Ni som handlat Makitas Combi set med 5-6 verktyg, vad är det för kontakt till laddaren? Är det vanlig "Svensk" eller är det "Engelsk"?

Batterierna är väl likadana så om man har en engelsk laddare, då räcker det väl att köpa en Svensk laddare och köra som vanligt?

Och hur blir det med momsen när man importerar, jag är företagare.
 
Eftersom det är från england är kontakten alltid engelsk. Byt kabel så är du i hamn. du behöver inte köpa ny laddare.

Är du företagare måste du säga till så det blir rätt med VAT
 
Så när man äntligen fått tummen ur, pundet är rekordlågt (10.65 SEK) och ekonomin tillät det så la jag en beställning hos Lawson bl.a. på en Makita-dragare (BHP452...). Efter väntan, ett telefonsamtal och lite mer väntan fick jag idag detta mail:

"Unfortunately we are still out of stock of Makita BHP452RFX-2 Two Battery 18v Two Speed Combi Drill in Aluminium Carrycase BHP452RFX2, we have been advised to expect to receive the stock necessary to complete your order by end of May and will despatch your order as soon as the stock has arrived. If your order is urgent and you would consider an alternative product, please either reply to this email or call our sales team on 023 8072 4775.

We apologise for any inconvenience caused,

Lawson HIS Sales "

Surt sa räven... och så säger även jag.
 
Toolstop verkar billigast på Makita Combi set (med sex maskiner), eller går det att hitta billigare?
 
Har beställt en Bosch GTS10 från Axminster och dom har skickat den och men var ser man med vilket fraktbolag dom skickar med? Fick ett mail från AX om var jag hittar tracking number men jag saknar länk till ett fraktbolag
 
När jag beställde från Axminster så skickade de med TNT. Jag fick aldrig något tracking number men grejerna dök upp en dag tidigare än väntat. Fick dock jaga ett kolli som fick åka en runda extra som dök upp dagen efter.

Mvh Fredrik
 
Har hittils kunnat spåra mina paket från Axminister via TNT

// Mats
 
12abc skrev:
TOOLSTOP säljer ett kit med DF330D + TD090D i en snygg låda, för 1806 SEK landat och klart!
( dvs med moms & frakt )

De verkar vara det billigaste på just detta kit fn, eller?

Mitt kitt är på väg från England just nu!
Någon som vet var man kan till en rimlig summa hitta hölstret som ingår i vissa paket med dessa, saknade bälteskroken från 18V så hölster får duga.
 
Beställde nyss varor för 12k (exkl moms) till min firma från Toolstop. Hoppas bara allt går smärtfritt nu. Vet ngn vilket transportbolag som kommer att leverera det här i Sverige?
 
Hos mig var det posten som hade hand om TNTs leverans men jag bor på landet så det kanske är annorlunda då.
 
Fick min senaste leverans med en taxi, antar att det va slut på budbilar den dan.
 
http://www.itslondon.co.uk/

En massa på rea som slutar på söndag. Någon som handlat där?
Vet inte om man kan shoppa därifrån... Deras slogan lovar bra service. Upp till bevis :)

/Mattias
 
Stefan N skrev:
Fick min senaste leverans med en taxi, antar att det va slut på budbilar den dan.
Det är dagsnotering på det. Ibland kommer posten, ibland Taxi. Värst är att de inte lägger en lapp i lådan, så man vet inte vilket bud man skall ha tag på, eller hur man får tag på dem.

--- Mats ---
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.