K
Förresten, måste jag byta kontakt på min laddare? Kryssade i 240v men kontakten kanske skiljer, om man måste byta, räcker det med en adapter eller är det bättre att byta stickkontakten?

Har tänkt att beställa ett gäng nätdrivna Makita, bla cirkelsåg, sticksåg, borrhammare osv från toolstop innom en snar framtid. Måste jag göra samma operation på dem i så fall

Och till sist, om man skall använda adapter, vart hittar man en sån, pris? länk?
Om man ska byta kontakt, vad skall man då ha? jordad? pris? länk?

Tacksam för svar

Mvh
 
Adapter finns på Classe, men det är struligt. Jag har en som jag använder för att testa prylar innan jag klipper sladden. på dem. Jag har bytt till en enkel jordad på Classe på ett halvdussin maskiner. Vill man vara seriös byter man hela sladdstället, men det är dyrare och tarvar lite mer jobb, även om maskinerna är byggda så att det går att byta sladd utan större problem. Handverktygen är normalt ojordade med tvåledar-kabel, men jag har kört med jordade kontakter iaf.

Man kan ju hävda att en skruvad kontakt inte är lika tät som en gjuten, men vägguttaget den sitter i är ju inte vattentätt när det används.
 
kirderf83 skrev:
Förresten, måste jag byta kontakt på min laddare? Kryssade i 240v men kontakten kanske skiljer, om man måste byta, räcker det med en adapter eller är det bättre att byta stickkontakten?
Visst är det snyggare att byta hela sladden men gäller det bara en laddare så tycker jag knappast det är värt besväret. Det är ju mindre jobb att bara köra med en adapter. Finns som sagts tidigare på classe för 39:- (Jag har för mig att sladden är lödd inuti laddaren så det är lite mer jobb att byta om än inte omöjligt på något sätt.) Det blir lite klumpigare med adapter men laddaren kanske skall stå på samma ställe för det mesta ändå?
 
kirderf83 skrev:
Nix, inget mail med att dom skickat det än, men vad jag förstod från deras hemsida så får man mail när dom skickat paketet så det ska nog lösa sig

Leveranstid någon??
Jag beställde från Toolstop för två veckor sedan. Dagen efter beställning fick jag ett mail om att grejorna hade skickats och de angav en länk till speditören och ett tracking nummer. Det var inga problem att spåra och följa paketet. Grejorna skickades på torsdagen och på måndagen var status: "levererat till postkontor, aviserat till kund".

Inga problem så långt förutom att någon avi aldrig dök upp med posten. Dessutom hade jag angett företagsadressen för att få direktleverans och slippa vänta på avisering och hämta själv.

Jag kontaktade speditören i UK via deras hemsida och fick snabbt svar att exporten sköttes av en samarbetspartner "GLS" och fick deras tracking nummer. Sedan via GLS hemsida kunde jag se att det var Schenker som levererade till mottagaren.

Jag ringde Schenker och fick besked om var paketet fanns att hämta (ICA butik) samt ett paketnummer som jag skulle ange. Inga problem att hämta ut grejorna sedan.

Problemet var att mitt namn stod framför företagsnamnet på adresslappen. Är det ett personnamn så levererar Schenker som privatpaket ovsett vad adressen säger :O

Slutsats 1:
Snabb och säker leverans från Toolstop även om Schenker klantade till det i sista ledet.
Jag beställde även lite större grejor från Toolstop i somras, då kom det direkt till företagsadressen som jag angett 3 dagar efter beställning.

Slutsats 2:
Beställer du till en företagsadress, försök se till att adressen ser ut som:
Företagets Namn
Att: Ditt namn
Gatuadress
Postadress
Sweden


Jag är ändå nöjd eftersom jag fick snabb och bra hjälp att hitta det "försvunna" paketet från speditörerna vilket också var nästan över förväntan. Troligtvis var det väl i slutändan posten som tappat bort avin i snövädret. Den kommer kanske någon dag...
 
Redigerat:
Ja, det blev kanske lite mycket extra info där...

Leveranstid från Toolstop: < 1 vecka samt mail när grejorna skickats inehållande tracking nummer och länk där paketet kan följas.
 
K
Tack för mycket bra info

Fick mail från toolstop nu ikväll och dom meddelade att skruvdragaren var slut och beräknades komma in i slutet på veckan varpå mina grejer skulle skickas

Hoppas man har grejerna till näst helg i alla fall
 
kirderf83 skrev:
Sådär, nu har amn beställt en Makita BHP452RFWX, en Stanley verktygsvagn samt en 20OZ hammare från www.toolstop.co.uk

Är det någon som har en susning om leveranstid från dom? Samt någon som vet hur man får det levererat, får man en avi från posten/ICA som vanligt när man får stora paket eller funkar det på något annat sätt, är min första beställning från annat land än Sverige.
Jag beställde lite saker av dem för ett par månader sedan, beställningen gjordes på måndag kväll och jag tror att sakerna kom på fredag samma vecka.

Jag fick sakerna hemkörda men jag vet inte om det kan variera med hemkörning från fall till fall. Om man inte är hemma så är det möjligt att de hamnar på närmaste utlämningsställe.
 
Redigerat:
K
Hej

Jag fattar ingenting av detta, har fått tracking number och när jag gåt in på sidan fåt jag upp detta:


blank.gif blank.gif blank.gif Date Time Location Tracking Event blank.gif 10-12-2010 23:14 International Hub Forwarded for export 10-12-2010 23:09 International Hub Received and processed 10-12-2010 15:44 Glasgow Central Depot Tracked out of Local Hub 10-12-2010 14:14 Glasgow Central Depot Collected from customer 10-12-2010 11:54 WDM Online



Kän någon förklara?


Mvh
 
kirderf83 skrev:
Hej

Jag fattar ingenting av detta, har fått tracking number och när jag gåt in på sidan fåt jag upp detta:


[bild] [bild] [bild] Date Time Location Tracking Event [bild] 10-12-2010 23:14 International Hub Forwarded for export 10-12-2010 23:09 International Hub Received and processed 10-12-2010 15:44 Glasgow Central Depot Tracked out of Local Hub 10-12-2010 14:14 Glasgow Central Depot Collected from customer 10-12-2010 11:54 WDM Online



Kän någon förklara?


Mvh
paketet är upphämtat, sorterat och flyttats till någon exportterminal i Glasgow.
Troligtvis tar någon annan över nu och utför själva såndningen till Sverige.
 
K
Satan vilket snabbt svar!
Tack så mycket!

Men då bör jag få paketet inom en snar framtid hoppas jag

När jag mailade Toolstop i förra veckan sa dom att dom hoppades att jag skulle ha det innan jul, men att dom inte var 100 på det

Vad tror ni med erfarenhet, när det kommit så här långt i processen, hur lång tid behöver jag sitta på nålar vid brevlådan innan avin dimper ner och jag i raketfart kan färdas mot postens utlämnuingsställe?
 
Mitten på nästa vecka har du det, risken är att du inte kan tracka det längre och på så vis förlorar en dag i aviseringstider.
 
K
Åfan, att det går så fort, underbart ju!

Tack för all info!
 
Vem hade hand om frakten i UK?
 
K
www.parcelforce.com Har mailat dom och frågat varför statusen inte ändrats sen i fredags kväll men inget svar än... Kanske nått annat fraktbolag som tagit över, men hur ska man veta vem det är?
Vill ju kunna spåra paketet så jag kan rusa till ICA så fort det anländer dit
 
Kan ju vara för att det är helg, alla kör inte över helgerna. :)

En snabb googling säger att det troligtvis är Schenker som är ombud i Sverige.
www.schenker.se bör du kunna följa när det ankommit till Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.