Profossen skrev:
Fantastisk tråd! Man vill krypa ner med TS och en flaska whiskey i källarvalvet och prata bort ett par timmar... :)
Du är välkommen!
 
  • Gilla
Profossen och 2 till
  • Laddar…
Tack för uppdateringen. Kvällen blev genast ännu lite bättre ;)
 
väldigt trevlig läsning må ja säga :D

Men nu till e fråga! den färdiga takkonstruktionen, va de för att du ska sova bättre när någon annan konstruerat den eller för att det va lika "billigt" som att slå ihop den själv, typ som vanliga takstolar?

en riktigt fin dag att jobba idag ;)
 
Hej alla!

Det har varit en turbulent tid det senaste. Min far gick bort för drygt två veckor sedan efter att i drygt ett år levt med cancer i kroppen. Pappa var vår mest intresserade följare och vår störste supporter. Han följde bygget på plats genom många besök så länge han kunde och senare genom denna tråd. I stort sett efter varje inlägg ringde han för att fråga eller diskutera någonting. Hela tiden uppmuntrade han oss i att inte låta hans sjukdom göra att vi tappade fart och han har på fantastiskt sätt stöttat oss i bygget samtidigt som vi tillsammans har levt med sjukdomen. Sedan han för ett par månader sedan blev kraftigt sämre och till slut lugnt somnade in har jag inte orkat hålla ihop alla delar med jobb, hus och familj. Det är den främsta anledningen till den långsammare uppdateringsfrekvensen. Det finns ingen människa som jag hellre skulle vilja visa huset för när det blir klart. Sorgen och saknaden är enorm men glädjen över all kärlek, trygghet och omsorg som han och mamma hela tiden spridit till sin familj är större.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilak och 4 till
  • Laddar…
Vad tråkigt att höra! Beklagar sorgen :(. Ta vara på dig och din familj, det är trots allt mycket viktigare än ett hus!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Beklagar sorgen
 
Beklagar sorgen.
 
Det var tråkigt att höra. Ta hand om familjen.
 
Beklagar sorgen
 
tommib
Surt :(
Ta hand om dig och familjen, vi finns kvar här senare också....
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Beklagar sorgen. Livet kan verkligen göra ont. Hoppas ni kan hitta styrka tillsammans i varandra, och kanske genom huset också. Pappa hade varit så stolt över sin pojke när huset stod klart. Men ge det tid, och ta hand om varandra.
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Beklagar sorgen!
 
D
Beklagar förlusten.
 
Beklagar sorgen, har varit (är) i en liknande situation med min far som gick bort för 2 år sedan, allt man renoverar vill man visa upp då man blivit upplärd där hemma. I år sköt jag min första älg vilket var mycket stort för mig då min far lärt upp mig som jägare sedan barnsben, alla jaktkamrater pratade om hur stolt farsan hade varit och säkerligen satt upp i himlen och log och säkerligen var med och styrde kulan dessutom. Man kommer vidare dag för dag med återfall då och då. Ta hand om dig!
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.