K
Det är därför en rörmokare inte ska leka snickare
 
  • Gilla
Jontha
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är inte i verkligheten utan i väggen gipset ska förankras. Jag har gjort så tidigare i alla fall med gott resultat.
Du får göra hur du vill, men du har gjort på ett svårare och onödigare sätt.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
Du får göra hur du vill, men du har gjort på ett svårare och onödigare sätt.
Det kan du bara säga om du visste vad jag hade lagat?? Hur stor skada i gips spacklar du? Är gipsskivor inte ens nåt man ska använda enligt dig?
 
R
Men nu har TS en putsad tegelvägg som inte lämpar sig att lagas med gipsskivor..
 
  • Gilla
lemonad och 13 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det kan du bara säga om du visste vad jag hade lagat?? Hur stor skada i gips spacklar du? Är gipsskivor inte ens nåt man ska använda enligt dig?
En skada i putsen på tegel lagas med samma el liknande putsbruk som innan…
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hur stor skada i gips spacklar du?
Fast här finns ingen skada i gips. Tror du läst lite fort.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast här finns ingen skada i gips. Tror du läst lite fort.
Jaha, jag trodde det var en gipsskiva som gått sönder. Nej då fattar jag det är lättare att fylla i. Men kanske inte med spackel utan nåt bruk?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
En skada i putsen på tegel lagas med samma el liknande putsbruk som innan…
Tack alla. Jag avvaktar ev faktura (det är ett relativt stort lokalt VVS omsättning ca 60 milj.) och gör väl jobbet själv enligt råden: knacka bort det lösa, fylla i omgångar med putsbruk (ev. armera med nåt), snygga till ytan och måla om. Hoppas inte skadan växer under arbetets gång bara. Det tar nog en dag allt som allt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Knacka bort det lösa kan bli en del😉 väldigt vanligt med tidens tand då kan stora ytor var bom. Se till att inte använda för starkt bruk, E eller C. Er bästa är nog en blandning av dessa
 
T
L Thorén L Thorén skrev:
Tack alla. Jag avvaktar ev faktura (det är ett relativt stort lokalt VVS omsättning ca 60 milj.) och gör väl jobbet själv enligt råden: knacka bort det lösa, fylla i omgångar med putsbruk (ev. armera med nåt), snygga till ytan och måla om. Hoppas inte skadan växer under arbetets gång bara. Det tar nog en dag allt som allt.
Men du ska begära kompensation om du ska göra det själv alt att dom stryker fakturan helt.
 
  • Gilla
EllinorLag och 1 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Men du ska begära kompensation om du ska göra det själv alt att dom stryker fakturan helt.
Ok det ska jag göra.
 
Oavsett vem som lagar så behöver det vara någon som kan arbeta med kalkputs, det ser ut att vara det.
Se till att den att den som gör jobbet använder rätt putsprodukt och inte något som inte fungerar med befintlig puts. Annars sprider sig skadan mer om ni har otur.
Jag skulle ge dem ngn vecka eller två att återkomma och sedan ta in hantverkare själv och dra av kostnaden från deras faktura. Meddela dem detta skriftligt via brev eller epost så har de inget att hämta via inkasso eller kronofogden heller
 
  • Gilla
lemonad och 3 till
  • Laddar…
M Martin72 skrev:
Oavsett vem som lagar så behöver det vara någon som kan arbeta med kalkputs, det ser ut att vara det.
Se till att den att den som gör jobbet använder rätt putsprodukt och inte något som inte fungerar med befintlig puts. Annars sprider sig skadan mer om ni har otur.
Jag skulle ge dem ngn vecka eller två att återkomma och sedan ta in hantverkare själv och dra av kostnaden från deras faktura. Meddela dem detta skriftligt via brev eller epost så har de inget att hämta via inkasso eller kronofogden heller
Kalkputs är vanlig putsbruk. Inget märkvärdigt alls att jobba med
 
Vi hade hantverkare hemma som vid rivning av vårat gamla badrum, lyckades trycka ut ett 100x100mm hål i köksväggen med kofoten.
Firman tog på sig det efter vi klagade och hålet sattes igen och en målare tapetserade om väggen.

Har man gjort fel så får man stå för det också!
 
  • Gilla
EllinorLag och 1 till
  • Laddar…
Det kan ju vara en ide att höra av sig med tydliga krav till firman först innan du åtgärdar felet själv. Blir ju svårt att komma med krav efter att du redan fixat felet då de kanske skulle välja att fixa det åt dig men inte vill göra ett prisavdrag på utfört arbete. I alla fall kanske det är deras argument för att inte betala något om du redan själv löst problemet.
 
  • Gilla
EllinorLag och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.