Jag har fått ett par kyssar när jag var yngre, dock har jag haft "turen" att min kropp reagerar genom att aktivera ena armens biceps först... Men jag var ung och dum nog att inte ta mig till vården för att säkerställa att inga men uppstår. Inga problem som jag upplever nu är relaterat till det det. Däremot så har jag en misstanke om att jag hade otur när jag var liten och åkte pulka (minns faktiskt en specifik händelse fortfarande) som kan ha varit startskottet för det som 35 år senare blev ischias.

Däremot så blev jag nyfiken på hur det kommer sig att gummi/plastfötter på "riktiga" stegar inte är tilltagna nog för att bli isolerklassade? Det kanske de är men att jag har missat det.
 
VidarH VidarH skrev:
Jag har fått ett par kyssar när jag var yngre, dock har jag haft "turen" att min kropp reagerar genom att aktivera ena armens biceps först... Men jag var ung och dum nog att inte ta mig till vården för att säkerställa att inga men uppstår. Inga problem som jag upplever nu är relaterat till det det. Däremot så har jag en misstanke om att jag hade otur när jag var liten och åkte pulka (minns faktiskt en specifik händelse fortfarande) som kan ha varit startskottet för det som 35 år senare blev ischias.

Däremot så blev jag nyfiken på hur det kommer sig att gummi/plastfötter på "riktiga" stegar inte är tilltagna nog för att bli isolerklassade? Det kanske de är men att jag har missat det.
Aha, okey. De låter inte heller så bra. Som sagt, jag vet inte alls men slingan låg uppe på kabelstegen. Så de måste varit när jag rörde vid kabelstegen sa elektrikern.
 
Du får sluta peta på elgrejer helt enkelt. 😁
 
VidarH VidarH skrev:
Du får sluta peta på elgrejer helt enkelt. 😁
Haha, första gången var det kabelstegen som gav mig kyssen. Andra gången kunde jag väntar mig om på stegen och kollat mig för, då kanske jag hade sett att ledslingan var avklippt 😅
 
A
Man kan fundera hur det fortlöpande arbetsmiljöarbetet fungerar på er arbetsplats. Det verkar finnas stora brister där.
 
S SueCia skrev:
Tillbud? Det här är väl ändå en olycka och inte ett tillbud? :)
Så klart det är en olycka, Tillbud: shit här ligger en felaktig kabel, tur att jag inte fick ström i mig= anmälan om allvarligt tillbud. Olycka: Aj! Det skedde= Anmäla olycka
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
A avh67f skrev:
Man kan fundera hur det fortlöpande arbetsmiljöarbetet fungerar på er arbetsplats. Det verkar finnas stora brister där.
Möjligt, vi har legat iväg o jobbat så det är ingen arbetsplats vi brukar vara på. Vi var bara där och hjälpte till.
 
P Pippi65 skrev:
Så klart det är en olycka, Tillbud: shit här ligger en felaktig kabel, tur att jag inte fick ström i mig= anmälan om allvarligt tillbud. Olycka: Aj! Det skedde= Anmäla olycka
Ja, de var en olycka.
 
Dahlberg68 Dahlberg68 skrev:
Bra att allt gick bra och att det blev dokumenterat av vården 👍
De akuta problemen är ju tydliga men de som kan komma under tid är lite mer osynliga och då är det bra att det är dokumenterat att det hänt 👍
Om vad händer?
 
D Daniel 109 skrev:
Om vad händer?
Att man får problem med hjärtat.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
S
D Daniel 109 skrev:
Om vad händer?
Du kliver in i ännu en tråd med självsäkra (men som vanligt felaktiga) påståenden.
Gör du det bara för att trolla?
 
  • Gilla
Bjerrod och 2 till
  • Laddar…
Det var en fråga, inte ett påstående.
Vilken typ av hjärtfel kan man koppla till en tidigare stöt?
 
Vet du bättre än Elsäkerhetsverket och sjukvården är det bara att gratulera. 😂🙄
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
Att vid misstänkt eller verklig strömgenomgång oavsett om det är 230V eller 400V ej bli transporterad till akutsjukhus för EKG och observation är att spela "rysk roulette".
Detta skriver jag av egen erfarenhet och mina nära och kära är glada att jag lever.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.