En regel med en liten snedkapning liggandes på gallret kommer göra att bilen lyfter 4cm och ca 14cm eller mer tidigare vilket kommer ge dig tillräcklig marginal
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Det är ju bara plast som tar emot.
Kör in snabbt en gång och backa ut igen så borde du ha tillräckligt med frigång under den, sopa sen undan plasten och skyll på hunden eller barnen om någon frågar :cool:

Själv så har jag inte riktigt samma problem, jag parkerade såhär idag bara för att prova:
Jeep parkerad på stenig höjd framför röd byggnad, testar terrängkapacitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Är inte det här Byggahus.se?
Varför kommer alla med massa konstruktiva tips till TS?

Det måste väl finnas någon hantverkare som ligger bakom felet:rolleyes:.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Äntligen kom jag på vad det är, dolt fel, helt klart dolt fel.
Det är dolt under bilen.

Protte
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Köp en Cittra.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
JohanLun skrev:
Ren spekulation, man har större koll på sina egna barn, att de inte springer bakom bilen på gården, än på barnen som går ute på gatan, så det känns vettigt...
"Google shalt enlighten the illiterat"

...prova nästa gång
 
D09
Skaffa 18" fälgar :)
 
Det finns regler hur mycket man får öka diametern och det är inte så mycket.....

Protte
 
D09
prototypen skrev:
Det finns regler hur mycket man får öka diametern och det är inte så mycket.....

Protte
Gör inget ;) Bilen gör sig bättre på parkeringen med större fälgar ;)
 
D09 skrev:
Skaffa 18" fälgar :)
Tyvärr så kommer hjulets diameter att vara densamma om han ska åka lagligt.;)
Större fälg innebär i princip tunnare däck (lägre profil på däcket).
Fast ett par 22" fälgar och 85 profil på däcket så.. :p
 
Åk till något plåtslageri o fixa rostfria "ramper" att åka in på. Alt en helt ny ränna som kommer på rätt höjd, dvs ny plåt-del.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
prototypen skrev:
Det finns regler hur mycket man får öka diametern och det är inte så mycket.....

Protte
Det är ingen som bryr sig om det längre, jag besiktigade min med dom däcken på bilden, enda han sa var att nästa gång får du ha skärmbreddare eller andra däck (jag valde andra däck)
Har blivit stoppad av polisen med och dom har inte sagt något om dom däcken.
 
Pierre_r skrev:
Det är ingen som bryr sig om det längre, jag besiktigade min med dom däcken på bilden, enda han sa var att nästa gång får du ha skärmbreddare eller andra däck (jag valde andra däck)
Har blivit stoppad av polisen med och dom har inte sagt något om dom däcken.
din bil ser ju inte "superny" ut, helbilsgodkända bilar får man ju egentligen inte ändra nåt alls... Kör inte till tyskland med den bilen om den är helbilsgodkänd, då får du nog böter...
 
JohanLun skrev:
din bil ser ju inte "superny" ut, helbilsgodkända bilar får man ju egentligen inte ändra nåt alls... Kör inte till tyskland med den bilen om den är helbilsgodkänd, då får du nog böter...
"Kör inte till tyskland" :)

Det är rätt självreglerande när man har så grovmönstrade däck.....:)
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.