Det kan hända att du behöver slå på och sedan slå av larmet för att det ska försvinna.
Eller gå in och ur installatörsläge.
Eller starta om larmet, börja med batteriet sedan nätspänningen.
 
Nä nu skiter jag i detta. Den lilla oranga trianglen lyser och det säger för tillfället "batterifel". Men allt funkar som det ska på så nu får det vara så. Orkar helt enkelt inte lägga mer tid på detta larm.
 
Har du kvitterat felet?
Vilken central är det?
Vad visar *2 ?
 
*2 säger batterifel, även med det nya batteriet. Ska det återställas nåt?
 
Jag bara gjorde som jag skrev. Sket i det och brydde mig inte, och vips, så funkar allt som vanligt. Gött
 
Tack som vanligt för alla som hjälper till på olika sätt.
 
Hej Igen!


Jag har idag larm DSC PC1616 med RFK 5500 -868 och tre IR sensorer i min 2 plans villa. Sensorerna sitter på bottenvåningen. (samma larm nu som när jag startade tråden)

Jag undrar om det finns nåt tillbehör så att det går att larma på/av från ovanvåningen. Idag sitter panelen vid ytterdörren på bottenplan.

Eftersom vi inte har dragit nåt tomt rör till en eventuell panel så vore det fint om det var en trådlös sådan på ovanvåningen. Eller det går kanske bara att larma på/av med en typ nyckelring.

Skulle gärna vilja veta om det finns till mitt larm och vilka grejer som behövs införskaffas. Tipsa mig gärna.
 
M Mats skrev:
trådlös av/pålarmning via "nyckelring" funkar, har den varianten själv.
se tex [länk]
Den ser smidig ut. Behöver man ha nån typ av styrbox/givare/mottagare i centralen som känner av att man trycker på knappen?
 
Redigerat:
nä den går på 868 mhz trådlösa nätet så iom att du har en rfk så ska det funka
 
När du skriver trådlösa nätet så menar du inte internet väl? Utan nåt som redan är inbyggt i själva kontrollpanelen? Hur lång sändning klarar en sån nyckelring, har tänkt att ha min på ovanvåningen och har knappsatsen nere.

Sorry för dumma frågor, men vill bara köpa rätt grejer.
 
Nix, det är larmets 868 mhz trådlösa nät som används. Räckvidden vet jag inte om den räcker, det beror till stor del på ditt hus och hur det är byggt så där är det nog testa som gäller
 
Tack för svar! Fjärr bestäld.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.