Är det inte så att de snarare skickar ett kvitto som säger att skulden är reglerad?

D.v.s. även om man betalar direkt så skapar de en kredit som man sen betalar samtidigt?
 
JLyck JLyck skrev:
Fast om han betalar sin vara med ett kreditkort, då har företaget fått sina pengar. Klarna behöver således inte skicka ut sin faktura. Utan det är kreditkortsbolaget som sköter det. Du kan väl i ärlighetens namn inte på riktigt tro att klarna sköter det också? Släpp foliehatten nu.
Jag betalade med min visa kort och fick kontantfaktura på köp från klarna. Den finns just nu i min mejl.
Du får tro på vad du vill. Jag tror på de dokument som jag får i min mejl. Den är inte på skoj, den är riktig.
Det står betalsätt ”kort”.
 
N Nerre skrev:
Är det inte så att de snarare skickar ett kvitto som säger att skulden är reglerad?

D.v.s. även om man betalar direkt så skapar de en kredit som man sen betalar samtidigt?
Det står köp +159kr, betalning -159kr, netto belopp och moms, summa noll.
Köpet går tydligen via Klarna. Kontouttdraget för visa kortet visar att jag har betalat 159kr till Klarna, inte Apoteket som jag handlade ifrån.
Pengarna dras av Klarna frpn kreditkortskontot sen överför de beloppet till Apoteket.
Jag har fått väldigt tydligt för mig hur det går till.
 
L Lars48 skrev:
Det står köp +159kr, betalning -159kr

Pengarna dras av Klarna frpn kreditkortskontot sen överför de beloppet till Apoteket.
Att det först står köp och sen betalning indikerar ju precis som jag säger att de först gav dig 159 kronor kredit och sen lät dig reglera den skulden direkt. Jag är rätt övertygad om att Apoteket får sina pengar från Klarna oavsett om du betalar eller inte (för det är ju exakt så det blir om du väljer avbetalning eller faktura), så att de skulle få pengarna först efter att du betalat är nog inte en korrekt beskrivning.

Poängen för Apoteket är ju att de får pengarna direkt från Klarna och slipper hålla reda på om du betalat eller inte.
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Jag betalade med min visa kort och fick kontantfaktura på köp från klarna. Den finns just nu i min mejl.
Du får tro på vad du vill. Jag tror på de dokument som jag får i min mejl. Den är inte på skoj, den är riktig.
Det står betalsätt ”kort”.
Nu syftade jag på en annan som betalt med sitt kreditkort och sedan fått faktura från kreditkortsbolaget och som du svarade på. Jag har själv handlat en gång med kreditkort, fick en faktura och det var från kreditkortsbolaget. Har också ibland handlat med vanligt betalkort, aldrig fått något från klarna angående det. Sen har jag ingen foliehatt på mig heller.
 
D
G Ganescha skrev:
Hahaha... där ser man. (y):cool:
En av världens största artister! Helt okej för mig.
Det dröjer nog inte länge förrän Klarna själva är i tvist med sin nya coola delägare, eller det kanske är många som röker Ganja på kontoret? :rofl:

Rapstjärnan Snoop Dogg, 47, är en stor Toronto Maple Leafs-supporter.
Nu har han hamnat i kläm med NHL-klubben – på grund en logotyp.
Storklubben anklagar honom för varumärkesintrång.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/216q84/rapstjarna-i-tvist--med-nhl-klubben
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
D DMOL skrev:
Det dröjer nog inte länge förrän Klarna själva är i tvist med sin nya coola delägare, eller det kanske är många som röker Ganja på kontoret? :rofl:

Rapstjärnan Snoop Dogg, 47, är en stor Toronto Maple Leafs-supporter.
Nu har han hamnat i kläm med NHL-klubben – på grund en logotyp.
Storklubben anklagar honom för varumärkesintrång.

[länk]
Ja det var ju verkligen en urlöjlig stämning.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Jag undviker alltid Klarna om det bara går. Kanske är bättre idag (fem år gamla artiklar): [länk] Någon chef uttryckte ju sig i stil med att deras bästa kunder är de som inte betalar i tid.
Jag är jäkligt glad för Klarna just nu. Snabb service och inga problem att ta på faktura eller dela upp beloppet .Känns skönt om något händer med vattenpumpen eller pannan eller nåt.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Antal kreditupplysningar är en faktor som ökar risknivån och sänker kreditvärdigheten för en låntagare. bankerna tittar direkt på risknivå indikatorn hos UC och den är direkt kopplad till antal upplysningar.

Kreditupplysningar har inte varit något större problem för mig iaf, med tanke på att jag ofta handlar på nätet och från nya olika ställen och därmed även på faktura (säger som en ovanstående: produkten i handen först sedan betalar jag) så får jag från UC lite då då, det står även på denna upplysning att jag har hög kreditvärdighet och jag har absolut inga problem med banken om jag vill få ett lån, alla mina kreditupplysningar till trots.

Däremot skulle det naturligtvis bli rödflaggsvarning hos banken om jag har 10 kreditupplysningar på mig under en och samma månad, vilket jag ser som en fullt normalt reagerande.
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
P
Jag behövde förlänga mitt antivirus till datorn så jag gick in på mitt konto hos F-Secure, tröck på nästa vid betalning sen kom jag direkt till att dom tackade för mitt köp.. ingen som helst hur jag skulle betala eller nånting.. och jag fick notis på telefonen från klarna att jag gjort ett köp!

Förra gången jag förlängde så betalade jag via klarna.. antagligen låg det kvar och att dem hade gömt hur jag skulle betala denna gång för nåt sånt hitta jag inte.. detta känns lite farligt för blir mitt konto hackat så står ju klarna öppet för vem som helst i att jäklas :/ nåväl blir nog bra tillslut
 
P pleqtiz skrev:
Jag behövde förlänga mitt antivirus till datorn så jag gick in på mitt konto hos F-Secure, tröck på nästa vid betalning sen kom jag direkt till att dom tackade för mitt köp.. ingen som helst hur jag skulle betala eller nånting.. och jag fick notis på telefonen från klarna att jag gjort ett köp!

Förra gången jag förlängde så betalade jag via klarna.. antagligen låg det kvar och att dem hade gömt hur jag skulle betala denna gång för nåt sånt hitta jag inte.. detta känns lite farligt för blir mitt konto hackat så står ju klarna öppet för vem som helst i att jäklas :/ nåväl blir nog bra tillslut
Kanske virus på din dator?:D
 
P
E etompau skrev:
Kanske virus på din dator?:D
Helt nyinstallerad men det e möjligt att klarna lagt in ett virus där :lying::geek:
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.