Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ryssarna i Sovjet ägnade sig åt befolkningsutbyte/mixade in rysk befolkning i sina lydstater. En långsiktig plan.

Nu kan Ryssland ”befria” sina ryska kamrater som kränks i grannländerna.

Den gamle lille KGB-mannen måste blivit väldigt förvånad när Ukraina gjorde sådant motstånd.
 
  • Gilla
Huddingebo och 8 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jo nazisterna gick ju in i sovjet för att ta det.
Sedan slutade det med järnridån och hela Östeuropa styrt av Sovjet. Tyskland delades i två delar.
Ryssarna tog de de fick.
Intressant tycker jag att Finland hade en korridor upp till Ishavet, som de förlorade till Sovjet. Därför blev plötsligt Norge och Sovjet grannar.
 
M
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jo nazisterna gick ju in i sovjet för att ta det.
Sedan slutade det med järnridån och hela Östeuropa styrt av Sovjet. Tyskland delades i två delar.
Ryssarna tog de de fick.
Imponerande historiekunskaper du har, är du lärare?
 
M mnils skrev:
Imponerande historiekunskaper du har, är du lärare?
Vad tänker du på?
Är verkligen ingen historielärare.
Men det är ju ganska känd fakta.

Operation Barbarossa
 
Vill någon höra Putins tal till folket liveöversatt?
Sänt på YouTube-kanalen ”Inside Russia” . Konstantin översätter och kommenterar.
PUTIN ADRESSING RUSSIA 21.02.2023. LIVE!
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
galento
blackarrow blackarrow skrev:
Vill någon höra Putins tal till folket liveöversatt?
Sänt på YouTube-kanalen ”Inside Russia” . Konstantin översätter och kommenterar.
PUTIN ADRESSING RUSSIA 21.02.2023. LIVE!
[media]
Kanske lika bra att inte höra idioten , vilken dåre.
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vill någon höra Putins tal till folket liveöversatt?
Sänt på YouTube-kanalen ”Inside Russia” . Konstantin översätter och kommenterar.
PUTIN ADRESSING RUSSIA 21.02.2023. LIVE!
[media]
Nej.
 
MultiMan
Konstantin Samoilov har rapporterat på ett både analytiskt och samtidigt känslosamt sätt ända sedan kriget startade, först från sina bostäder i Rostov och Moskva och sedan från Uzbekistan efter att han tvingades fly och förlorade allt utom sin familj. Bara det faktumet att det är han som är ett filter mellan Putin och lyssnaren gör det värt att lyssna.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Jag undrar när väst ska sluta med denna krigshets. Så många Ukrainska luv som har gått förlorade på grund av detta
 
  • Arg
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
OestlundJ och 20 till
  • Laddar…
MultiMan
Många, många fler kommer dö om vi inte gör något, men jag antar att du är historielös och godtrogen.
 
  • Gilla
och en till och 16 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag undrar när väst ska sluta med denna krigshets. Så många Ukrainska luv som har gått förlorade på grund av detta
Ja för inga liv har ju gått till spillo där ryska styrkor gått fram.
Finns en angripare som gått emot sina egna avtal om att respektera Ukrainas gräns.
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 12 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag undrar när väst ska sluta med denna krigshets. Så många Ukrainska luv som har gått förlorade på grund av detta
Helt rätt, när Ryssland invaderar är det väst som krigshetsar... Eller vänta nu...?
 
  • Gilla
och en till och 18 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag undrar när väst ska sluta med denna krigshets. Så många Ukrainska luv som har gått förlorade på grund av detta
Hur många ukrainska liv väst har räddat menar du.

Ryssarna har tydligt i statlig TV lovat att dränka de ukrainska barnen. Det hade inte varit många kvar om ryssarna fått härja fritt.
 
  • Gilla
Dilato och 11 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag undrar när väst ska sluta med denna krigshets. Så många Ukrainska luv som har gått förlorade på grund av detta
Sluta vara en nyttig idiot, du springer Putins ärende.
Killgissar du är SDare. Av någon anledning är SD-väljare ryssvänliga.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
maria01 och 19 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Helt rätt, när Ryssland invaderar är det väst som krigshetsar... Eller vänta nu...?
Det var ju det Putin sa. Det är Ukraina som startat kriget. De ska ju bara befria folket.

Fast jag trodde nog inte att någon utanför Rysslans skulle tro på den versionen.

Om Ukraina och väst lägger ner vapen kommer Ryssland att fortsätta långt.
 
  • Gilla
skogaliten och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.