Status
Tråden går ej att kommentera.
bonnier skrev:
Helt klart har TS köpt ett jäkla fuskbygge och jag lider med honom. Jag skulle inte vilja säga "skyll dig själv" som en del andra gör, även om det borde ha ringt varningsklockor innan köp med tanke på alla fel som uppdagats efteråt. Att sälja skit medvetet borde kosta :thumbdown:
Huset kan fortfarande vara ett riktigt fynd så det är ingen anledning att för den delen tycka synd om TS.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Det låter ju iofs. som att TS har råkat ut för skojare som sätter i system att köpa renoveringsobjekt, göra en kosmetisk renovering och sedan sälja.

Jag är lite förvånad över att säljaren går med på att ta kostnaden för dränering, en mer slipad bedragare skulle troligen hålla sig undan sådana löften, vi får bara hoppas att det inte är ytterligare ett trick säljaren kör med.
 
Ja, den fakturan ska ju betalas, borde göras i förskott.
from my fån
 
S
Idag uppkom nästa lögn från säljarna.
Jag frågade om de själva hade kopplat avloppet och svaret var ja.
När jag sen ringde kommunen så säger denna att det var påkopplat för över 20 år sedan.

Jag är inte ute efter att någon ska tycka synd om mig eller liknande. Jag vill bara veta vad som gäller. Sen om mina hämndaktioner osv är barnsliga/brottsliga, ja det behöver vi inte diskutera.

De har satt detta i system och jag anser inte att dessa klåpare ska få fortsätta sälja/renovera hus.
De har gått i konkurs en gång redan. De har 1 anställd och det är en polack.
De säger att de anlitat någon firma som gjorde dräneringen/trädäcket när de själva gjorde båda sakerna.
Dräneringen gjordes på mindre än 2 dagar. Inte ok.
 
Hur har det gått i tvisten?
 
Jösses vilken soppa. Kan inte se någon som agerat speciellt bra faktiskt. Mäklaren som verkar ha ett givande samarbete med byggföretaget. Besiktningsmannen som inte kan sitt jobb. TS som verkar ha köpt huset osett med en fruktansvärt naiv instllning och nu beter sig som en bitter gubbe (alt. 5 åring) och byggföretaget som satt i system att fuskrenovera.
 
Till och med bittra gubbar och 5åringar har rätt att bli bemötta på ett bra sätt och det är inte rätt åt dom när dom blir lurade.

Så, hur har det gått i denna fråga?
 
TS har ju blivit avstängd från forumet. Så sluta fråga efter återkoppling.
 
Då tycker jag det vore lämpligt att moderatorerna stängde tråden och informerade om avstängningen. Annars går man ju och undrar.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
TS stängdes av pga. ovårdat språk (mest i en annan tråd än den här), och fortsatte med det trots upprepade påpekanden och varningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.