R
C cpalm skrev:
Öhh, tycker inte det ser särskilt 1990-tal ut på utsidan heller.
Byggt i gammal stil helt enkelt, inte direkt något konstigt med det.

Tyvärr finns det många exempel på liknande tilltag. Bedrövligt...
Visst, utsidan är inte typiskt 90-tal, men betydligt mer tidlös än insidan. Tro mig, den är värre (eller var i.a.f.).

Visst kan man tycka att det är tråkigt att det rivs ett friskt hus, men om man älskar läget och hatar huset så finns det inte så mycket val.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
S
Vill man ha läget så ja varför inte.. huset var förskräckligt. Avskyr gammaldags stil, det är hemskt, känner han likadant så riv på o bygg ett schysst hus istället :)
 
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
C
R RoAd skrev:
Visst kan man tycka att det är tråkigt att det rivs ett friskt hus, men om man älskar läget och hatar huset så finns det inte så mycket val.
Väl medveten om att många tänker annorlunda idag är ändå det naturliga valet att då avstå.
Förj-ligt att lägga en massa pengar och resurser på att förstöra något som det objektivt sett inte är något fel på.
 
  • Gilla
nissenhj och 18 till
  • Laddar…
MrJay
Vad är frågan?
 
  • Gilla
Freddan054 och 3 till
  • Laddar…
Har svårt i en värld där "fler och fler" nu ställer sig bakom hållbarhet och miljö, se inställningen att bara riva och bygga nytt.
 
  • Gilla
nissenhj och 13 till
  • Laddar…
När jag var på guidad tur i Beverly Hills för många år sen för att titta efter kändisar och deras hus berättade guiden att det var praxis att man rev och byggde nytt när det bytte ägare. Allt var förstås specialdesignat och det var ju under folks värdighet att bo i ett hus som någon annan designat. Sånt jäkla slöseri.
 
  • Gilla
  • Wow
Mnbvcxz och 6 till
  • Laddar…
Det kommer bli vanligare att riva befintliga hus.

Här jagar folk tomter som aldrig förr och kommunen släpper inga tomter till villor, utan bara folk de favoriserar. Vet ett antal personer som försöker köpa "billiga" villor på rätt område för att de ska riva och bygga nytt.

De tomter som är lediga i övrigt ligger riktigt inträngda i kvarteren och där vill folk inte bygga =)
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Synd att riva ett så vackert hus i klassiskt smakfull stil.
Är bra intresserad av att veta hur inredningen ser ut, lika fin?
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
många här på byggahus har ju tekniskt gjort samma sak efter en total renovering
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
vad är det för exklusiva material ?
 
T
Självklart får de göra precis vad de vill med sitt hus. Onödigt? Ja, kanske, men då är rätt många renoveringar exakt lika onödiga...
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Har svårt i en värld där "fler och fler" nu ställer sig bakom hållbarhet och miljö, se inställningen att bara riva och bygga nytt.
I så fall har jag svårare för självutnämnda 'miljöhjältar' som köper ekologisk mat samtidigt som man slänger allt 8 timmar efter bäst före-datumet gått ut eller plikttroget släcker all fasadbelysningen i 60 minuter under Earth hour när den annars står och pumpar ut effekt halva dygnet.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 33 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
många här på byggahus har ju tekniskt gjort samma sak efter en total renovering
Du menar riva ett helt, fullt fungerande fint hus för att bygga ett nytt?
Det har jag helt missat...

Det är ju en våldsamm skillnad på en renovering och på att riva ett helt hus
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Kan ju vara så att vi lokalt vet vem ägaren är och hur den profilerar sina bygg/fastighetsföretag, då är det inte så svårt att se hur det inte är så passande
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
"Vett är inte på modet just nu" brukar min 83-årige farbror säga...........
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.