten.

Blir att provfräsa, bara snoret minskar i huvudregionen, nära lit de parade om jag uttrycker mig milt.. ;)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Blir att provfräsa, bara snoret minskar i huvudregionen, nära lit de parade om jag uttrycker mig milt.. ;)
Så länge snoret inte rinner ur den andra snoken får man vara nöjd ;)
 
  • Haha
  • Gilla
maglin och 2 till
  • Laddar…
Med risk för att göra mig dum men vad har man dom där borden till?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
Med risk för att göra mig dum men vad har man dom där borden till?
Stoltserar med?! ;)
Men man kan göra mer, det primära är väl fastsättning och då funkar ju hålplacering lite random.
Men iom att hålen sitter i kvadratiskt mönster med cc96 så kan du även använda dom för att göra kapningar i tex 45 eller 90 grader mha. "benchdogs" som du pluppar ner i hålen och på så sätt skapar anhåll för materialet och för sågskenan.
:cool:(y)
 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det vore intressant att se vad den totala precisionen blir över en hel skiva med en sådan mall. Den uppenbara risken är väl att små fel ackumuleras?
Nånstans är det en inbyggd avvikelse, ska dubbel kolla ritningen, med lite tur är det jag som klantat mig.... :thinking:
Kolla in de "fria" hålen som är frästa med roterad mall, ovala.. :rolleyes:
Grön utskriven plastdel med ovala hål på brun bakgrund, synlig avvikelse mot frästa hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.