2 972 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Kapa in en offerbräda 45x220 och montera ett dropbleck, rimlig arbetstid?
Vi ska snart måla om huset och de gamla ägarna har såklart haft rabatten upp mot fasaden på ett flertal ställen vilket gjort att fasaden blivit dålig nertill.
Längden där vi ska ha offerbrädan är 20 meter, vad är rimlig arbetstid för det? Vi har fått en offert där snickaren tyckte 27 timmar var rimligt. För mig låter det lite mycket.
Längden där vi ska ha offerbrädan är 20 meter, vad är rimlig arbetstid för det? Vi har fått en offert där snickaren tyckte 27 timmar var rimligt. För mig låter det lite mycket.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 085 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 085 inlägg
Vad behöver göras, är panelen dålig nertill och behöver sågas, sen dit med plåt och offerbräda? Har han med sig alla grejerna på en gång borde det väl inte behöva ta mer än en arbetsdag? Eller missar jag något?
Gjordes så på morsans hus i somras, det tog lite drygt 2 timmar för en 5 meter lång bit, men då är ju mycket av tiden att leta verktyg och mäta, ju längre sträcka desto kortare tid per meter borde det bli.
Gjordes så på morsans hus i somras, det tog lite drygt 2 timmar för en 5 meter lång bit, men då är ju mycket av tiden att leta verktyg och mäta, ju längre sträcka desto kortare tid per meter borde det bli.
Exakt, panelen är dålig nertill och behöver sågas ut och sätta in en offerbräda med dropbleck istället.
Tyckte 3,5 arbetsdagar lät mycket med, hade räknat med 1-2 dagar. Därför jag frågade här så jag har lite kött på benen vad som är rimligt.
Tyckte 3,5 arbetsdagar lät mycket med, hade räknat med 1-2 dagar. Därför jag frågade här så jag har lite kött på benen vad som är rimligt.
Det är ju ett svårt jobb att skatta tiden på tror jag. Har man otur så finns det ingenting att fästa offerbrädan i och då drar tiden fort iväg och sånt måste ju en offert ta höjd för. Dessutom kan jag tänka mig att man gärna vill vara två man på ett sånt jobb då det kan vara svårt att hantera långa brädor och plåtar själv och då sticker ju tiden iväg väldigt fort.
Liknande trådar
-
Vad är detta för mackapär, överspänningsskydd?
El -
Går det att kapa en slang innifrån nere i djupbrunn?
Vatten & Avlopp -
Armeringsjärn ovanför en dörrpost kapade
Byggmaterial & Byggteknik -
Finns en köksfläkt utan kåpa för ventilationsrör 12 cm diameter?
Ventilation -
Tips innan jag kapar avloppsröret önskas.
Vatten & Avlopp