Japp så är det väll men hade varit gött att få det på papper.
 
K ksfbg skrev:
Har som många andra beställt fiber av IP-only, och det händer ingenting och informationen är obefintlig.
Så vill nu häva min beställning utan kostnad. IP-only vill dock ha 4900:- i avgift.

Lite fakta:
La beställning 2017-04-05
IP-only har till dags datum ej tagit ett formellt byggbeslut.

IP-onlys allmänna villkor:
[länk]

Jag hänvisar till punkt 2a för min rätt att häva avtal då IP-only ej fullgjort sitt åtagande.


Får följande svar:
det utgör inte ett väsentlig avtalsbrott och därmed anses avtalet inte vara ogiltigt. Jag hänvisar till punkt 7 samt 8a. För att vi ska kunna meddela ett positivt byggbeslut krävs att ansökningar på avtal och tillstånd blir godkända, dessvärre har bland annat trafikverket långa handläggningstider vilket dessvärre är utom vår kontroll. Vill man annullera avtalet innan byggbeslut så är kostnaden 4900 kronor. /Amanda


Sen vill jag gärna ha bekräftat att jag kan frånträda avtal om fiber ej levererats inom 24 månader enligt punkt 2b, med definition av leverans enligt punkt 4f

Får följande svar:
har ingen byggnation påbörjats i området kan du frångå avtalet kostnadsfritt efter 2 år. /Amanda



Någon juridiskt duktig som kan hjälpa mig här jag vill bara bort från IP-onlys avtal.
Hej, Du får vänta tills 2 år har gått eller betala 4900:- om du vill frånträda avtalet inna. Där finns inga andra alternativ.
 
Det är mer än två år sedan April 2017. Det där jan de inte driva in. Men de gillar uppenbarligen att hota med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.