GlennB GlennB skrev:
Kan du leta reda på lagtexten från innan 1995 som ger det rätt så ger jag mej, men tills dess hävdar jag fortfarande att det aldrig varit förbjudet.
Jag bryr mej inte det minsta om vad du tror eller inte.....
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
RoTe
Och vi andra bryr oss inte om dina fabler @maxmsm
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Och vi andra bryr oss inte om dina fabler @maxmsm
Och?
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
RoTe
M maxmsm skrev:
Och?
Du påstår något du inte kan bevisa och är spydig som fan. Gå och lägg dig!
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du påstår något du inte kan bevisa och är spydig som fan. Gå och lägg dig!
Ni som hävdar att jag har fel, bevisa det!
Jag tycker att spydigheten är väl förtjänt för vissa.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Normalt sett är det den som påstår att något finns/funnits som får visa upp det. Det är liksom tydligare så.
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
A adron skrev:
Normalt sett är det den som påstår att något finns/funnits som får visa upp det. Det är liksom tydligare så.
Du menar på fullt allvar att jag ska sitta och leta igenom lagstiftningen vi hade före Sveriges inträde i EU?????
Eller menar du att jag ska söka upp poliserna som fanns i trafikkontrollen jag blev stoppad i med dåvarande svågerns bil och få detta bekräftat skriftligen???
Vad skulle detta ens tillföra till tråden?
Bortsett från att få slut på dagistjafset från vissa av er.
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
@maxmsm och @RoTe
Jag tror att erat förhållande skulle må bra av lite tid isär. Ni kanske kan ta er tid att träffa andra och samtidigt fundera på om ni verkligen är ämnade för varandra.
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Eller menar du att jag ska söka upp poliserna som fanns i trafikkontrollen jag blev stoppad i med dåvarande svågerns bil och få detta bekräftat skriftligen???
Har du fått en bot i en trafikkontroll så bör lagrummet som gäller överträdelsen stå på boten. Bara att bläddra upp i ekonomipärmen och läsa.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Du menar på fullt allvar att jag ska sitta och leta igenom lagstiftningen vi hade före Sveriges inträde i EU?????
Eller menar du att jag ska söka upp poliserna som fanns i trafikkontrollen jag blev stoppad i med dåvarande svågerns bil och få detta bekräftat skriftligen???
Vad skulle detta ens tillföra till tråden?
Bortsett från att få slut på dagistjafset från vissa av er.
Du påstår ju att vi hade en annan lag innan Sveriges EU inträde.
Då är det väl lämpligt att du tar fram den lagen som du hänvisar till eftersom ingen annan verkar känna till den:)
Varför ska någon annan leta bevis åt dig och ditt påstående.
Att det sen skulle få ett slut på dagistjafset ligger väl i så fall på dig som fört fram detta och inte på alla andra som inte tror på detta.

Rättade en felstavning som min telefon lyckades med utan att jag såg det:)
 
Redigerat:
  • Arg
  • Gilla
  • Älska
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Jag bryr mej inte det minsta om vad du tror eller inte.....
Ohh, tuffa killen,. nu blir nog mamma stolt när du sagt ifrån.. 🙄

Du påstod att det finns eller fanns en lag, men sen har du inga som helst belägg för det.

Sen vill du att alla andra ska bevisa motsatsen ? Hur hade du tänkt att jag eller någon annan skulle bevisa att något INTE fanns ?

Nej, du har fel, ta det som en man och pudla.
 
  • Gilla
  • Arg
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
Ibland undrar man hur gamla folk på forumet är...
 
M maxmsm skrev:
Jag har inte påstått att det ÄR förbjudet, jag skrev att det HAR VARIT förbjudet.
Har aldrig varit förbjudet. På 70-80 talet fanns det små roliga djur man kunde sätta på dragkroken. Även diverse skydd för kulan. Avtagbara krokar kom senare så du kan inte heller hävda att det enbart gäller avtagbara krokar. Du fabulerar är min åsikt.
 
  • Gilla
  • Arg
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
Har aldrig hört nåt om nå förbud heller........utfällbar dragkrok satt ju på många volvo 240 och det borde man rimligen ha hört om det var så att de inte fick vara utfällda när de ej användes.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Allt på besiktningen gick igenom förutom att besiktningsmannen tyckte att det var värt att underkänna att dragkroken inte faller ner när man trycker på knappen.

När jag googlar så finns det permanenta dragkrokar och så finns det löstagbara dragkrokar. Jag hittar inget om infällbara dragkrokar. Vad gäller då? Kan besiktningen ge mig körförbud och kräva ombesikning för en sån här skitgrej? Det hindrar ju inte fordonet från att framföras på ett säkert sätt bara för att den elektriska nedfällningen av dragkroken inte fungerar? Blir så trött.
Det där är väl bland det mest idiotiska bilbranschen har kommit på, med massa löstagbara, infällbara dragkrokar, herregud har bilen ett drag så ska det väl vara där på sin plats och sitta fast och tycker man det är fult eller störande så får man väl köpa en bil utan drag, men branschen har väl sett sin chans till att tjäna pengar på skiten som inte fungerar men som måste fungera så jag förstår din frustration till fullo man blir så jäkla förbannad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.