Claes Sörmland
BengtH BengtH skrev:
Tycker grönt, grönt, grönt är den enda "färgen" man sett de senaste åren. Förutom vitt förstås.
I Vasastan målas alla lägenheter grå sedan fem år tillbaka.
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I Vasastan målas alla lägenheter grå sedan fem år tillbaka.
Vågat….
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I Vasastan målas alla lägenheter grå sedan fem år tillbaka.
Javisst, nu när du nämner det, har nog själv en hel del grått, både inne och ute... :oops::rolleyes:
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Att svensk kultur är väldigt homogen och bygger på att tycka lika och ängsligt följa huvudfåran är knappast en originell idé. Ta ett samtal med någon som har flyttat hit från ett annat land och låt den terapiprata av sig, både du som provinsiell svensk och den invandrade vinner på detta samtal! Men de som lever någon generation till kommer nog att uppleva en förändring nu när samhället har blir mer pluralistiskt, även vad gäller smak och åsikter.
Tror att jag svarat i inlägget ovan till störst del och innan jag läste ditt inlägg(y)
Men vad du menar med att jag och en av annan kultur har att vinna å det är inget som jag har förnekat, utan vi har mycket att lära av varandra oberoende inriktning.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I Vasastan målas alla lägenheter grå sedan fem år tillbaka.
Grått är vitt men med avsaknad av ljus;)
 
  • Gilla
  • Haha
David G och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Noramasen Noramasen skrev:
Grått är vitt men med avsaknad av ljus;)
Byt till 0,7 W LED och spara en ommålning!
 
  • Haha
  • Gilla
Daniel Barnaniel och 5 till
  • Laddar…
Jag tror att man blir hjärntvättad. Eller jag är det iallafall. Min ena hjärnhalva säger att det är snyggt med vitt vitt vitt men min andra hjärnhalva skulle gärna ha olika härliga färger i varje rum. Hur mitt hus ser ut invändigt? Allt annat än vitt, men det beror på tids- och pengabrist mer än ett aktivt val. :p
 
Du kan trycka in vilka färger som helst i vitt! Du blir väldigt begränsad om du sätter massa starka färger. Har man större hus tycker jag det hade varit förjävligt fult att ha grönt i ett rum, sen lite grått, sen svart/grått och varför inte blått i det sista rummet. Huset blir lätt som en pride flagga
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
Det är väl inte "inne" utan det är ett tidlöst och säkert kort. Vill man känna sig safe kör man på vitt. Havsblått och orange var inne för ca 20 år sedan och det ser ganska daterat ut idag i mitt tycke. Men vitt passade till det mesta då, nu och för 50 år sedan. Och som redan nämnt passar det mesta till vita väggar och har man färg på väggarna tenderar vitt möblemang att passa till det vita. Så att du inte förstår hur man kan gilla vitt förstår jag inte. ;)
 
  • Gilla
Lina1972 och 6 till
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Det är väl inte "inne" utan det är ett tidlöst och säkert kort. Vill man känna sig safe kör man på vitt. Havsblått och orange var inne för ca 20 år sedan och det ser ganska daterat ut idag i mitt tycke. Men vitt passade till det mesta då, nu och för 50 år sedan. Och som redan nämnt passar det mesta till vita väggar och har man färg på väggarna tenderar vitt möblemang att passa till det vita. Så att du inte förstår hur man kan gilla vitt förstår jag inte. ;)
Tidslöst håller jag inte riktigt med om. Detta är något som varit "inne" de senaste 10 åren ungefär.
Sedan "säkert kort" kunde vara en teori. Men i så fall är det väl rent ut sagt hemskt. Om vanliga människor utan kunskap körde säkra kort vore en sak. Men nu gäller det utbildade inredare. Är de så fruktansvärt okunniga och utan ideer att de alltid måste köra "säkra kort"?
 
  • Gilla
  • Älska
perror och 4 till
  • Laddar…
Ännu värre än vitt inne är vit fasad. Bländar och gynnar påväxt. Inte snyggt och riktigt xxxxxx
 
  • Gilla
CatharinaX och 2 till
  • Laddar…
Vitt är ju ljust och fräscht.
Färg vet man ju kommer och går i vågor. Ett år skall det vara caffe latte. Nästa, svampmålad blå himmel osv.
 
  • Gilla
Skrutten18 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Tänk om vi kunde ha lite nytänk med starka färger...
Mönstrade retro tapeter i starka färger ovanför en köksbänk med mörkbruna skåp och rostfri diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
perror och 11 till
  • Laddar…
Vitt är väl ingen trend just nu, vitt har ju alltid funnits. Både inne och på fasaden.
Och jag gillar vitt, den står sig i alla tider tycker jag. Tidlös helt enkelt.
 
  • Gilla
McFace och 5 till
  • Laddar…
Detta är ju en praktiskt fråga, inget annat.

Visst kan man måla vardagsrummet lila om det råkar vara det man är sugen på just då, men hur länge är det kul och hur många gånger orkar man måla om hela skiten?

Vitt en gång, sedan får det brytas av kuddar, gardiner, tavlor eller möbler som kan bytas ut med minimal arbetsinsats.

Hur kan det öht vara något att gnälla om - är det inte bara måla i den färg du vill ha?
 
  • Gilla
richardtenggren och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.