Hej.

Det är så att jag funderar på att köpa mitt första hus. Det är ett gammalt hus som behöver massa renovering. Har mycket hjälp från kunniga kompisar men tänkte höra lite här också.
Behöver byta stora delar av syllen och så är även stora dela av timret i väggarna ruttet. Var där och tog några snabba bilder för att kunna visa hur det ser ut. Även muren ser ut som den behöver en hel del jobb runt om. Är medveten om att det inte är huset jag betalar för här men skulle gärna försöka rädda det då jag vill bo i ett gammalt hus. Har ingen speciell tidsram för det och jag jobbar i norge så det kommer att ta sin tid och jag kommer inte bo i det under tiden jag renoverar. Så är det någon som skulle vilja ge mig lite tips om hur jag bäst gör det eller om jag helt enkelt ska styra undan helt och hållet.
Tack på förhand
/ Fredrik

• Gammalt rum med skadad syll, ruttet trä och skadad stenmur. Tapetserade väggar och röra på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med ruttet timmer och skadad tapet i ett gammalt hus som behöver renoveras.
    Skapa konto
  • Skadad syll nära ett fönster med synliga tecken på röta och skador på stenvägg och mur.
    Skapa konto
  • Skadad interiör i gammalt hus med ruttet trä och murskador, gamla tapeter och rör hängandes från väggen.
    Skapa konto
Har du inte tid eller kunskap att renovera själv kostar det pengar som man aldrig får igen när man säljer huset. Köp ett gammalt men bättre hus att öva på innan du ger dig på sådana här projekt.

En sådan jätte renovering skall man inte lämpa över på kompisar och bekanta, lagom jobb är bäst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.