"Saltman"

Var hittade du den adressen, ser den inte på deras hemsida och är inte densamma som jag mailade förra gången jag beställde?
Har dom ändrat något?

//Ubbe
 
ubbe76 skrev:
"Saltman"

Var hittade du den adressen, ser den inte på deras hemsida och är inte densamma som jag mailade förra gången jag beställde?
Har dom ändrat något?

//Ubbe
Hej.

Jag ser att jag skrivit fel ang adressen jag maila till, ska vara sales@power-tools-pro.co.uk . Hittade den adressen under contact på deras hemsida, www.power-tools-pro.co.uk .

Upptäckte precis att jag fått svaret från ett annat företag, www.powertoolsuk.co.uk .

Aldrig hört talas om. Har mailat dom för en förklaring. Har dubbelkollat så och jag har skickat till rätt adress i alla fall. Lustigt.

Återkommer.
 
PTP är en av varianterna på lumsden-stuart. De har ett par olika sajter, varav den hemsida du beställt från är den mest lättnavigerade.

Så det är samma firma, typ.
 
Har någon beställt från direct brand tools i Fulham? De verkar skicka utomlands i alla fall, och har bra pris på en grej jag vill ha (har slutat skriva "behöver"....).
 
Hej,
Vet någon om någon butik i UK som säljer Senco till bra priser? Gäller i första hand en dyckertpistol. Vet ju att de finns i US, men skulle hellre köpa inom EU med tanke på att jag då kan slippa momsen (företag).

Tar också gärna emot tips på andra kvalitets-spikpistol-försäljare.

//nomis
 
nomis skrev:
Hej,
Vet någon om någon butik i UK som säljer Senco till bra priser? Gäller i första hand en dyckertpistol. Vet ju att de finns i US, men skulle hellre köpa inom EU med tanke på att jag då kan slippa momsen (företag).

Tar också gärna emot tips på andra kvalitets-spikpistol-försäljare.

//nomis
Tipsade om Nailfast.co.uk lite längre upp på sidan, de har Senco 41 Airfree för ca 2200:- och skickar till SWE. Har mailat L.D. Leigh & Co. men inte fått något svar, de har den för 170 pund exkl. moms.
 
12abc skrev:
TOOLSTOP säljer ett kit med DF330D + TD090D i en snygg låda, för 1806 SEK landat och klart!
( dvs med moms & frakt )

De verkar vara det billigaste på just detta kit fn, eller?

Mitt kitt är på väg från England just nu!
samma här! fick det förra måndagen. Kom på ett par dagar och hade lite mailväxling innan. Kan varmt rekommenderas!
 
saltman skrev:
Jag maila dom i måndags kväll på sales@powertoolsuk.co.uk ang fraktkostnad. Fick svar från info@powertoolsuk.co.uk tisdag morgon. Så dom lever i alla fall d^_^b

Beställde lite grejer från Lawson i tisdags men har inte hört nåt från dom. Maila i morse för att höra om det var på gång men har inte fått svar. Inget har dragits från mitt visa ännu.

Har nyligen gjort 2 beställningar från Toolstop och det har fungerat utmärkt. Snabba leveranser, har kunnat kvitta engelska momsen direkt då jag har ett företag och fick automatiskt kollinummer så man kunde följa ordern online. Gillar även att dom har lagerstatus på produkterna på sin hemsida. Även mailkontakten har fungerat bra.
Länkar in mitt inlägg http://www.byggahus.se/forum/1032031-post33.html. Det gäller GLL 2-50 + BM1 + BM350 + Pole.

ThomasN skrev:
Måste avråda för att beställa från Lawson-His. Gjorde en beställning och mailade 2 dagar senare om hur det gick, inga pengar var dragna från mitt visa ännu. Inget svar efter ytterligare 2 dagar. Då stängde jag mitt visa-kort (e-kort) och mailade o sade att jag inte var intresserad då det gick så långsamt. Inget svar. q(;^;)p

Letade sen andra ställen att köpa på och mailade toolstop.co.uk den 28/2 och frågade när den kom in (stod available in March) och fick svar dagen efter (måndag) att den fanns inne. Lade order och fick bekräftelse samma dag, dagen efter var den skickad och jag fick tracking#. Så skall det gå till! :)
Edit från Moderator:
Jag har tagit bort varningen för Lawson-His i den länkade tråden. Den här tråden är rätt plats för varningar för leverantörer i UK. Den länkade tråden handlar om en Bosch laser.
 
Redigerat av moderator:
Köpte lite prylar från UK och fick med ICAs Mastercard en slutlig kurs på 10,73 spänn per pund. SJUKT bra kurs! Ville bara tipsa om det.
 
ThomasN skrev:
Länkar in mitt inlägg [länk]. Det gäller GLL 2-50 + BM1 + BM350 + Pole.
Förstår dig Thomas. Fick till slut svar i fredags från Lawson att dom saknade en produkt i min order, sen var den komplett. Dom frågade om dom skulle skicka det dom hade och jag svarade att det gick bra. Ett stämjärn saknades och det kunde dom stryka. Hade beställt totalt 15 olika artiklar så det gjorde inget.

Måndags kväll mailade jag för att höra hur det hade gått, om det var på väg. Har inte fått svar än, nu onsdag kväll. Inget har dragits från mitt visa vad jag kan se.

Det har nu gått 9 dagar sen min beställning och inget är skickat. Förstår inte hur det kan vara så invecklat. Kommer aldrig att beställa från Lawson igen. Hopplöst sega.
 
På Lawson har det alltid varit så för mig att de drar slantar när väl det är dax att skicka prylarna. Är det nåt som inte är hemma kan det ta några dagar...

Är det nåt jag undrar brukar jag ringa och det skulle jag rekomendera till er som upplever att ni har problem med leveranstid eller annat. De brukar alltid kunna ge bra svar.

Själv brukar jag räkna med 2 veckors leveranstid vid en hyggligt komplex beställning och det brukar stämma på ett ungefär.

Får väl tillägga att det är många som beställt grejer på Lawson inklusive mig och där det gått utmärkt.

/Mattias
 
ThomasN skrev:
Länkar in mitt inlägg [länk]. Det gäller GLL 2-50 + BM1 + BM350 + Pole.
Det beror nog på dagsform hos butikerna hur snabba svar man får.

Jag har omvänd erfarenhet så när toolstop inte svarat på flera dagar ang levtiden i mars ringde jag till lawson och frågade om de kunde fixa ihop kitet trots att de inte hade det på hemsidan
No problems var svaret så då fick lawson ordern på GLL2-50 med stativ och mottagare för 234£ ink VAT (så det blev dessutom billigare än toolstop) och jag fick grejorna 3 dagar efter jag returnerat brevet med godkännande av annan leveransadress än kortinnehavaradressen
brevet kom 2 dagar efter lagd order så totalt 6 dagar från order till leverans
MYCKET BRA TYCKER JAG
Dessutom tycker jag att det är seriöst att de kräver signatur för leverans till annan adress än kortinnehavarens
 
ThomasN skrev:
Länkar in mitt inlägg [länk]. Det gäller GLL 2-50 + BM1 + BM350 + Pole.
Inte deras fel visar det sig! Jag hittade ett mail från Lawson från dagen efter beställning men det var i min spam-mapp. Däremot så berättar hon i det mailet att jag bör ha fått ett mail från deras ekonomiavd. ang. att pengarna inte kunde dras från kortet vilket jag inte har fått (inte i spam-mappen heller). Hade satt limit på 3500 SEK på e-kortet för att försäkra mig om att det inte blev för dyrt.

De har inte heller svarat på det mail jag skickade och frågade vad som hände med ordern.

Bra ändå, köpte veckan efter på Toolstop och det blev ca 3300 SEK.
 
Testade på skoj att beställa för en mindre summa med Swedbanks VISA i stället för ICAs Mastercard. Rätt stor skillnad. Köper man nåt för 5 lax diffar det uppskattningsvis 150 spänn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.