Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tror inte att det kommer att krävas krigsskadestånd från Ryssland.

Företag går in överallt där det går att tjäna pengar. Om sanktionerna lyfts så kommer företag från väst att gå in i Ryssland fort.
Det finns ett flertal västföretag som är kvar, men försöker gå under radarn. Andra varumärken på fasaden och import via Turkiet tex.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
Fairlane
Jag tror det kommer dröja innan alla sanktioner mot Ryssland tas bort, även om de skulle dra tillbaks sina styrkor idag.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nu är ni där ni där igen, så fort man säger något som inte är negativt om Ryssland så vill ni ha det till att man automatiskt tar parti för Ryssland.
Jag har aldrig sagt att jag tycker det Putin gör är bra. Men i era öron kan ni inte få det till något annat det är tragiskt och tyder på brist på att tänka själv.
Att omvärdera sina lärdomar och åsikter sedan många år, och inse att man haft fel är svårt. Det förstår jag.
Nu vet jag ju att ni kommer säga exakt samma om mig. Men det bjuder jag på
Trevlig torsdag:cool:
Lite av problemet med din argumentation är att du flera gånger kallat väst för krigshetsare enbart för att de (t.ex. jag) hjälper Ukraina ekonomiskt och med krigsmateriel, om du istället argumenterat från andra perspektiv kanske det vore lättare att ta till sig.
Nu framstår du enbart som ett rysstroll som gått på propagandan.

Blir lite som att i byn finns ett rövhål som stjäl från sina grannar, våldtar flickorna i grannskapet och kräver att samtliga skall göra som han säger.
Skall vi då godta detta eller samla ihop oss och se till att rövhålet förpassas till ett ställe där han aldrig mer kan ställa till djävelskap?
Jag är för det sistnämnda, och hoppas att rövhålet i Kreml går den vägen!
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Det som är lite oroande är om kina börjar skicka vapen till ryssland och vågar kineserna riskera handelskrig?
 
Fairlane
"Man kan ha olika åsikter om vem som är skurken här får mig att tänka på denna".

Skärmdump av textkonversation och en felaktig matematisk ekvation; antydan till meningsskiljaktigheter om uppenbara fakta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag tror inte att det kommer att krävas krigsskadestånd från Ryssland.

Företag går in överallt där det går att tjäna pengar. Om sanktionerna lyfts så kommer företag från väst att gå in i Ryssland fort.
Det finns ett flertal västföretag som är kvar, men försöker gå under radarn. Andra varumärken på fasaden och import via Turkiet tex.

Visst kommer man kräva skadestånd för anfallskriget, om inte Ryssland betalar kommer man inte in i värmen igen.

Stora företag som förlorat massor av pengar på Putin lär nog vänta och se innan man vågar investera igen.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Är det inte uppenbart för alla nu att de seriösa frågor som Minnie och Blodsoppen får aldrig besvaras?
Det kommer bara nytt dravel om att det finns "två sidor" och man kan tycka olika etc. Men det är aldrig någon substans.... Tydlig propaganda.
 
  • Gilla
och en till och 5 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Det som är lite oroande är om kina börjar skicka vapen till ryssland och vågar kineserna riskera handelskrig?
Kina är en diktatur likt Ryssland där folket "tollererar" diktaturen p.g.a. en enorm medelklass får det bättre. Dessutom har de dramatiska förändringar (till det sämre) i befolkningsandel. Sanktioner mot Kina skulle inte bara kraftigt riskera deras maktposition när medelklassen får det märkbart sämre, utan Kinas plats i världsordningen på sikt kommer bli kraftigt hotad. Tror inte Kina riskerar det för Ryssland.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Kina är en diktatur likt Ryssland där folket "tollererar" diktaturen p.g.a. en enorm medelklass får det bättre. Dessutom har de dramatiska förändringar (till det sämre) i befolkningsandel. Sanktioner mot Kina skulle inte bara kraftigt riskera deras maktposition när medelklassen får det märkbart sämre, utan Kinas plats i världsordningen på sikt kommer bli kraftigt hotad. Tror inte Kina riskerar det för Ryssland.
Du, jag vill faktiskt be 1000 gånger om ursäkt för att jag igår skrev att man inte ska kalla folk idioter.
Du hade så rätt och jag är imponerad av hur du (och ni andra) fortsätter stångas med trollen!
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Helt rätt Minni, det finns delar av Ukraina där 90% av befolkningen pratar ryska,
Vilka delar då?

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
många av dom vill gärna tillhöra Ryssland.
Hur många?

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det fanns tidigare fler områden i Ukraina som var rysktalande,
När är tidigare och vilka områden avses med "fler områden" ?

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
men dom har blivit utfrysta och tvingade att lära sig Ukrainska.
Hur har denna utfrysning gått till och hur tvingades rysktalande att lära sig ukrainska?

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Inte bekräftat, men har hört att Zelenski pratade ryska innan han tillträdde som president.
Äntligen Blodsoppen :rofl: fick du ett rätt !
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Du, jag vill faktiskt be 1000 gånger om ursäkt för att jag igår skrev att man inte ska kalla folk idioter.
Du hade så rätt och jag är imponerad av hur du (och ni andra) fortsätter stångas med trollen!
Hahaha ett stort tack :beer:
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om man vill se hatisk propaganda förklädd till journalistik finns ju Riks, lite närmare.
Bara nyfiken, hur många avsnitt av riks har du sett?

/S
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Dom skulle för länge sedan insett att det inte går att vinna detta krig mot Ryssland. Och då gett upp. Att ständigt mata Ukraina ned vapen förlänger bara lidandet. Och det för alla alla parter. Och nej jag står inte på Rysslands sida utan tänker bara sunt och logiskt
Det är tragiskt att man på detta forum ska bli stämplad som både det ena och andra så fort man inte tycker som den stora massan.
Jo du står på Rysslands sida eftersom du vrider på bilden till fördel för ryssland istället för att ta rena fakta på vad som har hänt. 2014 invaderar ryssland krim och annekterar detta. 2022 försöker man invadera resterande delar av ukraina vilket misslyckas och man riktar in sig på några regioner i öst. Lidandet ligger helt och hållet på invaderande land eftersom denna kan dra sig ut när den än önskar.

Varför skulle Ukraina inte ha rätt att försvara sig? Och speciellt när de helt uppenbart är kapabla och har vunnit flera kritiska strider mot Ryssland?

Vad är sunt och logiskt i ditt tankesätt menar du?
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Är det inte uppenbart för alla nu att de seriösa frågor som Minnie och Blodsoppen får aldrig besvaras?
Det kommer bara nytt dravel om att det finns "två sidor" och man kan tycka olika etc. Men det är aldrig någon substans.... Tydlig propaganda.
Du är en kul typ. Seriösa frågor, säger du.:D Nämn en!

Minnie
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Du är en kul typ. Seriösa frågor, säger du.:D Nämn en!

Minnie
Skärmdump av forumdiskussion; text innehåller kritik mot Rysslands agerande, ekonomiska konsekvenser och mänskliga lidandet i krig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.