harry73
Vill du vara elak kan du skriva massor med brev till motpartens ombud. Frågor som han ska svara på eller långa texter som han ska läsa.
Motparten får betala.
 
  • Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Haha det skulle ju vara fantastiskt roligt :crysmile:(y)
 
N nosar2017 skrev:
en bild på golvbrunn där det står under bilden att den är för gammal ( bostäder är byggt från 1964)
Den meningen borde hamna i humorhörnan! :crysmile::rofl:
Mitt hus är från 1964 och nu funderar jag om det inte går att stämma förra ägaren, då hela huset också bör vara för gammalt?
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Bestrid eller var tyst.

Även om jag själv nog skulle göra som Harry föreslår tycker jag att det är ett olämpligt råd att ge någon som är orolig för situationen. För att göra något sådant ska man både veta vad man har för rättigheter och vara säker på att man orkar bråka med någon som säkerligen i hela sitt liv försökt skrämma andra till underkastelse.

Du har att göra med ett svin, Nosar. Han försöker skrämma dig och kan mycket väl dra upp något annat nästa gång. Men han har inte rätt, du har rätt. Glöm inte det.
 
Jag har varit i kontakt med den juristen som jag pratade med innan och träffade honom idag tillsammans med min man. Och eftersom det var första mötet så har vi inte inte gått igenom alla små detaljer utan jag berättade kortfattad presic som jag beskrev här när jag gjorde första inlägget men till skillnad är att här har jag fått mycket positiva feedback som gav mig hopp men hos honom så gjorde han saken stort och att vi kommer behöva många samtal med honom och han började säga typ aaa ni borde upplysa de om det (där sa jag att vi inte tänkte alls på att det är nåt fel och att vi inte har lagt vikt på just badrummet då vi tänkte hela tiden det det kommer renoveras snart på grund av stambyte) och att det finns risk att vi förlorar mot de i tingsrätt . känns som att jag satt med deras jurist och blev irriterad och började gråta där då vände han på saker och ting och började vara positiv och lugna ner oss så jag blev lite tveksam,jag har inte betalat honom något än utan vi så att vi ska tänka och svara honom inom 2 dagar om det blir han som tar hand om vårt ärende
Ursäkta att det inlägget blev långt
 
harry73
Jag kissade nästan på mig av skratt, men så är jag inte TS och behöver jag inte oroa mig för det.

Jag tror att motparten kommer att hävda att TS eller mäklaren sa att badrummet är relativt nytt och att de borde ha sagt att golvbrunnen inte var bytt.
Men även här ger jag dom ingen chans att få igenom dolt fel.
 
200.000 kr+ för ett byggt hål i väggen (som ej är ett fel) och för att en gammal gjutjärnsbrunn är lika gammalt som resten av badrummet? Hade det varit ett nyligen renoverat badrum där man ej bytt brunnen hade det varit ett fel (oklart om det skulle betraktas som dolt) men detta är ju bara löjligt. Stay strong, ni har lagen på er sida.
 
harry73 harry73 skrev:
Snälla, kan du vissa brev och bilder? Det kan knappast skada din sak:love::heart::heart:
Jag skulle jätte gärna visa bilder men vågar ändå inte
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Nu har jag inte läst om tråden, men var inte juristen ni först pratade med ganska lugn och sa att ni inte behövde ombud just då? Är det samma person?

Prata med ert försäkringsbolag och red ut vad ni har för rätt till rättshjälp genom hemförsäkringen. Det är alltid bra att veta. Och om ni inte känner er bekväma med juristen ni träffat så välj en annan.

Och återigen, ni har rätten på er sida här.
 
  • Gilla
nosar2017
  • Laddar…
O
N nosar2017 skrev:
Jag har varit i kontakt med den juristen som jag pratade med innan och träffade honom idag tillsammans med min man. Och eftersom det var första mötet så har vi inte inte gått igenom alla små detaljer utan jag berättade kortfattad presic som jag beskrev här när jag gjorde första inlägget men till skillnad är att här har jag fått mycket positiva feedback som gav mig hopp men hos honom så gjorde han saken stort och att vi kommer behöva många samtal med honom och han började säga typ aaa ni borde upplysa de om det (där sa jag att vi inte tänkte alls på att det är nåt fel och att vi inte har lagt vikt på just badrummet då vi tänkte hela tiden det det kommer renoveras snart på grund av stambyte) och att det finns risk att vi förlorar mot de i tingsrätt . känns som att jag satt med deras jurist och blev irriterad och började gråta där då vände han på saker och ting och började vara positiv och lugna ner oss så jag blev lite tveksam,jag har inte betalat honom något än utan vi så att vi ska tänka och svara honom inom 2 dagar om det blir han som tar hand om vårt ärende
Ursäkta att det inlägget blev långt
Börja med att skippa den juristen... Det började bra men så fort han öppnade käften gick det åt helvete, underbart citat....
 
  • Gilla
nosar2017
  • Laddar…
Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
200.000 kr+ för ett byggt hål i väggen (som ej är ett fel) och för att en gammal gjutjärnsbrunn är lika gammalt som resten av badrummet? Hade det varit ett nyligen renoverat badrum där man ej bytt brunnen hade det varit ett fel (oklart om det skulle betraktas som dolt) men detta är ju bara löjligt. Stay strong, ni har lagen på er

De säger att öppningen har orsakat fukt på hela badrummet enligt besiktningsman som de har anlitit och att hela badrummet skall renoveras då det inte går att byta golvbrunn utan att renovera hela
 
Om vi ska vara allvarliga för en stund så ska man komma ihåg att tingsrätten består av lekmän..

Så om du har Forrest Gump till jurist så kan du mycket väl förlora i tinget.

Men i hovrätten sitter proffsen, och där kan du tala med jurister på juristers vis.

Köparen kommer förlora där.


Hur ser erat säljkontrakt ut?

Det brukar finnas en specifik punkt att säljaren har uppmanat köparen att undersöka objektet, med egen signatur för just den punkten.
 
harry73 harry73 skrev:
Jag kissade nästan på mig av skratt, men så är jag inte TS och behöver jag inte oroa mig för det.

Jag tror att motparten kommer att hävda att TS eller mäklaren sa att badrummet är relativt nytt och att de borde ha sagt att golvbrunnen inte var bytt.
Men även här ger jag dom ingen chans att få igenom dolt fel.
Vi har sagt till de och det står även med frågelista att Vi har bara bytt badrumsmöbler samt sänkt taket och lagt spotlight . Dessa ändringar gjordes tills en stambyte skulle utföras. (Gjorde om taket då ventilationen var ej godkänd)
 
N nosar2017 skrev:
Jag skulle jätte gärna visa bilder men vågar ändå inte
Har du mail adress så kan jag skicka en bild på hur det ser ut
 
Sen ska ju ersättningen för ett dolt fel utgå ifrån hur objektet hade värderats om felet varit känt vid försäljningen.

Och i detta fall då badrummet redan är planerat för ett stambyte..
Noll kronor..
 
  • Gilla
nosar2017
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.