Vi har precis flyttat en innervägg och nu har vi en lång sektion i taket (där gamla väggen var) där man kan se betongen. Vi vill fixa så att denna del ser ut som resten av taket, samma färg och textur, men har ingen aning om vilken typ av färg/material samt verktyg vi ska använda för att få till texturen ("grängat tak"?). Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om hur vi ska gå tillväga?

• Taket med en synlig betongsektion där en innervägg har flyttats, omringat av ett vitmålat och texturerat tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan att vara expert skulle jag säga att det är spackel, väl vald roller och/eller pensel att dutta med för att försöka efterlikna strukturen på resten av taket.
Vad gäller färgen är det väl till att försöka hitta samma färg av en typ av färg som passar för grängat tak. Jag har för mig det rekommenderas speciell färg för detta.
Eftersom färg slits med tiden, mattas av och blir skitig kan det bli knepigt, så för att få det snyggt kan ni behöva måla hela taket.
Men som sagt, jag är inte någon expert. Det kan ju vara värt att gå till en färgfirma och prata med dem, min erfarenhet är att de brukar veta vad de pratar om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.