Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Vår maskin (Electrolux från 2019) började lukta illa efter ett tag vilket också påverkade kläderna. Felet i vår maskin var att värmeelementet var trasigt så vattnet blev inte varmt. Nu är din maskin ny men det är enkelt att kolla om vattnet faktiskt blir varmt genom att känna på glaset!
Vattnet blir varmt
 
A
L LoTiX skrev:
Den hon upplever är ansvarig för problemet - som konsument ska hon inte begäras kunna felsöka det på egen hand. Reklamerar hon mot bolaget som sålde henne tvättmaskinen och de kan bevisa att det inte är de som felat får hon debiteras för besöket samt vända sig till rörmokaren.

Eller tvärtom.
Och sen skyller alla på alla och slutkunden får betala samtliga kostnader
 
electroluxaren skrev:
Och sen skyller alla på alla och slutkunden får betala samtliga kostnader
Jag ska ta hit rörisen på måndag så får han visa båda vattenlåsen så ska jag ta bild. Vågar inte plocka isär något själv
 
A
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Jag ska ta hit rörisen på måndag så får han visa båda vattenlåsen så ska jag ta bild. Vågar inte plocka isär något själv
Det ät bra inte minst för att troligen behöver rensa detta i framtiden
 
electroluxaren skrev:
Det ät bra inte minst för att troligen behöver rensa detta i framtiden
Precis hade bett honom visa innan för har aldrig vart med om sån här installation. Är van att en slang går till en brunn som jag rensar.
En annan konstig grej med vänstra är att när jag öppnar lilla luckan nere för att rengöra så kommer inget vatten ut lilla slangen men när jag skruvar ur trumman kommer massor. Testat typ 3 gånger. Med den högra så funkat det som det står enligt instruktionsboken
 
A
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Precis hade bett honom visa innan för har aldrig vart med om sån här installation. Är van att en slang går till en brunn som jag rensar.
En annan konstig grej med vänstra är att när jag öppnar lilla luckan nere för att rengöra så kommer inget vatten ut lilla slangen men när jag skruvar ur trumman kommer massor. Testat typ 3 gånger. Med den högra så funkat det som det står enligt instruktionsboken
Låter märkligt men det kan ju vara något stopp i den lilla, prova att blåsa i den
 
electroluxaren skrev:
Låter märkligt men det kan ju vara något stopp i den lilla, prova att blåsa i den
In eller ut? 😅
 
A
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
In eller ut? 😅
Blås ut
Sug in...
 
electroluxaren skrev:
Blås ut
Sug in...
electroluxaren skrev:
Blås ut
Sug in...
Man lär sig mkt i det här forumet 😂
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Se dragning
men!! 1an har inget vattenlås!! tacka fan de luktar.....
 
S steelcenter skrev:
men!! 1an har inget vattenlås!! tacka fan de luktar.....
Kan du markera vart det ska finnas?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det ser ut som om det är ett Falu vattenlås monterat (vänster i bild Falu, höger i bild TS installation). Om vattenlåset sen också är helt och fungerar är en annan sak att fundera över:

[bild]
Vi har ett sånt vattenlås till vår tvättmaskin i stugan och var tvungna att komplettera med ett golvvattenlås för att inte få in lukt från vår bdtanläggning ifs med fläkt som går ca 15 min / t.
/B
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
men den vänstra har kanske inget vattenlås i tratten? (brukar inte vara det)
Den vänstra anser jag dessutom vara felinstallerad då den är lägre än vattenlåset och det medför ofta problem.
undras vad det är för klåpare som gjort detta
Är det ett vattenlås i tratten är allt ok. Varför skulle det vara fel installerat då?
 
Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Är det ett vattenlås i tratten är allt ok. Varför skulle det vara fel installerat då?
Det är 2 vattenlås. Har kollat nu. Tratten är till vänstra. Öppnat upp den och den har vatten i och är ren och stinker ej. Får ringa tretti.se på måndag
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
D
Räcker avloppsslangarna så att du kan låta dem byta påkopplingspunkt med varandra? Börjar det stinka i den andra istället måste ju felet vara (brist på) vattenlås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.