Odjuret skrev:
jag drar in lidl eftersom du själv började med att dra in Lidl i jämförelsen om billigaste priser. Glöm inte det!
Du själv sa att det bara var skit på Lidl och propagerade för att köpa dyrt! Det jag visade med ditt eget exempel är att dyrast inte alltid är bättre!
Japp, och detta visade du genom att jämföra samma produkt (från Arla). Hemförsäkringar låter sig inte jämföras lika enkelt, eftersom det är olika produkter (inte samma villkor, skadehantering, osv). Äpplen och päron du vet...

Men OK, vi skippar Lidl om du känner att det blir jobbigt?

Din jämförelse (med Arlamjölken) är i sådana fall som att välja mellan att köpa en hemförsäkring via Nordea eller att köpa den via Insplanet. Båda är återförsäljare för Moderna försäkringar. Produkten i detta fall är förmodligen exakt samma. Hittar du den billigare hos någon av dem, är det bara att köpa den där!

Men du kan knappast jämföra denna produkt med en annan produkt hos ett annat bolag utan att även ta hänsyn till fler parametrar än priset.

Odjuret skrev:
Jag tror inte att du är så påläst som du verkar
Huruvida jag är påläst eller ej har jag aldrig skrivit något om. Detta är alltså helt din egen tolkning. Men tack för komplimangen... d^_^b

Odjuret skrev:
Det jag skrev om försäkringsbolag handlade om stora kända bolag, dessa behöver inte ha introduktionspriser.
...
Det är väl just stora bolag som krigar om marknadsandelar som håller på med detta. IF är ju t.ex. allmänt kända för att höja sin premie rejält efter första året... :rolleyes:

Odjuret skrev:
jaja eftersom du läser och tolkar som du vill så tänker jag inte tjafsa med dig mer...
...
Tack för det! Jag läser och tolkar självklart efter mina egna förutsättningar. Precis som alla andra (inkl. du själv). Vad är alternativet förresten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.