116 071 läst · 1 296 svar
116k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Framgångsrika företag skickar nog inte kunderna till konkurrenterna. Förresten är det väl egentligen handlarna som är Klarna kunder.B breakman skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 457 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 457 inlägg
Precis handlarna borde vara Klarnas kunder. Majoriteten av handlarnas kunder har nog även an annan bank så att Klarna ska skicka konsumenter till konkurrenter stämmer väl inte riktigt då jag gissar att pengar dras från konton i andra banker i de allra flesta fall.T tanaris skrev:
Dom som bor i lägenhet har ibland två fysiska ”brevlådor”, ett postfack i entrén som PostNord använder och en tidningshållare/brevinkast som tidningsbuden använder.Nissens skrev:
Edit: Å i bägge kan det komma fysiska räkningar/fakturor
Redigerat:
Jag har aldrig loggat in i Tink och alla mina betalningar har blivit utförda.[SKPG]Zamora skrev:
Inte helt sant, jag som privatperson har ofta utlägg till en ideell förening som ska bokföra. Föreningen är inte momspliktig men Skatteverket kräver ändå ett korrekt kvitto.A AndersS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Jag har ändrat åsikt om klarna. Tycker det är rätt nice, man kan köpa från mindre aktörer utan att vara rädda att man blir lurad, eller det är iallafall mindre risk bli lurad
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 563 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 563 inlägg
Så har jag resonerat länge, men jag tillhör den onda sidan som kör klarnakortet också, men egentligen bara för ApplePay. Det kommer till min bank i höst så då avskaffas det däremot.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Kanske dags att summera åsikterna:
Dom som fått påminnelser tycker illa om Klarna, dom som betalat i tid är nöjda
Dom som inte läst hela texten innan dom valt alternativ år missnöjda.
En del vill hellre ha E-faktura och därmed ett större antal kreditupplysningar, men hur det skulle göra det enklare att betala i tid kan jag inte lista ut, det hjälper ju inte mot påminnelser i varje fall. Om efterkommande indrivning sker via Klarnas bolag, Svea Ekonomi eller nåt annat spelar ingen roll vare sig ekonomiskt eller juridiskt.
Jag gillar Klarna, och skulle jag vara på säljsidan skulle jag gärna betala ett par procent av fakturabeloppet för att slippa hantera klagomål av den typen som fyller upp denna tråd.
Mitt tips till dom som har problem med påminnelser är att betala fakturan DIREKT efter godkänd leverans, funkar för mig
Dom som fått påminnelser tycker illa om Klarna, dom som betalat i tid är nöjda
Dom som inte läst hela texten innan dom valt alternativ år missnöjda.
En del vill hellre ha E-faktura och därmed ett större antal kreditupplysningar, men hur det skulle göra det enklare att betala i tid kan jag inte lista ut, det hjälper ju inte mot påminnelser i varje fall. Om efterkommande indrivning sker via Klarnas bolag, Svea Ekonomi eller nåt annat spelar ingen roll vare sig ekonomiskt eller juridiskt.
Jag gillar Klarna, och skulle jag vara på säljsidan skulle jag gärna betala ett par procent av fakturabeloppet för att slippa hantera klagomål av den typen som fyller upp denna tråd.
Mitt tips till dom som har problem med påminnelser är att betala fakturan DIREKT efter godkänd leverans, funkar för mig
De som tycker illa om Klarna fåt inte några påminnelser eftersom de inte använder Klarna.ÅkeSun skrev:Kanske dags att summera åsikterna:
Dom som fått påminnelser tycker illa om Klarna, dom som betalat i tid är nöjda
Dom som inte läst hela texten innan dom valt alternativ år missnöjda.
En del vill hellre ha E-faktura och därmed ett större antal kreditupplysningar, men hur det skulle göra det enklare att betala i tid kan jag inte lista ut, det hjälper ju inte mot påminnelser i varje fall. Om efterkommande indrivning sker via Klarnas bolag, Svea Ekonomi eller nåt annat spelar ingen roll vare sig ekonomiskt eller juridiskt.
Jag gillar Klarna, och skulle jag vara på säljsidan skulle jag gärna betala ett par procent av fakturabeloppet för att slippa hantera klagomål av den typen som fyller upp denna tråd.
Mitt tips till dom som har problem med påminnelser är att betala fakturan DIREKT efter godkänd leverans, funkar för mig
Använder E-handlare andra betalningslösningar få de inte några klagomål.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 751 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 751 inlägg
Ligger muåycket i det du skriver! Klarna fungerar för mig och det har aldrig varit något krångel!ÅkeSun skrev:Kanske dags att summera åsikterna:
Dom som fått påminnelser tycker illa om Klarna, dom som betalat i tid är nöjda
Dom som inte läst hela texten innan dom valt alternativ år missnöjda.
En del vill hellre ha E-faktura och därmed ett större antal kreditupplysningar, men hur det skulle göra det enklare att betala i tid kan jag inte lista ut, det hjälper ju inte mot påminnelser i varje fall. Om efterkommande indrivning sker via Klarnas bolag, Svea Ekonomi eller nåt annat spelar ingen roll vare sig ekonomiskt eller juridiskt.
Jag gillar Klarna, och skulle jag vara på säljsidan skulle jag gärna betala ett par procent av fakturabeloppet för att slippa hantera klagomål av den typen som fyller upp denna tråd.
Mitt tips till dom som har problem med påminnelser är att betala fakturan DIREKT efter godkänd leverans, funkar för mig
Ok, för 99,99% av de köp som görs av privatperson finns inte behovet.tttomten skrev:
Sedan finns det undantag och där får köparen hålla koll på att man använder rätt betalningsmetod för att få godkänt kvitto.
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Förr uteblev dock påminnelser i klarna så det gick direkt till inkasso, det tycker jag är berättigad kritik.ÅkeSun skrev:Kanske dags att summera åsikterna:
Dom som fått påminnelser tycker illa om Klarna, dom som betalat i tid är nöjda
Dom som inte läst hela texten innan dom valt alternativ år missnöjda.
En del vill hellre ha E-faktura och därmed ett större antal kreditupplysningar, men hur det skulle göra det enklare att betala i tid kan jag inte lista ut, det hjälper ju inte mot påminnelser i varje fall. Om efterkommande indrivning sker via Klarnas bolag, Svea Ekonomi eller nåt annat spelar ingen roll vare sig ekonomiskt eller juridiskt.
Jag gillar Klarna, och skulle jag vara på säljsidan skulle jag gärna betala ett par procent av fakturabeloppet för att slippa hantera klagomål av den typen som fyller upp denna tråd.
Mitt tips till dom som har problem med påminnelser är att betala fakturan DIREKT efter godkänd leverans, funkar för mig