3MT VVS BYGG 3MT VVS BYGG skrev:
Har du anlitd behörig av BKR entreprenör bygg företag? Det ser ut som de va amatörer. Antingen De bör göra om hela badrummet eller åtgärda fel som antecknat besiktmannen( om de är badrum behörig företag)
Annars andra företag kommer fixa felet de kommer inte lämna kvalitetsdokument/ våtrumsintyg.

Jag anser att ingen kvalificerade/behörig våtrum företag kan göra enkel fel som först kontrolleras av besiktmannen klämring i golvbrunnen.

//TALAT M .
En betald medlemsavgift i BKR betyder ju ingenting. Bara att man har betalt avgiften. Jag jobbade på en firma där vi var ca 50% utbildade plattsättare och 50% randomfolk från arbetsförmedlingen. Vi var anslutna till BKR, men de outbildade blev inte bättre för att vi betalade en organisation en drös med pengar.
 
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
J Jvidner skrev:
En betald medlemsavgift i BKR betyder ju ingenting. Bara att man har betalt avgiften. Jag jobbade på en firma där vi var ca 50% utbildade plattsättare och 50% randomfolk från arbetsförmedlingen. Vi var anslutna till BKR, men de outbildade blev inte bättre för att vi betalade en organisation en drös med pengar.
Jag förstår. Men ändå om du får i slutet kvalitetsdokument då du kan gå vidare både med BKR och Hemförsäkringen för att kräva antingen skadestånd eller badrummet göras om. Eftersom den företaget är ansvarig på sina anställda personalen. Kunden bör inte kontrollera alla plattsättare eller rörisar att har de utbildad eller inte. Kunden tar ansvar när anlitar företaget med rätt kompetens
 
E Et1975 skrev:
Förstår inte anmärkning E1.4 riktigt.
Varför får inte fogbruk täcka brunnsmanschett?

Vart finns den bestämmelsen??
Undrar jag med :thinking:
 
människa människa skrev:
Undrar jag med :thinking:
Tror det kan ha med estetik att göra. Är osäker på om det finns en regel. Men det ser jävligt hattigt, kladdigt och oproffsigt med fix på manschetten och vid/under golvbrunnssilen. Jag som plattsättare är väldigt noggrann med att hålla rent där i alla fall.
 
  • Gilla
losskägg
  • Laddar…
människa människa skrev:
Undrar jag med :thinking:
Är det inte så enkelt att det är krav på att man ska kunna inspektera brunnsmanschetten och om det är fog/bruk kladdat på den så går den inte att fullständigt inspektera?
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Min manchett har jag helt täckt med fix, fast på ett snyggt sätt, så det ska vara lätt att rengöra. Men man kan inte skymta manchetten någonstans. Borde ju inte vara något problem ...
 
Verkar finnas lite olika bud om vad som är rätt. Jag har då hört av flera erfarna äldre plattsättare att manschetten ska täckas med fix då det skyddar tätskiktet mot mekanisk åverkan om nån är vårdslös vid framtida rengöring eller propplösning.

Sen bör de ju göras med lite känsla så det ser snyggt ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.