P
Maskintok skrev:
Detsamma..
Du hakade upp dig på det första...
Resten av ditt inlägg var en beskrivning av konsekvenserna.
Läs igen vad jag frågade efter. Eller strunta i att läs, men låt helst då bli att komma med nonsenssvar.
 
P
Maskintok skrev:
enligt dig och din åsikt ja..
Men det gäller inte alla..
kom ihåg det..
Det viktiga är vad de som står och tittar på tycker. Hur man uttrycker sig spelar roll för hur övertygande man är.
 
P
Maskintok skrev:
kommer inte ihåg.
Det är inte så lyckat att göra en höna av en fjäder (eller av en bild av en fjäder).

Någon snappar upp ett rykte och snart är det dagsens sanning och alla står och dunkar varandra i ryggen och skrockar över hur dåligt det är.

Så vinner man inga strider.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Ring Trump.. detta måste ske nu..
biden är för långsam.. :rofl:
Trump skiter i klimatet, och det mesta annat också, utom en sak …
 
P
ARJU ARJU skrev:
Jag skulle dock satsa mina pengar på att vi utrotar mänskligheten innan vi väljer att skiljas från pengar på samhällsnivå, därav kan det krävas en diktatur.
Alla förslag om att inrätta en diktatur bygger på ett snävt synsätt som inte tar hänsyn till någonting annat än den egna ståndpunkten.

Jag gissar dock att du driver lite med oss. ;)
 
P
Maskintok skrev:
väldigt..
Finns små föreningar som jobbar åt birdlife..
De gör detta dagligen...
4 st holkar hittades i fredags på ett område jag bandade åt skördaren i måndags... Då fanns inga holkar...
Att Birdlife Sweden (fånigt namn; de heter Svenska Ornitologiska Föreningen, ju :) ) skulle sanktionera olagligt uppsatta fågelholkar tror jag inte alls på. Att folk som är medlemmar i SOF kan göra sånt finner jag inte alls otroligt, men då gör de det inte på uppdrag av SOF.

Mycket tråkigt att du råkat ut för sånt, men hur vanligt är det? Finns det någon statistik?
 
P pmd skrev:
Domstolen gjorde förmodligen rätt genom att följa lagen. En domstol kan inte ändra på lagen hur som helst.
Problemet för Cementa var att det i praktiken var omöjligt att göra en miljökonsekvensbeskrivning som skulle accepteras.

Det är alltså miljöbalken det är fel på, och inte så mycket annat i Cementafallet.
Vad är MD för något? Där fick Cementa nytt tillstånd? Följde dom inte lagen menar du?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Jag vet inte vad MD är i det här sammanhanget. Hurså?
Dina övriga frågor är lite kryptiska. Kan du utveckla lite?
 
A
P pmd skrev:
Att Birdlife Sweden (fånigt namn; de heter Svenska Ornitologiska Föreningen, ju :) ) skulle sanktionera olagligt uppsatta fågelholkar tror jag inte alls på. Att folk som är medlemmar i SOF kan göra sånt finner jag inte alls otroligt, men då gör de det inte på uppdrag av SOF.

Mycket tråkigt att du råkat ut för sånt, men hur vanligt är det? Finns det någon statistik?
Läs på lite till så kan vi diskutera sen.. För än så länge provocerar du bara med att vara dåligt insatt...
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Det fanns/finns alltså olagliga holkar i lavskrikemålet?
Det finns olagliga holkar på trakten sedan i torsdags igen.
på tisdagen var jag och markägaren dit och plockade ner 5 st spikade holkar.

Det blev anmält.
Men polisen kan inte göra så mycket..
Och det är en lokal liten herre som utför detta.. medlem i birdlife.
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Resten av ditt inlägg var en beskrivning av konsekvenserna.
Läs igen vad jag frågade efter. Eller strunta i att läs, men låt helst då bli att komma med nonsenssvar.
Låt bli att läsa själv.
För det är inte mycket du kommer med..
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Att Birdlife Sweden (fånigt namn; de heter Svenska Ornitologiska Föreningen, ju :) ) skulle sanktionera olagligt uppsatta fågelholkar tror jag inte alls på. Att folk som är medlemmar i SOF kan göra sånt finner jag inte alls otroligt, men då gör de det inte på uppdrag av SOF.

Mycket tråkigt att du råkat ut för sånt, men hur vanligt är det? Finns det någon statistik?
Du bör nog sätta dig och kolla vilka som är birdlifes små älsklingar..
tips..
Bolund och Romson...
vilka är det som är direkt inblandade som parti i alla dessa problem frågor som uppstått? och vilket parti tillhör dessa hus tomtar?
 
  • Gilla
Krille-72 och 1 till
  • Laddar…
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Vad är MD för något? Där fick Cementa nytt tillstånd? Följde dom inte lagen menar du?
Japp det menar han..
Eller rättare han menar att de tolkade lagen på sitt sätt och MÖD på sitt sätt..
vilket egentligen inte ska kunna ske..
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Jag vet inte vad MD är i det här sammanhanget. Hurså?
Dina övriga frågor är lite kryptiska. Kan du utveckla lite?
Mark och miljödomstolen.
Även förkortat ibland till MMD eller miljödomstolen som till och med politiker säger... MD:thinking:... Eller var det MP;)
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Att Birdlife Sweden (fånigt namn; de heter Svenska Ornitologiska Föreningen, ju :) ) skulle sanktionera olagligt uppsatta fågelholkar tror jag inte alls på. Att folk som är medlemmar i SOF kan göra sånt finner jag inte alls otroligt, men då gör de det inte på uppdrag av SOF.

Mycket tråkigt att du råkat ut för sånt, men hur vanligt är det? Finns det någon statistik?
Vart står det i texten?
Då har du läst dåligt... Men det är inget nytt när det kommer till dig..
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.