Karrock
Gröna bosch-batteriet passar fler varumärken som också ägs av bosch. Husqvarna, gardena, mfl.

Kolla vilken fin animation de har gjort. Då måste det ju vara bra. https://www.powerforall-alliance.com/en/

Så det där rea-batteriletandet kan utvidgas till ganska många kul maskiner!
 
Karrock Karrock skrev:
Gröna bosch-batteriet passar fler varumärken som också ägs av bosch. Husqvarna, gardena, mfl.

Kolla vilken fin animation de har gjort. Då måste det ju vara bra. [länk]

Så det där rea-batteriletandet kan utvidgas till ganska många kul maskiner!
De har motsvarande på blå sidan med!
https://www.ampshare.com/gb/en/
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Karrock
13th Marine 13th Marine skrev:
De har motsvarande på blå sidan med!
[länk]
Det var som rackarn! Jag blev upphetsad ett ögonblick där. Men det verkar inte vara supermycket för den lagom intresserade konsumenten som dyker upp.
 
E Eloffen skrev:
Varför använda uttryck som jädra och jävla om tillverkaren när tillverkaren inte har gjort något fel?
Hederligt hade väl varit att klandra sig själv`?
Nu är ju inte TS ensam om att använda såna uttryck här på forumet. Det använder både du och jag samt flera andra så det finner jag ingen anledning att beklaga mig över.

Däremot har jag förståelse för TS frustration. I den bästa av världar hade Bosch batterier kunnat användas på både de gröna och blå serierna. Då hade man nog sålt mer.
 
Karrock Karrock skrev:
Det var som rackarn! Jag blev upphetsad ett ögonblick där. Men det verkar inte vara supermycket för den lagom intresserade konsumenten som dyker upp.
Tyvärr inte.

Förstår ärligt talat inte ens varför de har olika formfaktor på batterierna idag.

Men! Om man nu gillar blå 18V så kan man ju köpa en adapter till grön, och få tillgång till alla där med 😊

Tyvärr har jag satsat på HQs 36V-serie till trädgården redan 😅
 
Karrock Karrock skrev:
Gröna bosch-batteriet passar fler varumärken som också ägs av bosch. Husqvarna, gardena, mfl.

Kolla vilken fin animation de har gjort. Då måste det ju vara bra. [länk]

Så det där rea-batteriletandet kan utvidgas till ganska många kul maskiner!
Ja, jag har några Gardenabatterier till mina gröna Boschverktyg. Köpte dem dessutom riktigt billigt på Tradera för 100:-/st. Samma säljare sålde Boschbatterierna för det fyrdubbla 😉
 
  • Gilla
Frustrator
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Nu är ju inte TS ensam om att använda såna uttryck här på forumet. Det använder både du och jag samt flera andra så det finner jag ingen anledning att beklaga mig över.

Däremot har jag förståelse för TS frustration. I den bästa av världar hade Bosch batterier kunnat användas på både de gröna och blå serierna. Då hade man nog sålt mer.
Att det är en norm på detta forum gör knappast att det är rätt och riktigt.
Äras den som äras bör och tvärtom. Annars förvandlas verkligheten snabbt till LalaLand.
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
S
E Eloffen skrev:
Att det är en norm på detta forum gör knappast att det är rätt och riktigt.
Äras den som äras bör och tvärtom. Annars förvandlas verkligheten snabbt till LalaLand.
Känns ändå som du är i fel tråd o trollar.
 
  • Gilla
Big builder och 8 till
  • Laddar…
E Eloffen skrev:
Att det är en norm på detta forum gör knappast att det är rätt och riktigt.
Äras den som äras bör och tvärtom. Annars förvandlas verkligheten snabbt till LalaLand.
Nu har ju TS fått hjälp, så jag tillåter mig att gå utanför trådens ämne. Jag klickade på din profil och läste de senaste inläggen du gjort. Nästan alla var i en nedlåtande ton mot andra forummedlemar och inget av dem tillförde ett enda dugg till ämnet.

Jag tror att Bosch klarar av att någon på ett forum skriver ”jävla” om deras batterisystem. Däremot är jag inte säker på att forumet är lika opåverkat av en medlem som ägnar ”nästan” all sin tid åt att klanka ner på andra medlemmar.
 
  • Gilla
Ring och 7 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Annars finns ju adaptrar för några hundralappar.

Jag har en mellan Ryobi och blå bosch.
Den där har jag letat efter men inte lyckats få tag på. Har du några tips?
 
zarkov zarkov skrev:
Den där har jag letat efter men inte lyckats få tag på. Har du några tips?
Jag köpte min på Amazon, Badaptor BOS-RYO.
För att förtydliga så kör jag batterier från blå Bosch i en ryobimaskin.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag köpte min på Amazon, Badaptor BOS-RYO.
För att förtydliga så kör jag batterier från blå Bosch i en ryobimaskin.
Ja, det är det jag är ute efter. Jag har ingen lust att köpa ett nytt batterisystem men Bosch har inga rimligt prissatta dyckertpickor. Alla helst hade jag velat få tag på en badaptor och en beggad Ryobi-picka, tex på Tradera.
 
Synd egentligen att verktygstillverkarna inte kan enas om en standardisering av batterierna. Men det skulle ju bara gynna användarna så det lär ju aldrig hända.
 
  • Gilla
Lullejulle
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Känns ändå som du är i fel tråd o trollar.
Jag visste inte att denna tråd var menad för personer som vill svära över andra när dom inte har koll på vad dom köper.
 
Hep Hep skrev:
Nu har ju TS fått hjälp, så jag tillåter mig att gå utanför trådens ämne. Jag klickade på din profil och läste de senaste inläggen du gjort. Nästan alla var i en nedlåtande ton mot andra forummedlemar och inget av dem tillförde ett enda dugg till ämnet.

Jag tror att Bosch klarar av att någon på ett forum skriver ”jävla” om deras batterisystem. Däremot är jag inte säker på att forumet är lika opåverkat av en medlem som ägnar ”nästan” all sin tid åt att klanka ner på andra medlemmar.
Jag är inte så säker på rimligt är att klanka ned på andra.
I detta fall så är det väl ändå TS som orättfärdigt klankar på tillverkaren?
Du verkar ha en osund rättsuppfattning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.