Litet ställ för skruvdragare

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
likblek och 20 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mattias_Jo1 skrev:
Litet ställ för skruvdragare
Tack för det tipset! (y)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 2 till
  • Laddar…
Preussisk ordning....
IMG_20160413_210127.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20160413_210137.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Blandat med kaos...
IMG_20160413_210216.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 4 till
  • Laddar…
I garaget, där det bara skruvas med bilar och andra mekaniska ting, är allt dolt. Inga tavlor eller öppna hyllor. Alla handverktyg förvaras i två verktygsvagnar, en av amerikansk byrålådsmodell och en av modell stående skåp med hålade väggar.
Allt annat förvaras i vanliga köksskåp - väldigt många köksskåp. :)

I "snickeriet" är det blandat. Skåp, lådor och några verktygstavlor.

Lilla fixarverkstaden i huset har också en gammal köksinredning som förvaring, ihop med fyra verktygstavlor. Sedan saker och ting börjat komma på plats i snickeriet börjar dock tavlorna gapa tomma i huset. Men min far efterlämnade något ton verktyg som jag inte ens sorterat, så det fylls nog på...
 
Som lägenhetsboende med lite dyrare verktyg förvarar jag verktygen i lägenheten. I innerstan är dock varje kvadratmeter swine-dyr, så jag får ta den plats som blir över...

Primär förvaring är på garderoben med mina verktyg:
IMG_20160414_201107.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20160414_201114.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Underst ligger också delar av mitt ihopfällbara arbetsbord.

Eftersom garderoberna bara är 100 cm breda totalt behöver festoolskenorna och de längsta delarna till arbetsbordet något annat ställe att bo på. Därför såg jag till att öppna upp en lucka när jag byggde garderob, så att jag kan förvara saker ovanpå det sänkta taket i hallen.

IMG_20160414_201519.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20160414_201238.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
likblek och 4 till
  • Laddar…
Verktygstavlor kör jag på:

20150325_191258_zpsqfet8nzq.jpg

20150325_191226_zpscmc77cdj.jpg
 
  • Gilla
Anna1984 och 8 till
  • Laddar…
Det var rejält med tänger och mejslar. 👍🏻
 
J-klar vad fina tavlor! Vilken leverantör?

Jag är på väg att handla nya tavlor och kollar allt ifrån Jula, Clas, Biltema och proffsbutiker. Jag har mycket svårt att greppa om det finns någon standard för "pegboard". Vissa har 12 mm mellan hålen och andra har 25 mm. Tjockleken på tavlan varierar vilket påverkar vilka krokar som passar. Hålen varierar också.

Är det någon här som är kunnig om detta? Finns t o m en wikipedia om Pegboard.

/J
 
Det är tavlor från Biltema faktiskt. Tycker nog att man kan anpassa dom väldigt bra även om GBP tavlor känns lite rejälare när det gäller krokar så tycker jag att Biltemas krokar och tavlor är sjyssta grejer.

Här kommer lite mer inspiration:

20150325_191327_zpskfi6w3h4.jpg

20150325_191318_zpsikdmb9i7.jpg

20150325_191354_zpsdjmkadck.jpg
 
  • Gilla
Anna1984 och 9 till
  • Laddar…
Visserligen inte verktyg men silikonpatroner och liknande passar perfekt i muffar till 50mm avloppsrör
 
Jösses vad seriösa ni är... Själv kör jag med Bauhaus flyttkartonger... :surprised:
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
anders07 skrev:
Jösses vad seriösa ni är... Själv kör jag med Bauhaus flyttkartonger... :surprised:
Så kan man ju oxå göra men det e ju inte rätt....

Haha..jo då det fina i detta är att man gör precis som man vill...få se en bild då??
 
Ehh jag älskar också verktyg men till vad behöver man trettifjorton polygripern och oändligt med mejslar till? Används allt eller är det bara för att de är bra att ha om man behöver?
 
  • Gilla
Fjanten
  • Laddar…
Behöver och behöver.....det tror jag inte men det väl lika bra att hänga upp dom verktyg man har....eller vill du ha ett par? Behöver...ha ha....den var bra.

20160408_172154_zpsxcy2a12v.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
spånhyvel och 6 till
  • Laddar…
smilingcopycat skrev:
Behöver och behöver.....det tror jag inte men det väl lika bra att hänga upp dom verktyg man har....eller vill du ha ett par? Behöver...ha ha....den var bra.

[bild]
Hahaha, 24 polygriper?!? Älskart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.