Maskintok skrev:
precis, och att det skulle vara konspirationsteorier är humbug..

Bara kolla på hur de har vinklat interjuver och program i tv och radio..

som idag... Det som hördes mest var regeringens val att ha ett stort möte i Malmö.. Och ytterligare kasta bort skattemedel..övriga nyheter fick nästan inte plats..

pacman42 pacman42 skrev:
Jag läste häromdagen att 70% av alla journalister röstar V/S/MP. Det vore konstigt om inte detta lyste igenom i programmen.

Nu kommer vi till det där trista om vad som är vad.

Utan att veta vilken källa ni har så sluter jag mig till att det är en gammal klassiker: Undersökningen omfattar inte ekonomijournalister och är inte viktad för räckvidd. Den lämpar sig väl för att konstatera att utvalda delar av journalistkåren vid undersökningstillfället stod till vänster om centerpartiet.
 
  • Gilla
DennisCA
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Nu kommer vi till det där trista om vad som är vad.

Utan att veta vilken källa ni har så sluter jag mig till att det är en gammal klassiker: Undersökningen omfattar inte ekonomijournalister och är inte viktad för räckvidd. Den lämpar sig väl för att konstatera att utvalda delar av journalistkåren vid undersökningstillfället stod till vänster om centerpartiet.
googlade lite snabbt och fick upp denna från 2012... lite skrämmande måste jag säga.

https://www.dagensps.se/it-innovation/svt-sa-rostar-vara-journalister/
 
A
H Huzzbutt skrev:
Nu kommer vi till det där trista om vad som är vad.

Utan att veta vilken källa ni har så sluter jag mig till att det är en gammal klassiker: Undersökningen omfattar inte ekonomijournalister och är inte viktad för räckvidd. Den lämpar sig väl för att konstatera att utvalda delar av journalistkåren vid undersökningstillfället stod till vänster om centerpartiet.
ekonomijourlister är vad jag vet allra värst i vänster träsket medans sen så har resten mer åt mp...
 
A
Unikt namn Unikt namn skrev:
Om en restaurang hade en rätt med svenskt gris för ett pris och sedan danskt gris för halva priset hade jag ändå valt den svenska.
Jag tror fler än jag vill göra bra val och stötta de lokala producenterna, men det är ofta för krångligt.

Den offentliga sektorn borde vara tvungen att köpa livsmedel som är producerat enligt det svenska djurhållningregelverket. Allt annat är bara konstigt.
man borde gå ännu längre...
krav på närproducerat...slakterierna har koll på från vilken gård djuret kommer,se då till att dessa köps in av sjukhusen i samma län.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Trots EU-godkännande – regeringen nobbar sänkt bränsleskatt - Skogsaktuellt [länk]

Men va trevligt att vi har en regering som är medborgar fientlig... riktigt trevligt..
som när miljoner kastas ut av denne regeringen på ett skit möte i Malmö.. Som nästan ändå ingen kom till... Och är ett av landets dyraste möten...
de måste väl se till att Löfven minns för nåt annat än JÖK
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
man borde gå ännu längre...
krav på närproducerat...slakterierna har koll på från vilken gård djuret kommer,se då till att dessa köps in av sjukhusen i samma län.
Det som är lokalt och nära skall alltid prioriteras emot importerat.
Vi ska i Sverige gynna den svenska jordbrukets medlemmar inte aktivt undergräva dem med pålagor eller skattehöjningar.

Så att de hamnar i dålig jämförelse gentemot importerade varor..
vi skall även aktivt bidra till att utöka etanol produktionen i detta landet för att minska importen av fossiltbränsle.
 
A
skoge skoge skrev:
de måste väl se till att Löfven minns för nåt annat än JÖK
JÖK?
Jäkla örsande om kommunism? ;)
 
Maskintok skrev:
JÖK?
Jäkla örsande om kommunism? ;)
JanuariÖverensKommelsen...GÖK är ett bättre namn på den,den var helt koko
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
JanuariÖverensKommelsen...GÖK är ett bättre namn på den,den var helt koko
:seenoevil: överenskommelsen.. lika stort fiasko som när juholt kallade sin särbo som kulbo..
Eller Freivalds trodde phuket var en maträtt...
 
M
F fribygg skrev:
Förr var metall ett starkt fackförbund och såg till att (s) politik inte var industrifientlig, numera verkar Miljöpartiets knappa 286 000 väljare (riksdagen 2018) ha ett oerhört mycket större inflytande än de dryga 300 000 som fortfarande är med i metall.
Vore det tillräckligt med stake i gruvtolvan skulle de se till att statsministern med tilltänkt efterträdare kom upp och lyssnade på medlemmar och styrelse redan denna vecka. Skiter sossarna i industriproduktion så riskerar man ju att V och SD tar över väljarkåren helt i nästa val.
Om inte ens LKAB får tillstånd måste vi ju inse att industriepoken och därmed landets välstånd är slut.
S är redan idag ett rent bidragsparti, man satsar uteslutande på väljare som inte kan försörja sig själva och kvinnor inom offentlig sektor som tror att deras arbeten inte skulle finnas i en fri ekonomi. Mona Sahlin och Carin Jämtin öppnade för identitetspolitiken som idag helt tagit över partiet, frågan är om Baudin & Andersson kan hitta tillbaka till ursprunget.
 
P pmd skrev:
De som säljer till lägsta priset behöver alltså inte bry sig om reglerna? Är det säljare som befinner sig utanför Sverige? Har du några bra exempel på hur det har gått till?

Lagstiftning är på gång för att tvinga restauranger att ursprungsmärka sina köttråvaror.
De som säljer till lägsta priset säljer importerat kött. Mig veterligen finns det inget annat land i världen som har så hård djurskyddslagstiftning som Sverige. Jag säger inte att produkten måste vara sämre för att den är importerad. Men om man ska tvinga den svenska bonden att föda upp enligt dessa regler så är det väl ändå märkligt att man själv inte köper dessa produkter utan utländska där man inte har koll.

Vi har i Sverige väldigt låg användning av antibiotika på djur. I länder där man slutgöder boskap i ”feed lots” är det nödvändigt att ge antibiotika i förebyggande syfte då man blandar djur från många gårdar på små ytor och med tveksam hygien. Brasilien som exporterar mycket kött till Sverige använder denna metod mycket. Även USA Australien och Nya Zeeland.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Om en restaurang hade en rätt med svenskt gris för ett pris och sedan danskt gris för halva priset hade jag ändå valt den svenska.
Jag tror fler än jag vill göra bra val och stötta de lokala producenterna, men det är ofta för krångligt.

Den offentliga sektorn borde vara tvungen att köpa livsmedel som är producerat enligt det svenska djurhållningregelverket. Allt annat är bara konstigt.
Vi är helt överens!
 
Tänk om ståliga och arbetsföra män skulle arbeta istället för att vara kränkta på nätet, vilken potential!

;)
 
Nu motiverar ju tyvärr inte systemet i Sverige folk som inte vill arbeta att göra det.
Om du menar mig personligen så har jag inte varit arbetslös en dag sen studenten. Det är kanske just därför jag beklagar mig också ibland, för att vi som har ett driv att göra något känner oss motarbetade av politiker och myndigheter.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.