Toppen, då vet jag. Hoppas TS ursäktar att jag ställer en fråga till som kanske är lite OT. Om man har kommunalt VoAV, får man då dra det till ett garage/uthus utan ngt slags ansökan?
 
Går det via vattenmätaren så tror jag inte det ska vara några problem. Kan hända att dom vill att du ritar med det på va-ritningen om kommunen har någon sån om er fastighet.

Eller att du bara ritar med det på din egna om du skulle sälja så att nästa ägare vet om var den ligger.
 
Göran.W
palman87 skrev:
Sedärja, alltid kul med lite bilder!

Är det en Huddig eller Lännen som bökar till dig?
Det är en Lännen tillhörande Viktors gräv i lövestad
Alltid bra med en som har en gräv firma i släkten(y)
Förra gången han var här grävde jag en damm på 26 kubik.

En fråga var kan man köpa 1 tums sugslang i meter vara i närheten av Tomelilla.
Behöver 1,5 meter för det är bökigt att få till det med pem i källaren.

Bjuder på två bilder till.
 
  • 100_1738.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_1740.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
cederbusch skrev:
Toppen, då vet jag. Hoppas TS ursäktar att jag ställer en fråga till som kanske är lite OT. Om man har kommunalt VoAV, får man då dra det till ett garage/uthus utan ngt slags ansökan?
Ingen fara.
Ju mer info jag får desto bättre.
 
Ni använder en ganska stor grävare ser jag. Jag är kanske naiv, men jag föreställde mig att låna in en minigrävare som gör minimalt med skada på gräsmattan. Funkar inte det?
 
Göran.W skrev:
Det är en Lännen tillhörande Viktors gräv i lövestad
Alltid bra med en som har en gräv firma i släkten(y)
Förra gången han var här grävde jag en damm på 26 kubik.

En fråga var kan man köpa 1 tums sugslang i meter vara i närheten av Tomelilla.
Behöver 1,5 meter för det är bökigt att få till det med pem i källaren.

Bjuder på två bilder till.


Looking good!(y)

Inget lantmännen kan ha kanske?
 
Göran.W
Va verket struntar i vad du gör efter mätare för det äger du.
 
cederbusch skrev:
Ni använder en ganska stor grävare ser jag. Jag är kanske naiv, men jag föreställde mig att låna in en minigrävare som gör minimalt med skada på gräsmattan. Funkar inte det?

Det va nog på grund av tillgängligheten som han använder den. Har själv grävat in kommunalt med en 2.5-3t minigrävare ett antal gånger, funkar jätte bra. Är det mycket lera o sten så kan det ju bli lite svårare.
 
Göran.W
palman87 skrev:
Looking good!(y)

Inget lantmännen kan ha kanske?
Jag har faktiskt inte kollat alls för jag kom på det i går.
Det säkrast kortet är väl någon Comfort butik för dom har det mesta men till hejdlösa priser.
 
Göran.W
Mini grävare funka fint men kan bli bökigt om man har jätte stenar som jag hade men det går även ta upp skapligt stora stenar med en mini grävare men det tar betydligt längre tid.
Vill du inte ha så stora skador ta en med larvband.
 
Göran.W skrev:
En fråga var kan man köpa 1 tums sugslang i meter vara i närheten av Tomelilla.
Behöver 1,5 meter för det är bökigt att få till det med pem i källaren.
.
Swedol, Jula, Biltema etc... (5m ringar har dom)
Om du tänker på spiralarmerad sugaslang till hydrofor etc
 
cederbusch skrev:
Ni använder en ganska stor grävare ser jag. Jag är kanske naiv, men jag föreställde mig att låna in en minigrävare som gör minimalt med skada på gräsmattan. Funkar inte det?
Beror helt och hållet på dina markförhållanden. En stor hjulgrävare gör inte stor skada om det är stenlöst i mark.
 
Göran.W
corre skrev:
Swedol, Jula, Biltema etc... (5m ringar har dom)
Om du tänker på spiralarmerad sugaslang till hydrofor etc

Swedol, Jula, Biltema har jag 7 mil till sen har väl varken jula eller biltema 1 tums utan bara 3\4 tums om jag inte missminner mig helt.
 
Då är det bara att köra runt till bygghandlarna isf, om du har tur. Deras sortiment brukar vara halvdåligt på sånt
 
Göran.W
Tack jag vet därför frågan.
Att få ta i 3\4 tums är lätt men 1 tums som jag behöver är betydligt knivigare om man bara behöver en kort bit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.