Hur tänder ni grillen?

  • Skorstenständare

    44 Röster 35,2%
  • Eltändare

    31 Röster 24,8%
  • Tändvätska

    26 Röster 20,8%
  • Annat sätt

    10 Röster 8,0%
  • Använder gasolgrill

    14 Röster 11,2%
  • Antal röster
    125
Mikael_L
Bricco skrev:
... den bepansrade hårtorken.
:D (y) :D

Men jag ska ändå prova min fådda pansarhårtork innan jag dömer ut den. :cool:
 
Redigerat:
sätter i kontakten i väggen till vår el-grill ... :surprised:
 
För typ en drygt 10 år sedan fanns det en produkt som hetta Maya-Stickor, småspäntade trästickor mättade med eldfängd kåda. Dessa tände en grill galant men vid överdosering fyllde de trädgården med lützendimma så grannarna ringde brandkåren.
 
Vrider på gasen och trycker på piezoknappen. Öl får/kan jag dricka hur mycket jag vill utan att gömma mig vid kolgrillen
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Hemma använder vi en sådan där elektrisk "doppvärmare", mycket smidigt.

Senast, på bortaplan, användes diesel.
 
Skorstenständare. Me love it!
 
Äggkartong, fungerar fin fin.
 
byggbävern skrev:
Äggkartong, fungerar fin fin.
Fick se min far tända sin grill med stor äggkartong där det låg bricketter i varje äggfack och jag skojar inte, det var grymt bra! Ska kanske tilläggas att idioten använde en halv flaska tändvätska också (skojar inte, det var verkligeb en halv flaska).. :D

Ska ha en son och far diskussion nästa gång vi ses om tändvätska helt klart.
 
En näve hyvelspån i botten, kol på och sedan en skvätt tändvätska. Hyvelspånet brinner riktigt bra!
 
Redigerat:
Gilbert skrev:
En tesked handsprit.

[länk]
Cool grill!
Använder själv en skorstenständare med tändkuber från weber.
 
Vi kanske borde göra på det svenska sättet: [video=youtube;PaLqb6A9bv4]http://www.youtube.com/watch?v=PaLqb6A9bv4&feature=relmfu[/video]
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Kör med skorstenständare då;

-Tändvätska ej är bra ur ett miljöperspektiv samt att lika mycket som jag tycker att det är roligt med höga lågor så är det inte bra med djur/barn springandes i närheten. Men även att jag tycker att det är lurigare att få till bra och jämn glöd.

- Looflighter. Glorifierad värmepistol. Testade en sådan här hos en bekant, och det var verkligen skit. Slösa massa el i onödan.

- "Elgaffel", fungerar sådär, men problem att få fart på en större mängd kol på ett bra sätt.


Skorstenständaren anvädner sig av två ark tidningspapper och man får till en riktigt fin glöd på bara 15 minuter.
 
oobum skrev:
- Looflighter. Glorifierad värmepistol. Testade en sådan här hos en bekant, och det var verkligen skit.
På vilket sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.