R
Låt vänstern titta på Venezuelas stadstelevision och borgerligheten på FOX.
Så kan vi lägga ner SVT.

Men det kanske blir EU tv i framtiden... folkpartiets våta dröm.
 
Claes Sörmland
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Ja, de kommersiella kanalerna skulle GARANTERAT vilja ta över 10 i topp programmen, men skulle ett kommersialiserat medialandskap även sända de smalare programmen? De som INTE genererar reklamintäkter? Nope. Det finns MYCKET som aldrig skulle sett dagens ljus om marknaden bestämt ALLT.
Du har rätt vad gäller den långsamt döende linjära TVn; ytligt massunderhållning är det som attraherar tittarvolymer tillräckligt stora att finansiera de svindyra produktionerna. Vill man ha smalare innehåll får man vända sig till det privata t ex poddar och Youtube. S e t ex hur lilla Kvartal med dess poddar på några få månader har dragit brallorna av P1s trista samtidspolitiska bevakning.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Mikael_L
R RapidSledge skrev:
Låt vänstern titta på Venezuelas stadstelevision och borgerligheten på FOX.
Så kan vi lägga ner SVT.

Men det kanske blir EU tv i framtiden... folkpartiets våta dröm.
Just de kanalerna känns väl knappast mest relevant och angelägen för de flesta i Sverige.

Men StalinTV och HitlerTV bör nog inte, p.g.a all propaganda, stödjas av PS och de pengar som alla pytsar in, det passar bäst som ren betalTV.

Jag kan nog dessutom tycka att det borde finnas plats för en konservativ TV-kanal i Sverige, lite som FOX-news.
(FOX går nog inte heller att jämföra samma dag med Venezuelas statstelevision, FOX har ändå ett visst mått av opartiskhet, de kan ju t.o.m gå emot sin favoritpresident ibland, någon gång.)
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Utan statsmedia blir vi tvingade till reklam. Om vi skall konsumera media alls dvs. Det tror jag att vi vill att folk skall göra.
Det är inte tvång. Att kalla de val du behöver göra för tvång är nyspråk. Du tvingas inte betala för fria medier mer än du tvingas handla mat eller betala för ett boende.
 
B
Den nya PS-skatten är bra. Deras oberoende fortsätter att säkras samtidigt som finansieringen förstärks. Det ligger i samhällets intresse att ha en oberoende och allmänt finansierad radio och tvtjänst.

Argumentet "jag använder aldrig det, orättvist!" är lika relevant som att du tvingas betala för allt annat i samhället du inte använder. Det är det som är poängen med skatt. Gemensam finansiering för samhällets bästa, inte ditt privata .
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du har rätt vad gäller den långsamt döende linjära TVn; ytligt massunderhållning är det som attraherar tittarvolymer tillräckligt stora att finansiera de svindyra produktionerna. Vill man ha smalare innehåll får man vända sig till det privata t ex poddar och Youtube. S e t ex hur lilla Kvartal med dess poddar på några få månader har dragit brallorna av P1s trista samtidspolitiska bevakning.
Intressant att du väljer ett media utan ansvarig utgivare och som därför kan vinklas precis hur som helst och som är att betrakta mer eller mindre som dagbok. Trist att behöva upprepa sig i tråden, så läs gärna tidigare inlägg om du skall kritisera så specifikt.
Jag skall bemöta ditt vurmande för kvartal (som jag inte lyssnat en sekund på, men som kan vara mycket intressant) med en referens från dess egna värld. https://brapodcast.se listar 100 av de mest populära poddarna. Hur många kommer från SR och hur många kommer från eller är kvartal?
Det där med att ha "dragit av brallorna"...enligt många så verkar ju inte det stämma... Eller menar du att https://brapodcast.se inte är tillräckligt insatta i podcastsverige så att de inte känner till kvartal? Det ser jag som ytterst osannolikt.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är inte tvång. Att kalla de val du behöver göra för tvång är nyspråk. Du tvingas inte betala för fria medier mer än du tvingas handla mat eller betala för ett boende.
Helt rätt. Jag spetsade till begreppet tvång. Jag gjorde det för att exemplifiera. Eftersom jag ANTAR att du förstod, men inte bemötte sakargumentet, så drar jag slutsatsen att du saknar motargument i sakfrågan, och att det gjorde ont, varpå du ville försöka trycka till mig med en halmgubbe.
 
T
B Bob-TheBuilder skrev:
Den nya PS-skatten är bra. Deras oberoende fortsätter att säkras samtidigt som finansieringen förstärks. Det ligger i samhällets intresse att ha en oberoende och allmänt finansierad radio och tvtjänst.

Argumentet "jag använder aldrig det, orättvist!" är lika relevant som att du tvingas betala för allt annat i samhället du inte använder. Det är det som är poängen med skatt. Gemensam finansiering för samhällets bästa, inte ditt privata .
Vad menar du egentligen med "oberoende" Du påstår att dagens statliga television/radio arbetar utan politisk slagsida?
 
B
Tobias Tobiasson skrev:
Vad menar du egentligen med "oberoende" Du påstår att dagens statliga television/radio arbetar utan politisk slagsida?
Ja.
 
  • Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
R
B Bob-TheBuilder skrev:
Ja.
Skämtare, passar ju i humor hörnan .
 
  • Gilla
Plutus
  • Laddar…
optimum
Kvällen är räddad för er alla älskare av SVT1 och 2
På bästa sändningstid 20.00 visar man följande

SVT1 Maträddarna
"Tillbaka till ramtiden. Det blir ren science fiction då Paul lagar grönsakspålägg genom kryofrysteknik. Är isterband i dryckesform den nya framtiden?"

SVT"
Tala om sex - Ottars liv
"Den legendariska sexualupplysaren Elise Ottesen-Jensen, med smeknamnet Ottar, var först ut med att berätta om det som inte fick nämnas. Hon blev folkkär när hon på 1920- och 30-talen, trots att det var förbjudet, reste land och rike runt med föreläsningar om preventivmedel, barnbegränsning och kvinnans rätt till sin egen kropp. Ottar var dessutom med och startade RFSU (riksförbundet för sexuell upplysning)."


Ojojoj
Och sådan skit ska man vara med och betala till.
Det är inte kultur, det är snarare bakteriekultur.
 
  • Gilla
RapidSledge
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Helt rätt. Jag spetsade till begreppet tvång. Jag gjorde det för att exemplifiera. Eftersom jag ANTAR att du förstod, men inte bemötte sakargumentet, så drar jag slutsatsen att du saknar motargument i sakfrågan, och att det gjorde ont, varpå du ville försöka trycka till mig med en halmgubbe.
Vilket var sakargumentet, att man behöver betala för det man konsumerar om man inte kan vältra över (delar av) på andra via statligt tvång? Det är jag ju inte emot, så varför skulle jag bemöta det? Sen om det sker via reklam eller prenumerationer; att man väljer icke-statliga sponsrade kanaler eller att man säljer sin själ till Google eller Facebook kan förstås variera.

Att citerande och bemötande benämns halmgubbekonstruktioner får stå för dig.
 
optimum rolri skrev:
Kvällen är räddad för er alla älskare av SVT1 och 2
På bästa sändningstid 20.00 visar man följande

SVT1 Maträddarna
"Tillbaka till ramtiden. Det blir ren science fiction då Paul lagar grönsakspålägg genom kryofrysteknik. Är isterband i dryckesform den nya framtiden?"

SVT"
Tala om sex - Ottars liv
"Den legendariska sexualupplysaren Elise Ottesen-Jensen, med smeknamnet Ottar, var först ut med att berätta om det som inte fick nämnas. Hon blev folkkär när hon på 1920- och 30-talen, trots att det var förbjudet, reste land och rike runt med föreläsningar om preventivmedel, barnbegränsning och kvinnans rätt till sin egen kropp. Ottar var dessutom med och startade RFSU (riksförbundet för sexuell upplysning)."


Ojojoj
Och sådan skit ska man vara med och betala till.
Det är inte kultur, det är snarare bakteriekultur.
Jag hoppas inte du är lika obildad som du påvisar här. Du kan ju passa på att be om ursäkt för ditt idiotiska beteende gentemot alla dem som nu tycker att maträddarna och smhällshistoria är bra och intressant. Det hade varit intressant att veta vad du hellre hade velar skulle sändas, men jag tror inte du vågar blotta dig så, för gissa om folk hade hånat din smak i så fall.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Det hade varit intressant att veta vad du hellre hade velar skulle sändas
Cirkus Bagge, Face off, Tunnelbanan, Efterlyst eller Bytt är bytt kanske... ;)
 
optimum rolri skrev:
Kvällen är räddad för er alla älskare av SVT1 och 2
På bästa sändningstid 20.00 visar man följande

SVT1 Maträddarna
"Tillbaka till ramtiden. Det blir ren science fiction då Paul lagar grönsakspålägg genom kryofrysteknik. Är isterband i dryckesform den nya framtiden?"

SVT"
Tala om sex - Ottars liv
"Den legendariska sexualupplysaren Elise Ottesen-Jensen, med smeknamnet Ottar, var först ut med att berätta om det som inte fick nämnas. Hon blev folkkär när hon på 1920- och 30-talen, trots att det var förbjudet, reste land och rike runt med föreläsningar om preventivmedel, barnbegränsning och kvinnans rätt till sin egen kropp. Ottar var dessutom med och startade RFSU (riksförbundet för sexuell upplysning)."


Ojojoj
Och sådan skit ska man vara med och betala till.
Det är inte kultur, det är snarare bakteriekultur.
Jag måste trots att jag öht inte tittar 10-20 h per år på någon form av TV, PS eller reklamfinansierad etc ej heller diverse Play-utbud vad det är som värker så f-bannat i din själ att du inte kan underlåta dessa drapor, spyor på forumet? De tillför inget i trådens tema och du verkar helt renons på de flesta sätt en rimlig balanserad diskussion kring dessa frågor skulle kunna föras.

Jag får trots allt betala den nya skatten också men hänger väldigt lite upp mig på det lika lite som diverse annat i skatteväg som jag aldrig har någon direkt nytta av. Ett sånt personligt nyttotänkande i detaljer eller in absurduum kan aldrig förenas med någon rimlig gemensam organisation tex stat som vi sätter att sköta skatter och fördelning på det större planet,
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.