30 249 läst · 107 svar
30k läst
107 svar
Honda vs Klippo - Till dig som ska välja gräsklippare !
Man lyfter på fjäderstålläppen på uppsidan och drar dem inåt. Sitter de fast har de rostat fast. Tallriken ser ut som kriget, när de börjar bli rostiga och möra så blir de dels irriterande att ha med att göra, dels finns det en lite risk att knivarna släpper och far iväg. Jag hade slängt den där och köpt en vanlig kniv.
Nån som vet hur man lagar denna dumma bränslekran som bara läcker?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 395 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 395 inlägg
Ingen av mina tre Klippo har den kranen, men det ser ju ut som en metallskruv med Phillips nr 1 eller 2 i mitten av kranen och eventuellt en O-ring under den. Se om du kan skruva ut (kolla eventuellt baksida för mutter). Kanske går att byta o-ringar bara. Köp rätt sort som tål bensin bara, Nitril borde funka ( https://www.marcorubber.com/o-ring-material-quick-reference.htm ). Briggs har iofs säkert reservdelar, de brukar ha till allt nästan.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 395 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 395 inlägg
Därför att förgasaren kan börja flöda helt plötsligt och tömma tanken (i värsta fall in i motorn). Det finns alltid något system för att bränslet inte ska kunna flöda fritt utan kontroll när man har flottörförgasare.
Jag kan inte svara för vilka konstruktioner dina klippare har men mina med flottör har bränslekran, likaså alla motorcyklar jag haft förutom de med insprutning. Min Toro-slunga med 8 hk Briggs har kran, gammal fin i mässing. Det finns kanske alternativa lösningar som inte släpper fram bränsle förrän motorn går, utan kran, men som jag inte känner till.
Jag kan inte svara för vilka konstruktioner dina klippare har men mina med flottör har bränslekran, likaså alla motorcyklar jag haft förutom de med insprutning. Min Toro-slunga med 8 hk Briggs har kran, gammal fin i mässing. Det finns kanske alternativa lösningar som inte släpper fram bränsle förrän motorn går, utan kran, men som jag inte känner till.