K kortis skrev:
Du det är faktiskt inte så svårt
Vad för nått?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag är mycket vänster men är helt på hyresvärdens sida.
Och tycker det är skrämmande hur folk här hela tiden rekommenderar anmäla hyresvärden för ditt och datt.
Ingen tvingade tjejen att flytta dit, vi har bara hennes version.
Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Lägenheten är väldigt fin, hyresvärden har verkligen ansträngt sig.
Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
 
  • Haha
  • Gilla
Graffen och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
R Risarvaren skrev:
Det verkar inte finnas någon utrymningsväg heller.
Om så är fallet så kan kommunen tvinga fastighetsägaren att utrymma bostaden bums!
Det låter som ett omöjligt uppdrag! :thinking:
 
Nicke Nyfiken
A Alexandra59 skrev:
Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
Är det att det är just en hästgård, som gör att du vurmar så för fuskbyggaren?
 
  • Gilla
  • Haha
Graffen och 3 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Jag är mycket vänster men är helt på hyresvärdens sida.
Och tycker det är skrämmande hur folk här hela tiden rekommenderar anmäla hyresvärden för ditt och datt.
Ingen tvingade tjejen att flytta dit, vi har bara hennes version.
Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Lägenheten är väldigt fin, hyresvärden har verkligen ansträngt sig.
Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
Det är väl bra att någon anmäler så att berörda myndigheter får se hur fin lägenheten är efter hyresvärdens alla ansträngningar?
 
  • Haha
  • Gilla
Graffen och 10 till
  • Laddar…
Fadai
A Alexandra59 skrev:
Jag är mycket vänster men är helt på hyresvärdens sida.
Och tycker det är skrämmande hur folk här hela tiden rekommenderar anmäla hyresvärden för ditt och datt.
Ingen tvingade tjejen att flytta dit, vi har bara hennes version.
Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Lägenheten är väldigt fin, hyresvärden har verkligen ansträngt sig.
Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
Tycker du att det är ok med 11 grader i en bostad?
Tror inte ngn rek anmälan pga avundsjuka, snarare av hjälpsamhet.
 
  • Gilla
  • Haha
Graffen och 2 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Tycker du att det är ok med 11 grader i en bostad?
Tror inte ngn rek anmälan pga avundsjuka, snarare av hjälpsamhet.
Det är ju redan bevisad att tjejen var för korkad att ställa in lvp rätt. Istället för att värma har hon ställt på kylning.
A Alexandra59 skrev:
Jag är mycket vänster men är helt på hyresvärdens sida.
Och tycker det är skrämmande hur folk här hela tiden rekommenderar anmäla hyresvärden för dit och dat.
Ingen tvingade tjejen att flytta dit, vi har bara hennes version.
Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Lägenheten är väldigt fin, hyresvärden har verkligen ansträngt sig.
Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik V. och 2 till
  • Laddar…
J
A Alexandra59 skrev:
Jag är mycket vänster men är helt på hyresvärdens sida.
Och tycker det är skrämmande hur folk här hela tiden rekommenderar anmäla hyresvärden för ditt och datt.
Ingen tvingade tjejen att flytta dit, vi har bara hennes version.
Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Lägenheten är väldigt fin, hyresvärden har verkligen ansträngt sig.
Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
Håller helt med dig!
Man hade säkert fått en helt annan bild om man frågar hyresvärden.

alla skriker bara anmäl! I den här tråden.

går nog hitta saker att anmäla varenda person i den här tråden. Alla gör fel omedvetet ibland, ex kör för fort med bilen.
men det här är en gnäll tråd. Ingen har tvingat dit hyresgästen.

Men för all del, anmäl hyresvärden. Och gör regelverket ännu mer komplicerat. Färre kommer hyra ut och hyrorna går upp. Bara bra för mig.
 
  • Arg
  • Älska
  • Gilla
Patrik V. och 2 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Jag är mycket vänster men är helt på hyresvärdens sida.
Och tycker det är skrämmande hur folk här hela tiden rekommenderar anmäla hyresvärden för ditt och datt.
Ingen tvingade tjejen att flytta dit, vi har bara hennes version.
På forum kan man inte utgå från annat än den ena partens uppgifter i kombination med en helhetsbedömning, om det verkar trovärdigt etc.

Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Oj vilka slutsatser du drar, tror du dig vara synsk?

Lägenheten är väldigt fin, hyresvärden har verkligen ansträngt sig.
Om du faktiskt hade läst tråden så delar många din uppfattning om att den är fin. Nu är ju dock frågan huruvida lgh. är fin eller inte sekundärt eftersom det finns fog att ifrågasätta om den ens är laglig. D.v.s. huruvida det finns bygglov för den, huruvida den uppfyller brandskyddsbestämmelser. etc.

Och ni bara vill sabba för hästgården. Då tappar man lusten att själv hyra ut. Typisk svensk avundsjuka att bara rekommendera anmälningar.
Nä, allllllllla gubbsjuka (inkl. dom kvinnor som svarat :thinking:) som svarat vill inte sabba. Men vet du, jag hoppas att du inte hyr ut någon bostad om du anses att det bara är estetiken som är viktig. Eller kan din reaktion bero på att det råkar vara en hästgård i det aktuella fallet.

A Alexandra59 skrev:
Det är ju redan bevisad att tjejen var för korkad att ställa in lvp rätt. Istället för att värma har hon ställt på kylning.
Om man är begåvad med någon slags läsförståelse alt. läser allt och inte bara det som passar en så är det rätt tydligt att det finns andra tveksamheter. Dessa tveksamheter leder sammantaget till att man kan misstänka att lgh. saknar bygglov etc.

Undra vem det är som är mest korkad :thinking: TS eller du som både utmålar alla i tråden som gubbsjuka och TS som ett korkat våp?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Graffen och 10 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Det är ju redan bevisad att tjejen var för korkad att ställa in lvp rätt. Istället för att värma har hon ställt på kylning.
Har du någon mer information än den TS lämnat i tråden? Är det du som är hyresvärd?

Det enda som framgår är att värmepumpen var ställd i auto-läge och 30 grader. Jag kan garantera att den inte försöker kyla nånting då när det är 11 grader inne.
 
  • Gilla
  • Haha
Graffen och 8 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Tydligen räcker det med en ung tjej som spelar hjälplös. Och en massa gubbsjuka killar springer för att hjälpa henne.
Öööh? Alltså, var står det hur gammal TS är!? För övrigt hade jag skrivit exakt samma sak om det hade varit Gunnar 86 som hade frågat. Lägenheten är uppenbart tveksam...
 
  • Gilla
Sir Duke och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
På forum kan man inte utgå från annat än den ena partens uppgifter i kombination med en helhetsbedömning, om det verkar trovärdigt etc.



Oj vilka slutsatser du drar, tror du dig vara synsk?



Om du faktiskt hade läst tråden så delar många din uppfattning om att den är fin. Nu är ju dock frågan huruvida lgh. är fin eller inte sekundärt eftersom det finns fog att ifrågasätta om den ens är laglig. D.v.s. huruvida det finns bygglov för den, huruvida den uppfyller brandskyddsbestämmelser. etc.



Nä, allllllllla gubbsjuka (inkl. dom kvinnor som svarat :thinking:) som svarat vill inte sabba. Men vet du, jag hoppas att du inte hyr ut någon bostad om du anses att det bara är estetiken som är viktig. Eller kan din reaktion bero på att det råkar vara en hästgård i det aktuella fallet.



Om man är begåvad med någon slags läsförståelse alt. läser allt och inte bara det som passar en så är det rätt tydligt att det finns andra tveksamheter. Dessa tveksamheter leder sammantaget till att man kan misstänka att lgh. saknar bygglov etc.

Undra vem det är som är mest korkad :thinking: TS eller du som både utmålar alla i tråden som gubbsjuka och TS som ett korkat våp?
Och vad har du att göra med om det finns bygglov eller inte??
 
  • Wow
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
David Wallin David Wallin skrev:
Öööh? Alltså, var står det hur gammal TS är!? För övrigt hade jag skrivit exakt samma sak om det hade varit Gunnar 86 som hade frågat. Lägenheten är uppenbart tveksam...
Bara småsaker hon gnäller på.
Allting hade lätt kunnat lösas lite smidigt med hyresvärden. Hyr man ett sånt ställe så förväntar sig värden ofta att man kan lösa småsaker själv. Det står en väldigt många på kö som vill hyra sådana ställen.
Hade blivit vansinnig om jag hade haft en sådan gnällig hyresgäst.
 
  • Gilla
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
J
Är hyran 6500 elller 9000?
Billigt vilketdera, då det är 10m till havet.
 
A Alexandra59 skrev:
Och vad har du att göra med om det finns bygglov eller inte??
Det finns väl knappt någonting på det här forumet, eller hela internet för den delen, som vi nödvändigtvis "har att göra med". Men här är vi ändå! ;):D
 
  • Gilla
Joakim654 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.