Mikael_L skrev:
Ja Verkligen !!! :eek:



Du har ju inte remsat och spacklad skarvarna och målat gipsskivorna ...
Du har kanske inte ens lagt klinker på golvet ! :eek:

:) (y) :cool:


edit:
Jag antar att det är OSB, eller något annat av trä bakom gipset ..?

edit2:
Jag har ibland funderat på hålad verktygstavla, men då brukar jag ganska snabbt tänka att det kanske är bättre att bara sätta upp en målad plywood och sätta skruv och spik och verktygshållare direkt på skivan. Då blir man ju helt fri i att välja placeringar och annat på millimetern när.
Du visar att jag även kan skippa plywooden om jag vill. ;)
Ja, jag kostade på OSB bakom gipset i alla fall. 😆Kanske ska måla konturer runt verktygen med spritpenna, nu måste jag kika på bilden varje gång jag ska hänga tillbaks verktyg när man varit ute och meckat.
 
Mikael_L
Målade konturer är fint.
I alla fall om någon med talang (inte jag då) hållit i pennan/penseln. :)
 
Det blir ganska lätt om man först hänger upp alla verktyg och ritar konturerna med en penna och sedan tar ner verktygen och fyller i med färg och en liten pensel.
 
  • Gilla
Fjanten
  • Laddar…
Och sedan när man vänder ryggen till målar en s k arbetskamrat en kontur av en själv under en spik med texten "saknas/ur funktion"
Findus
 
  • Gilla
Tjrex och 2 till
  • Laddar…
DSC_0419.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja så här ser min bänk ut. Kunde jag skulle jag raderat alla projekt som ligger på bänken men så ser det nog ut hos dom flesta. Snickarbänken är i varje fall alltid tömd :)
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Det är normalt sett inga extremt höga krav på politisk korrekthet här på forumet, men nu har jag tagit bort några inlägg och följdinlägg där det blev lite väl mycket unken drängstuga. Skärpning! Inte fylleposta!
/Mod.
 
  • Gilla
Sister ray och 2 till
  • Laddar…
Eftersom jag är så sjukt nöjd med min verktygsväska och vad jag kan ta med mig så måste jag bara få visa upp den. En Veto Pro Pac MC av det behändiga formatet 26x20x32 (bxdxh) cm. Den här följer med mig så fort jag ska iväg utanför stan. Den tar liten plats i bilen och man har med sig det mesta man kan tänkas behöva. Som komplement har jag en hylsnyckelsats från Kamasa med fasta nycklar och hylsor från 4-22 mm. Det man behöver därutöver till vardagslag är inte så mycket.
img-2218.jpg
Det finns ett rejält bärhandtag och öglor om man vill ha en bärrem. På utsidan har jag hängt en snickarhammare i ena öglan och en ficklampa hänger på utsidan för att vara lätt åtkomlig. Idag har jag även utrustat väskan med en rejäl bärrem.
img-2220.jpg


img-2223.JPG
Skjutmått
Haj
Bitshållare (Biltema)
Kniv
Kabelskalare
Brytbladskniv
Sax
Märkpenna
Spänningsprovare
Batterier (18650 2st)
Avbitare
5 olika skruvmejslar
Insexnycklar sats
Instrumentmejselsats av hygglig kvalitet
Intrumentmejsel av bra kvalitet
Liten skiftnyckel
Spetstång
Skiftnyckeltång (bra ibland)
Polygrip (Biltema som faktiskt är riktigt bra men utbytt idag)
Lödpenna som inte är med på bilden.

img-2221.jpg
Detta är den andra sidan där jag har skruvdragare och lite annat smått och gott.
img-2224.JPG
Glasögonfodral (skyddsglasögon med +1 glas)
Tumstock
Extrabatterier till skruvdragare
Skruvdragare Milwaukee. Vi hade en sån liten på jobbet och den var överraskande bra så jag köpte en jag också. Smidig att ha med
Förlängd bitshållare till skruvdragaren (Skräp men iden är bra)
Borrkasett 1-10 mm
Silky Saw hopfällbar såg, fint tandad
Vattenpass
Bitssats (jag gillar den här från AmPro, själva asken är bra och sen har den en adapter till 1/4" hylsor)
Måttband 5 m
Pannlampa ArmyTek Wizard Pro (Den överlägset bästa pannlampa jag ägt)
Razorsaw H200 hopfällbar såg med grov tandning
Hållare för bågfilblad
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
pelpet skrev:
Den här tråden ger mig dåligt samvete då jag inser att handverktygen ligger hyfsat spridda. En del ligger i ett mini-verktygsskåp i plåt från Jula där varje fack är för litet så att varken skruvmejslar, tänger, knivar eller något annat ryms i sina lådor. En del ligger i en för liten verktygslåda i underskåpet i samma skåp. En del ringspärrnycklar och annat mojs ligger i en verktygslåda och lite cykelverktyg mm i en annan verktygslåda som jag en gång hittade i skogen. Hylsnyckelsatser och några skruvmejselsatser ligger i maskinskåpet och tvingarna sitter fastklämda på en hylla. Och otroligt nog vet jag var det mesta finns.

Ett problem jag har då jag ska organisera upp det här är att dra gränsen mellan olika verktygsslag. Hör t.ex bits till handverktyg eller maskiner, eller ska man ha en särskild mek-kategori? Och var lägger man kofot och slägga?

Planen är att skaffa ett riktigt verktygsskåp och låta det nuvarande plåtakåpet bli vallaskåp.
Klubbdagar på classe med 20% rabatt gjorde att jag fick ändan ur vagnen. Snart är det ordning på handverktygen. Jag har redan avvecklat två mindre verktygslådor.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Kombination av verktygstavla, skåp, draglådor, lösa lådor där åtminstone jag hittar pryttlarna, åtminstone ibland.
verktygstavla.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fjanten och 2 till
  • Laddar…
Här är det bara skåp, fullstor verktygsvagn +en stor stationär + 4st plåtskåp 2x1x05m samt 4m plåtbänk
 
pelpet skrev:
Klubbdagar på classe med 20% rabatt gjorde att jag fick ändan ur vagnen. Snart är det ordning på handverktygen. Jag har redan avvecklat två mindre verktygslådor.


[bild]
Just de - vänta in 20% som kommer typ två ggr per år
eller så och handla då - helt rätt ... .

Jag har handlat ett par sådana här (med 20% rabatt
den 4 maj)

http://www.clasohlson.com/se/Verktygsskåp/40-7395

som jag avser stapla ovanpå ett par Cocraft underskåp
(sådana som är underst på din bild) - grejen är att det
kan bli lite ont om höga verktygskåplådor om man har
några Cocraft-staplar som på bilden så det kan va bra
med några staplar där överskåpen har stora lådor - är
min tanke innan jag erhållit de nya skåpen i vart fall ... .
 
Mina bor på Bauhaus, tills de behövs och får komma hem.
 
  • Gilla
Pear4Life och 1 till
  • Laddar…
Martin E skrev:
Mina bor på Bauhaus, tills de behövs och får komma hem.
Allas verktyg kommer väll oftast från en affär och hem eller?
 
Brännis skrev:
Eftersom jag är så sjukt nöjd med min verktygsväska och vad jag kan ta med mig så måste jag bara få visa upp den. En Veto Pro Pac MC av det behändiga formatet 26x20x32 (bxdxh) cm. Den här följer med mig så fort jag ska iväg utanför stan. Den tar liten plats i bilen och man har med sig det mesta man kan tänkas behöva. Som komplement har jag en hylsnyckelsats från Kamasa med fasta nycklar och hylsor från 4-22 mm. Det man behöver därutöver till vardagslag är inte så mycket.
Fin väska! Då måste ju jag få visa min med.
Väskan kommer från Tyska Parat, rymmlig som få:

verktygsvaumlska_zps2hgklkbv.jpg

Under locket:

20151024_181349_zpskvamjolw.jpg
 
  • Gilla
spånhyvel och 5 till
  • Laddar…
smilingcopycat skrev:
Fin väska! Då måste ju jag få visa min med.
Väskan kommer från Tyska Parat, rymmlig som få:

[bild]

Under locket:

[bild]
Sponsored by Wera! ;)

Snyggt, och det är en imponerande samling du har.
Men jag förstår dig, bra grejer!
 
  • Gilla
smilingcopycat
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.