Jävlar vad snyggt!
Nu måste jag också ta tag i det där;)
 
Najs!
 
Har beställt dessa spottar http://www.ebay.com.au/itm/Dimmable...lb-With-Driver-/121338535476?var=420285801320 Beställde med dimmbart drivdorn då det inte skiljde många kronor i pris. Men funderar nu på om det är bättre att montera ett drivdorn för alla leds ändå.

Jag hade tänkt använda mig av 8st spots viket blir 8*9w=72w kollade då på detta drivdorn http://www.ledshopen.se/elektronisk-...tor-0-105w.php
kommer det att fungera att koppla in alla spottar mot detta drivdorn?

Hur sak jag koppla ihop spottarna på bästa sätt då det står att "Avstånd mellan transformatorn och respektive ljuskälla skall ej överstiga 2 meter."? Finns det någon kopplinksplint med kontakter från varje spott?
 
jahaja452 skrev:
Har beställt dessa spottar [länk] Beställde med dimmbart drivdorn då det inte skiljde många kronor i pris. Men funderar nu på om det är bättre att montera ett drivdorn för alla leds ändå.

Jag hade tänkt använda mig av 8st spots viket blir 8*9w=72w kollade då på detta drivdorn [länk]
kommer det att fungera att koppla in alla spottar mot detta drivdorn?

Hur sak jag koppla ihop spottarna på bästa sätt då det står att "Avstånd mellan transformatorn och respektive ljuskälla skall ej överstiga 2 meter."? Finns det någon kopplinksplint med kontakter från varje spott?
Din länk fungerade inte men är det denna du tänkt använda?
http://www.ledshopen.se/elektronisk-12v-ac-transformator-0-105w.php

Den där fungerar INTE till de LED spotlight du länkat till - Spottarna kräver en matningskälla med konstantström och kommer inte att fungera med en 12VAC trafo. Det framgår inte heller vilken strömstyrka spottarna du beställt vill ha och utan den informationen kommer du inte att kunna beställa någon strömkälla alls.
 
Någon som kan rekommendera ljusstark bra led list med varmvitt ljus? Dimbar.
Den jag har idag är 12v så det vore smidigt att använda samma drivare samt dimmer.

Köpte för några år sedan men den är inte tillräckligt ljusstark under köksskåpen.
 
Suhagg skrev:
Någon som kan rekommendera ljusstark bra led list med varmvitt ljus? Dimbar.
Den jag har idag är 12v så det vore smidigt att använda samma drivare samt dimmer.

Köpte för några år sedan men den är inte tillräckligt ljusstark under köksskåpen.
Inte från Kina men jag valde denna http://www.xcen.se/led-list/led-tejp-96w - Riktigt bra ljus och skön temperatur. Har nästan 3 meter så totalt ca 27W, Otroligt kraftigt ljus med bra spridning och enligt mig bra färgtemperatur. La upp en del bilder i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/167378-vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag-242.html
 
Redigerat:
Inte speciellt lätt att hitta dina bilder.... Tråden har 502 sidor och din länk "hoppar in" på sidan 242 och där hittar jag inga bilder :confused:
 
slacker skrev:
Inte från Kina men jag valde denna [länk] - Riktigt bra ljus och skön temperatur. Har nästan 3 meter så totalt ca 27W, Otroligt kraftigt ljus med bra spridning och enligt mig bra färgtemperatur. La upp en del bilder i denna tråd: [länk]
Tackar!
Ska nog hitta något ytterligare ljusstarkare. Lika bra att sätta dit 17,2W/M
och låta den vara nerdimmrad om det blir för ljust.

Ska se vad som finns från Kina direkt så man slipper betala 370kr / m.
Bör ligga på kanske 37kr / m :)
 
roli skrev:
Inte speciellt lätt att hitta dina bilder.... Tråden har 502 sidor och din länk "hoppar in" på sidan 242 och där hittar jag inga bilder :confused:
Den hoppar ju till rätt sida där hans bilder finns. Du kanske har en annan inställning på hur många inlägg per sida forumet skall visa, om den funktionen nu finns. Jag blir iaf länkad direkt till sidan med hans bilder.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Då kanske det är det som påverkar. Jag hamnar i alla fall på sidan 242 där den sidans första inlägg är gjort 2013-11-16 02:56.
Till er som hamnar "rätt": Vilket datum är inlägget med bilder på ljuslisten gjort?
 
Tack för den rätta länken, såg riktigt bra ut.
 
Monterade 1w leds för ett tag sen som jag köpt på Ebay samt en leddriver för 4-7st 1w leds 300ma
Vart nöjd med resultatet :)
IMG_0425.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så jag har beställt flera för att sätta under takfoten på framsidan men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för led driver där?

Led drivern på altan är ju en väldigt billig sak o den tog jag bara för att dom på altan tänder vi väldigt sällan men på framsidan tänkte jag köra med skymningsrelä så dom kommer ju lysa väldigt mycke o då vill jag nog ha en bättre led driver som tål att stå på mycke o sitta ute under takfoten, nån som har nått förslag?
Tänkte köra med 7-9st 1w på framsidan.
 
  • IMG_0427.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
J_B skrev:
Monterade 1w leds för ett tag sen som jag köpt på Ebay samt en leddriver för 4-7st 1w leds 300ma
Vart nöjd med resultatet :)
[bild]

Så jag har beställt flera för att sätta under takfoten på framsidan men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för led driver där?

Led drivern på altan är ju en väldigt billig sak o den tog jag bara för att dom på altan tänder vi väldigt sällan men på framsidan tänkte jag köra med skymningsrelä så dom kommer ju lysa väldigt mycke o då vill jag nog ha en bättre led driver som tål att stå på mycke o sitta ute under takfoten, nån som har nått förslag?
Tänkte köra med 7-9st 1w på framsidan.
Vad matar du dem med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.