X xLnT skrev:
Nybyggarn du kan väl hålla dig till ämnet vi diskuterar?
Jag försöker svara konkret på saker för att hjälpa TS med sin fråga. Neo11 påstår saker som jag tycker är fel och jag har åtminstone hållt mig ifrån personliga påhopp, även om jag har haft en irriterad ton. För det är irriterande med Neo11’s besserwisser stil när jag gjort precis det han säger man inte kan, utan problem.
X xLnT skrev:
Nybyggarn du kan väl hålla dig till ämnet vi diskuterar?
Ber om ursäkt för osakliga kommentarer. Var inte riktad mot någon särskild, bara tonen i diskussionen. Ibland måste man enas om att vara oense(låter bättre på engelska). Jag har inget att tillföra ämnet och lämnar diskussionen.
 
N
Fuktproblemen kommer senare i livet, det är det jag menar. Nu har jag hämtat kinamat å ätit med frugan å druckit lite vin.
Så nu är jag all in på att Hjälpa till =)
 
N neo11 skrev:
Fuktproblemen kommer senare i livet, det är det jag menar. Nu har jag hämtat kinamat å ätit med frugan å druckit lite vin.
Så nu är jag all in på att Hjälpa till =)
Hur menar du då, varför skulle det komma senare i livet? Möglet kommer ju direkt om rätt förutsättningar finns.
 
N
Nej möglet kommer inta alls alltid direkt. Kan ta lång tid ibland. Men om stommen/etcetra är torrt så händer det inte.
 
N neo11 skrev:
Nej möglet kommer inta alls alltid direkt. Kan ta lång tid ibland. Men om stommen/etcetra är torrt så händer det inte.
Nä, det krävs ju följande för att det ska bildas, fukt, temperatur och organiskt material.
Det kommer direkt om rätt förutsättning finns.
 
MoldRiskDiagr.jpg
 
  • Gilla
erik147
  • Laddar…
N
En sista fråga, bor du i det huset med dom dygnsura stenarna? Har du byggt ett hus på den plattan och bor i?
 
N
Tur för dig.
 
N neo11 skrev:
Tur för dig.
Nä, det har ingenting med tur att göra.
 
N
Jag behöver inte läsa, jag bor i ett mögelfritt hus =)
Dock har jag inte tid med dig längre.
 
N
Har du tänkt på att att varje inlägg du skrivit mot mig varit fel varje gång.
Att du har haft fel på alla frågor som du och jag varit inblandade i.
Bara så du vet =)
 
N neo11 skrev:
Har du tänkt på att att varje inlägg du skrivit mot mig varit fel varje gång.
Att du har haft fel på alla frågor som du och jag varit inblandade i.
Bara så du vet =)
Om du kunde peka ut vart jag har fel får du gärna göra det.
Här är ett utdrag ur länken som du inte ”behövde läsa” så andra kan se hur fel du har.

”Om rätt förhållanden uppstår kan mögelsvampar växa mycket snabbt och inom bara ett par dagar ge omfattande skador.”

Senare i livet säger du :crysmile:
 
N
=)=)=) Du är lite rolig och jag är lite småfull å glad. Men du borde ju förstå att det finns massa olika mögelsvampar.
Jag har själv bråkat/tjafsat med platschefen för bygget ett år om tramset om framtida fukt/nuvarande fukt. mm
Han har gått utbildningar/inte jag
Jag spyr på honom, men jag vet att han har rätt. Kanske inte alla drabbas,
Men det är rätt tufft för dom som drabbas.
 
XLnT
Du låter som en sån där gubbe som alltid använder ditt eget liv som facit hur alla andra ska leva. Grattis. Du är nog ganska rik och välbärgad och har många vänner :D(y)

Hur som helst så skulle jag täcka mina krön över vintern. Jag vill inte riskera frostsprängning i mina väggar som jag slitit hårt med under X antal månader kanske. Så lite plast på toppen skulle jag lätt unna dem (väggarna alltså). Men vad vet jag... Jag är rik och har många vänner så jag behöver inte lyssna på någon annans åsikter eller livserfarenheter :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.