N neo11 skrev:
=)=)=) Du är lite rolig och jag är lite småfull å glad. Men du borde ju förstå att det finns massa olika mögelsvampar.
Jag har själv bråkat/tjafsat med platschefen för bygget ett år om tramset om framtida fukt/nuvarande fukt. mm
Han har gått utbildningar/inte jag
Jag spyr på honom, men jag vet att han har rätt. Kanske inte alla drabbas,
Men det är rätt tufft för dom som drabbas.
Du kan svara när du är nykter imorgon istället, eller när du nu blir nykter.
Blir lite för lätt att komma ifrån sitt ansvar med alkohol känner jag.
Du behöver självklart inte svara öht, men jag hade iaf skämts om jag anklagat någon annan utan att kunna backa upp det jag skrivit.
 
T tobbbias skrev:
XLnT
Du låter som en sån där gubbe som alltid använder ditt eget liv som facit hur alla andra ska leva. Grattis. Du är nog ganska rik och välbärgad och har många vänner :D(y)

Hur som helst så skulle jag täcka mina krön över vintern. Jag vill inte riskera frostsprängning i mina väggar som jag slitit hårt med under X antal månader kanske. Så lite plast på toppen skulle jag lätt unna dem (väggarna alltså). Men vad vet jag... Jag är rik och har många vänner så jag behöver inte lyssna på någon annans åsikter eller livserfarenheter :cool:
Haha gubbe, jag är 36 :)
Detta är ett forum där man delar erfarenheter och åsikter. Jag står upp för det jag tycker, och jag delar med mig av mina erfarenheter till andra.
Sen vet jag inte vad rikedom eller antal vänner har med saken att göra?

Absolut, det är inget fel i att täcka krönen, men det kan bli ganska jobbigt beroende på väderlek. Så det kan ju vara skönt för andra att veta att man inte MÅSTE.
Det gäller ju inte att bara täcka krönen över vintern, de ska ju vara täckta från första lagret och vara täckta hela tiden upp till sista lagret. För att regnet inte ska tränga inne blocken.
 
Redigerat:
N
Du är ju så korkad så jag blir förvånad, vad är din fråga? ska jag säga namnet på en mögelsvamp?
Bye för ikväll
 
N neo11 skrev:
Du är ju så korkad så jag blir förvånad, vad är din fråga? ska jag säga namnet på en mögelsvamp?
Bye för ikväll
Varför klarar du inte av att argumentera utan personliga påhopp? Det är nu andra gången, det tycker jag är mindre begåvat. Men för att svara på din fråga:

Du kan återkomma imorgon när du är nykter, på vilka punkter jag har haft fel (faktamässiga fel, att du tycker mina åsikter är fel är uppenbart).

Sen är det inte hela världen med lite mögelpåväxt på råsponten, den stannar upp när man tar bort faktorerna som gör den möjlig att växa. Det är inget farligt och försämrar inte konstruktionen.
 
N
Ber om ursäkt för det personliga påhoppet mot dig. Har inget emot dig som person alls. Men jag kan inte tillåta att du säger felaktiga uppgifter här på forumet.
 
N neo11 skrev:
Ber om ursäkt för det personliga påhoppet mot dig. Har inget emot dig som person alls. Men jag kan inte tillåta att du säger felaktiga uppgifter här på forumet.
Komiskt :crysmile:
 
N
X xLnT skrev:
Haha gubbe, jag är 36 :)
Detta är ett forum där man delar erfarenheter och åsikter. Jag står upp för det jag tycker, och jag delar med mig av mina erfarenheter till andra.
Sen vet jag inte vad rikedom eller antal vänner har med saken att göra?

Absolut, det är inget fel i att täcka krönen, men det kan bli ganska jobbigt beroende på väderlek. Så det kan ju vara skönt för andra att veta att man inte MÅSTE.
Det gäller ju inte att bara täcka krönen över vintern, de ska ju vara täckta från första lagret och vara täckta hela tiden upp till sista lagret. För att regnet inte ska tränga inne blocken.
Precis så ska man täcka murningen, när vi murar å bygger villor så är all krönmurning täckt varje dag när vi går hem. Man vill ju inte ha in fukt i stenen.
 
En liten inflikning. På mitt hus har det varit tätt tak på i snart 2 år och råsponten invändigt visar inga tendenser alls på fukt eller mögel.
Det är inte helt tätt i övrigt dvs luften kan röra sig genom huset än.
 
A Alexn72 skrev:
En liten inflikning. På mitt hus har det varit tätt tak på i snart 2 år och råsponten invändigt visar inga tendenser alls på fukt eller mögel.
Det är inte helt tätt i övrigt dvs luften kan röra sig genom huset än.
Så är det hos mig med.
 
M
Mycket roande läsning förövrigt :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.