J jonaserik skrev:
Jag beordrar inget , jag har bara talat om hur det ska vara för att fungera , du har inte en susning hur reglering fungerar, kommer med en massa goja som bara förvirrar en frågeställare, så håll dig lugn och lär dig. Detta är nog lite mellan mg och TS , TS är lite nervös för att det inte fungerar som det ska och ändrar lite fram och tillbaka i tron att det ska fungera och då blir det fel. Sen är det andra med som kommer med en massa "" att gör så eller så , försök med detta o.s.v , det blir inte bättre av det utan förvirrar bara.

PS DU DANIEL 109 , du måste vara ett Orakel och absolut kunnig i allt ,svarar i olika trådar som en exspert, tänk efter lite innan du börjar dela ut pekpinnar till någon. Det finns alltid någon som bättre och det gäller även mig. Och till sista. Du har inte en susning vas mitt CV innehåller och jag har inte för avsikta att skriva det i min profil heller. För att fra.mhäva hur bra jag är som en del gör, även med sina alias.

I sinom tid kommer du att få lära dig hur en shunt av detta fabrikat ska ställas för att fungera .Men inte nu
Nej, och du har ingen aning om hur mitt CV serut. Men jag ser ju vilka svar du ger.
 
J jonaserik skrev:
Låt motorn vara som den går, DET ÄR RÄTT, tänk inget annat , """" ursäkta slå det ur huvudet.""" Ställ in som jag beskrev i PM:et och avvakta ett tag så blir det bra.
den går inte rätt! Den ska gå från kl9 till kl6 för att stänga och öppna
Sätter jag tillbaka motorn nu går den från kl9 till kl12
 
Vanligtvis brukar det bästa sättet att lösa problem i grupp. Blir sällan bra om en leker Allan.
 
Enligt din manual fanns det ju en bygel för att byta riktning på den. Vilken kvadrant den jobbar i förutsätter jag att beror på hur den monteras.
 
D Daniel 109 skrev:
Enligt din manual fanns det ju en bygel för att byta riktning på den. Vilken kvadrant den jobbar i förutsätter jag att beror på hur den monteras.
Det är ett kretskort med massa grejer på, jag vågar inte börja pilla på det
 
Om man sätter shunten på 50% manuellt och lyfter av shuntmotorn står då inte shuntaxeln som i bilden i inlägg #228? Att ha shuntaxeln i rätt läge är ju viktigt för att komma framåt med problemet. Blir väldigt konstig reglering annars.
 
jonna åberg jonna åberg skrev:
Det är ett kretskort med massa grejer på, jag vågar inte börja pilla på det
Du hade ju en i mitt tycke tydlig bild på hur man gör i inlägg 207.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Vanligtvis brukar det bästa sättet att lösa problem i grupp. Blir sällan bra om en leker Allan.
Leker inte Allan , men du har säkert full kontroll på allt med ditt Alias som inte imponerar på mig med dina inlägg.
Det med grupp som du nämner är inte fel, men om någon framför något som är riktigt , varför då komma med en massa inlägg om annat i en tråd. Finner det märkligt att det finns en del på forumet som måste skriva något och gå runt med si eller så utan att veta , bara gissa . Så läs och lär, gå inte in och säg något om du inte är absolut säker på din sak. Det blir bara fövirring.
 
D Daniel 109 skrev:
Enligt din manual fanns det ju en bygel för att byta riktning på den. Vilken kvadrant den jobbar i förutsätter jag att beror på hur den monteras.
Helt fel . läs och begrunda utan att gissa något
 
J Josth skrev:
Om man sätter shunten på 50% manuellt och lyfter av shuntmotorn står då inte shuntaxeln som i bilden i inlägg #228? Att ha shuntaxeln i rätt läge är ju viktigt för att komma framåt med problemet. Blir väldigt konstig reglering annars.
Nu gör den det för att jag satte den så! :) Från början var den på motsatt sida!


men jag kan inte sätta tillbaka motorn nu för den går åt fel håll
 
J jonaserik skrev:
Helt fel . läs och begrunda utan att gissa något
Nej det är inte fel
 
D Daniel 109 skrev:
Du hade ju en i mitt tycke tydlig bild på hur man gör i inlägg 207.
Jepp det har jag , men tydligen är det bara gissningar från er andra , jag har bara fakta att framföra utan att gissa
 
D Daniel 109 skrev:
Du hade ju en i mitt tycke tydlig bild på hur man gör i inlägg 207.
Ja men jag öppnade och kollade och det är mer komplicerat än jag trodde
 
  • Öppet elskåp som visar komplexa elektroniska komponenter och kablar, som ser komplicerade ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, den verkar ju inte finnas på din bild.
 
  • Gilla
Daniel_M_
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Leker inte Allan , men du har säkert full kontroll på allt med ditt Alias som inte imponerar på mig med dina inlägg.
Det med grupp som du nämner är inte fel, men om någon framför något som är riktigt , varför då komma med en massa inlägg om annat i en tråd. Finner det märkligt att det finns en del på forumet som måste skriva något och gå runt med si eller så utan att veta , bara gissa . Så läs och lär, gå inte in och säg något om du inte är absolut säker på din sak. Det blir bara fövirring.
Haha mitt alias? Varför drar du några slutsatser i från det? Du har väl inte en aning om vad mitt alias står för eller kommer ifrån?

Det kan ju ha att göra med ett uttryck inom Quantum control theory eller att jag är en ärkeskurk som vill kontrollera hela världen, eller något annat med "Control"..

Det är som jag skulle dra slutsatsen att det var några hippies till föräldrar som inte har jobbat en sekund i sitt liv, som döpte dig till Varglyan innan du blev bannad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.