Hoppsan, och jag som snart ska byta kök, ska bli intressant att se skillnaderna, både utseende och kvalitetsmässigt.
 
Om man googlar på ikea metod så börjar nätet just nu fyllas av synpunkter från media, forum, bloggar etc.
 
AnneFi
Jag har ett halvt ikea kök. Fem överskåp två högskåp och ett vaskskåp.

Hoppas komplettera innebär att jag kan köpa reserande underskåp och högskåp i två år framåt
 
Hehe, jag är på jakt efter ett kök och hörde rykten om att IKEA skulle byta system för några veckor sedan. Frågade om detta på IKEA i Uppsala förra veckan men köksförsäljarna försäkrade att det inte var något byte på gång och att de skulle fått info om detta långt i förväg om ett byte var på gång.

Spontant kändes inte de tre bilderna på de nya köken särskilt lockande. Bra dock med lägre sockel vid golvet. Dagens 16 cm är lite högt och mer skåputrymme är aldrig fel.
 
Hur tror ni att det kommer påverka prisbilden?

Står i kök-köpar-tankar och kommer göra detta i juni. Frågan är om man ska boka upp sig på ett Faktum eller vänta tills Metod kommer?
 
Jag vill ha dom om jag får dom gratis...;)
(BHs nya favvouttryck, tacka Gustaf för det)
 
daddydj skrev:
Spontant kändes inte de tre bilderna på de nya köken särskilt lockande.
Här finns massor med bilder.. http://www.ikeametod.se
 
AnneFi
Fan det nya är snyggare. Blir till att kassera det vi har
 
  • Gilla
Bygger i betong och 1 till
  • Laddar…
Kommer gångjärn, lådskenor passa mellan systemen?
 
Haha. Vi som precis designat klart ett Faktum-kök, som vi tänkte påbörja runt påsken, tills vårt badrum kom och krävde lite akutare renovering. Tillbaks på ruta noll då :p
 
  • Gilla
Lantbrukarparet
  • Laddar…
fler skruvhåll i skåpen är det mest innovativa i systemet ;)
 
Spännande!

Undrar hur övriga köksbranschen kommer att svara på detta?
 
Förhoppingsvis inte alls på ett tag. Om dom nu enbart har stommar i 20cm-intervall känns det ju rätt dumt.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.